سیاسی

مواضع مسئولان حزب موتلفه ی اسلامی در هفته ی گذشته

انبارلویی:
 فرصتی دیگر برای رصد مشروعیت مردمی انقلاب در پیش است
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: استکبار جهانی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری وحدت و اقتدار ملی را هدف قرار داد و با بهره‌گیری از پیاده‌ نظام خود و نیز غفلت برخی خودی‌ها، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داد اما رهبری هوشمند انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از بصیرت دینی امت همین «تهدید» را به شکل «فرصت» درآورد و از آن مقتدرانه عبور کرد.
محمد کاظم انبارلویی افزود: امروز جهانیان در کمال بهت و حیرت نظاره‌گر آن هستند که ایران پس از فرو نشستن گرد و غبار تبهکاریهای سیاسی دشمن در سال ۸۸ متحد‌تر، منسجم‌تر و مقتدر‌تر سر برآورده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: انتخابات آینده یک فرصت دیگر برای رصد کردن مشروعیت مردمی انقلاب است. مشارکت وسیع مردمی در پای صندوق‌های رأی پاسخی دندان‌شکن به تداوم توطئه‌های دشمن است.
انبارلویی خاطر نشان کرد: اگر کسانی در سر سودای احیای فتنه سال ۸۸ را داشته باشند و بخواهند حضور حماسی مردم را با طراحی های شرورانه دشمن به نفع شیطان بزرگ مصادره کنند، از ملت سیلی خواهند خورد. آن‌ها باید منتظر این تنبیه باشند.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قم: ‏
تهدید به افشاگری دستورالعمل جبهه غرب است

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قم گفت: خیلی‌ها تهدید به افشاگری می‌کنند که این جزو ‏دستورالعمل جبهه غرب است تا به تقابل نیروهای نظام دامن بزنند. ‏
حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به عدم ایجاد تفاهم بین جبهه ‏متحد اصولگرایان و جبهه پایداری اظهار داشت: حضور جبهه پایداری در عرصه سیاسی کشور ‏ظرفیت تازه‌ای است و ما از بدو تاسیس این جبهه از آن استقبال کردیم. ‏
وی اضافه کرد: این جبهه از نوع جریان اصولگرایی محسوب می‌شود اما این دیدگاه وجود ندارد که ‏حرکت‌های همه اعضای جبهه مورد قبول باشد کما اینکه دبیر جبهه پایداری به این نکته اشاره کرد ‏که معلوم نیست از انحراف و خطا مصون باشند. ‏
ذاکری با بیان اینکه تندروی در هر دو طرف محکوم است، گفت: علما و بزرگان دین در رأس ‏محکوم کردن تندوری هستند. ‏
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قم وجود اختلاف سلیقه در بین اصولگرایان را امری طبیعی ‏دانست و تاکید کرد: اختلاف سلیقه طبیعی است اما اینکه کسی از هر دو طرف اقدامی کند که در ‏زمین حریف بازی کند قابل قبول نیست.
 حمیدرضا ترقی هشدار داد: زمینه چینی صهیونیست‌ها برای تجاوز به قدس
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، درباره دلایل اقدام اخیر کنیست رژیم صهیونیستی در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: این اقدام اسرائیل واکنش منفعلانه‌ای نسبت به وحدت پدید آمده در بین حماس و فتح در فلسطین است، انسجام میان این دو گروه برای تشکیل یک دولت ائتلافی اسرائیل را به شدت نگران کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در آینده نزدیک با توجه به پیگیری‌هایی که در سازمان ملل شده است، دولت مستقل فلسطینی به تصویب خواهد رسید، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مسئله پایتختی قدس به نوعی مطرح شود تا واکنش گروه‌های فلسطینی را بسنجد و با این اقدام برای آینده مسئله پایتختی قدس را تثبیت کند.
وی در پاسخ به این سوال که این اقدام رژیم صهیونیستی تاچه حد به دلیل ضعیف عمل کردن کشورهای منطقه بوده است، گفت: طبیعتا مشغول شدن کشورهای عربی و اتحادیه عرب به مسائل فرعی جهان عرب مانند سوریه موجب شد که توجه جهان عرب از مسئله مهم قدس منحرف شود و اسرائیل از این فرصت استفاده کند.

حجت الاسلام محمد خرسند:
حذف روحانیت و تقابل با ولایت فقیه، پروژه دوم جریان انحرافی است
حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ایجاد انحراف در بدنه انقلاب از اهداف اصلی و نهایی باند انحرافی نوظهور است لذا حذف روحانیت و تقابل با تفکر ولایت فقیه و ترویج افکار و عرفان های نوظهور و انحرافی را در دستور کار خود قرار داده اند و می توان از آن برنامه بعنوان پروژه دوم جریان انحرافی بعد از رخنه آن در دولت نام برد.
عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجایی که جریان انحرافی به دنبال کسب قدرت اند، می کوشند با نفوذ و رسوخ در بدنه دستگاههای تصمیم گیرنده نظام به اهداف و برنامه های خود نائل آیند.
خرسند، در ادامه تاکید کرد: گروه انحرافی انتخابات مجلس نهم را مقدمه ای برای انتخابات ریاست جمهوری و کسب رای برای فرد منحرف مورد نظر خود می دانند لذا باید هوشیار بوده و با تبعیت از ولایت فقیه کشور و انقلاب را در برابر تندباد انحرافات حفظ کنیم.
محمدرضا اعتمادیان:
خرید و فروش کنندگان آراء به دنبال خیانت به ملت و آرمان‌های نظام هستند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری موج نظارت بر روند برگزاری انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: کاندیدا‌ها نیز باید جو حاکم بر فضای جامعه را آرام نگه دارند و در جهت مخدوش کردن رقبای انتخاباتی، اقداماتی از قبیل تهمت، افترا، شایعه پراکنی و... را انجام ندهند.
محمدرضا اعتمادیان تصریح کرد: رقبای انتخاباتی از هر جناحی که هستند باید با منطق با یکدیگر صحبت کنند، ضمن اینکه مسئولین مربوطه نیز با نظارت همه جانبه خود در صدد برگزاری انتخاباتی سالم برآیند.
اعتمادیان در خصوص خرید و فروش آراء انتخاباتی خاطر نشان کرد: بدون شک خرید و فروش آراء اقدامی ناشایست و خارج از عرف سیاسی است و شورای نگهبان باید به محض مشاهده با فرد خاطی برخورد و در صورت لزوم وی را رد صلاحیت کند.
مشاور سابق رئیس جمهور تاکید کرد: بدون شک افرادی که با پول به دنبال نمایندگی در مجلس هستند و دست به خرید و فروش آراء می‌زنند نه تنها در تلاش برای خدمت مردم نیستند بلکه به دنبال خیانت به ملت و آرمان‌های نظام هستند.
https://shoma-weekly.ir/ZsShJh