سیاسی

موانع استفاده از کالای ایرانی شناسایی و برطرف شود

تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی، چند بعد دارد؛ همانگونه که معظم له اشاره کردند این حمایت باید از طریق دولت و مردم صورت گیرد و در کنار این حمایت، موانع استفاده از کالای ایرانی هم برطرف شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هنوزاستفاده از کالای ایرانی به عنوان یک ارزش و تعصب تلقی نشده، گفت: استفاده از کالای ایرانی نیازمند کارفرهنگی درجامعه است.

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درباره شعار امسال - حمایت از کالای ایرانی - اظهار داشت: در سال 91، قانون حمایت از تولید داخل در مجلس تصویب و تاکید شد که همه دستگاه ها از ظرفیت ها و امکانات داخلی استفاده کنند؛ در بند 3 آن حتی نسبت به جلوگیری از خرید کالاهای مشابه خارجی تاکید شده بود. متاسفانه اجرای این قانون را به طور کامل و دقیق هنوز شاهد نیستیم و یقینا نیازمند اجرای دقیق آن در این چند سال بودیم.

وی اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی، چند بعد دارد؛ همانگونه که معظم له اشاره کردند این حمایت باید از طریق دولت و مردم صورت گیرد و در کنار این حمایت، موانع استفاده از کالای ایرانی هم برطرف شود.

ترقی با اشاره به موانع بر سر راه تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی، گفت: حمایت از کارآفرینان مستلزم جهت دهی به نظام بانکی کشور و تاکید همه دستگاه های دولتی برای جلوگیری از خرید کالاهای مشابه تولید داخل از خارج است.

وی ادامه داد:نکته دیگری که در این ارتباط در بعد حمایتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که دولت جلوی واردات کالاهای مشابه داخل را با افزایش تعرفه ها به گونه ای بگیرد که کالای خارجی مخصوصا مشابه داخلی آن مقرون به صرفه برای واردات نباشد.

وی افزود: در بعد بالا بردن کیفیت تولید هم در داخل باید اقدام های آموزشی و نظارتی جدی صورت گیرد که قابل حمایت باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این باور در مسوولان و جامعه باید تقویت شود که می توانیم کالای با کیفیت خوب را برای مصرف داخلی تولید کنیم و از تولید کنندگان داخلی با سیاست های تشویقی حمایت جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین مسیر روند بروکراسی در ارتباط با تولید داخل باید به حداقل برسد و موانع سر راه آن به گونه ای برطرف شود تا کسی که تولید کننده است از یک آسودگی خاطر برای سرمایه گذاری و تلاش مجدانه در این مسیر برخوردار باشد.

https://shoma-weekly.ir/goAy9X