سیاسی

موتلفه اسلامی برای انتخابات 1400 یک تیم کارآمد دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه اسلامی، برای انتخابات 1400 یک تیم هماهنگ و کارآمد دارد. این همه مسوول از شهید رجایی به عنوان رییس جمهوری، شهید باهنر به عنوان نخست وزیر، وزیر، معاون و نماینده شورای شهر عضو حزب بودند چرا کسی سوء استفاده نکرده است؟ چون حزب مراقب آنها است. به محض اینکه فرد خلاف کند اخراجش می‌کند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید کار حزبی و کادرسازی، گفت: حزب موتلفه اسلامی، برای انتخابات 1400 یک تیم هماهنگ دارد.

«اسدالله بادامچیان» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حضور نامزدهای متعدد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: نظر حزب موتلفه این است که با حفظ وحدت و احترام به همه سلیقهها در انتخابات حاضر شود. اگر هر فردواجد شرایط خواست خودش را مطرح کند. در انتخابات ریاست جمهوری، حزب موتلفه اسلامی با مخالفت نمیکند. چون این حق قانونی هر فرد است و نیازی به مخالفت نیست.

استقبال از تکثر نامزدها

وی افزود: طبق قانون اساسی تشخیص احراز یا رد صلاحیت برعهده شورای نگهبان است. بنابراین اگر ۵۰ نامزد ریاست جمهوری داشته باشیم چه اشکالی دارد که خود را مطرح کنند تا مردم آنها را بشناسند؟ در نهایت این دیگر وظیفه کارگردانها و احزاب سیاسی است تا از میان آنها اصلح و ارجح را برای گام دوم انقلاب و برای ایجاد تمدن نوین، جامعه نمونه و دولت کریمه اسلامی برگزینند و برترین فرد نیز معمولا یک نفر است.

استفاده حداکثری حزب موتلفه از همه ظرفیتها

بادامچیان درباره استفاده حداکثری حزب موتلفه از همه ظرفیتها گفت: بر فرض یک موتلفهای رییس جمهوری شد؛ آیا باید اصلاح طلبان را بریزد دور؟ چرا؟ بهتر است آنها را در جایی بگذارد که به درد مملکت بخورند. بله، «بزنگاه» را نمیتوان دست آنان داد چون سلیقهها متفاوت است. او نمیتواند جناب آقای جهانگیری را معاون خود بگذارد. روشن است و هیچ رییس جمهور موتلفهای نمیتواند جهانگیری را معاون خود بگذارد. اما جهانگیری میتواند یک تاسیسات بزرگ را خوب اداره کند؟ و اگر میتواند چرا نباید از او استفاده شود؟ بگوییم چون اصلاح طلبی برو.

وی اظهار کرد: رقابت میان دیدگاههای مختلف امری طبیعی است. اما در جایی که به مصلحت عام، نظام و تکلیف دینی است باید به وحدت برسیم. اینکه چه فردی باید در این مسوولیت باشد و بقیه به نفع او کنار بروند تکلیف شرعی، ملی و سیاسی است. حالا این شخص اگر از یک حزب مثل موتلفه به مردم معرفی شد و سوابق، کار، انقلابی بودن، سلامت، پاکی، صداقت، توانمندی در جمعآوری همه نیروها و نگاه باز آن فرد ملاحظه شد و دیدند بهتر از بقیه است اگر به نفع او کنار بروند خیلی بهتر است از اینکه فردی بدون پشتوانه تشکیلاتی و مردمی و تنها به خاطر شخصیت خودش مطرح باشد.

حزب موتلفه با دولتها برخورد منفی نداشته است

بادامچیان افزود: وقتی فردی انتخاب شد همه باید با او همراهی کنند نه مثل غربیها که تمام تلاش حزب رقیب این است فرد منتخب را پایین بکشد تا جای او را بگیرد. باید همه با هم کمک کنند تا آن فرد و حزب کار خود را تا پایان دوره قانونیاش خوب انجام دهد. موتلفه اسلامی با دولتهایی که سرکار آمدهاند حتی آنهایی که با مشی موتلفه سازگار نبودند برخورد منفی نداشته است. این تفاوت ما و دیگران است و نسل جوان ما اگر به این تفاوت دقت کند کارها برایش خیلی آسان میشود.

بادامچیان افزود: «در موتلفه هیچوقت معتقد نبودیم که باید اصلاح طلبان حذف شوند. معتقد بودیم آنها باید خود را تصحیح کنند اما اصلاح طلبان که آمدند دیگران را حذف کردند؛ در دوم خرداد چند هزار مدیر را حذف کردند و گفتند که شما پیام دوم خرداد را نفهمیدید.» به آنها گفتم این کار را نکنید. بگویید آمدیم حکومت را خودمان اداره کنیم و تنها هم ما هستیم که جامعه مدنی را میتوانیم اجرا کنیم. آنها چنان بد کار کردند که در دوره بعد احمدینژاد با شعارهایش برنده شد.

بادامچیان در ادامه با تاکید کار حزبی و کادرسازی، گفت: حزب موتلفه اسلامی، برای انتخابات 1400 یک تیم هماهنگ و کارآمد دارد. این همه مسوول از شهید رجایی به عنوان رییس جمهوری، شهید باهنر به عنوان نخست وزیر، وزیر، معاون و نماینده شورای شهر عضو حزب بودند چرا کسی سوء استفاده نکرده است؟ چون حزب مراقب آنها است. به محض اینکه فرد خلاف کند اخراجش میکند.


https://shoma-weekly.ir/aJPR2y