سیاسی

مواضع مسئولان حزب موتلفه اسلامی در هفته گذشته

محمد رضا اعتمادیان:
کاندیدا‌ها به دنبال اثبات خود باشند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بداخلاقی‌های رقبای انتخاباتی تاثیر منفی بر جامعه می‌گذارد گفت: گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که فعالیت در نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها متفاوت است. در این نظام هر کاری بازخواست خدائی دارد و ما با حق و ناحق روبرو هستیم.
محمدرضا اعتمادیان ادامه داد: اگر کسی به قصد قرب خدا و خدمت به مردم قدم در عرصه انتخابات بگذارد و خود را گرفتار بداخلاقی‌ها نکند و تنها بر حسب تکلیف عمل کند، این فرد لایق اعتماد کردن است، اما اگر کسی به دنبال تخریب چهره رقبای خود با دست یازیدن به روشهای گوناگون بود لایق این نیست که مردم به او اعتماد کنند.
وی با توصیه به مردم برای رای دادن به افرادی که حیثیت و آبروی افراد برای آن‌ها اهمیت داشته باشد و در تبلیغات انتخاباتی تنها به دنبال معرفی افکار و ایده‌های خود به مردم باشند نه تخریب و اهانت به دیگران؛ تصریح کرد: همانطور که رهبری تصریح کردند نامزد‌ها باید به دنبال اثبات خود باشند و از تخریب رقیب برای جذب رای بهره برداری نکنند.

امیر فارسی نژاد:
اخلاق مداری در انتخابات آتی می تواند جبران مافات کند
امیر فارسی نژاد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کمتر از 2 ماه به انتخابات نهم باقی مانده است، افزود: آن چه اهمیت دارد توجه ویژه تمامی نامزدها به آسیب های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ناشی از بداخلاقی های انتخاباتی سال 88 است. تمامی نامزدها که وارد عرصه انتخاباتی آتی خواهند شد از هر جناح و گروه و تشکلی که باشند وظیفه دارند با اخلاق مداری آسیب های وارده به مردم که بواسطه هدایت های غلط برخی مغرضین و ناآگاهان صورت گرفت را ترمیم کنند.
معاون سازماندهی اعضا حزب موتلفه اسلامی در توصیه به نامزدها گفت: استفاده از متدهای التهابی و ایجاد موجهای کاذب رقابتی برای جذب آراء نزد مردم مردود شده است. نامزدها باید بدانند که مردم فهیم ایران خصوصاً با هدایت های مقام معظم رهبری طی دو سال گذشته به آن حدی از بصیرت سیاسی رسیده اند که افراد متظاهر، فتنه انگیز و منحرف را به خوبی شناسایی و حذف کنند.
وی افزود: در هنگام انتخاب نیز با دقت در رفتار، گفتار و سوابق نامزدها و تطبیق آن با گفتار و رفتار گذشته آنها می توان به تشخیص اصلح برسند. احزاب، تشکلها و معتمدین سیاسی و اجتماعی امتحان پس داده که مبنای مواضع و رفتارشان خدمت واقعی به ملت است می توانند مرجع خوبی برای مشورت دهی به مردم باشند.
اسدالله عسگر اولادی:
تحریم نفتی ایران حداقل تا 9 ماه آتی امکان‌پذیر نیست
اسدالله  عسگراولادی معتقد است: تحریم نفتی ایران امکان‌پذیر نیست و حداقل تا سپتامبر 2012 یعنی 9 ماه دیگر عملی نمی‌شود، زیرا بازارهای جهانی توان جایگزین کردن نفت ایران را ندارد.
به گفته عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جایگزین کردن 2 میلیون بشکه در روز سخت است؛ آن هم در شرایطی که عربستان در تولید نفت مشکل دارد.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین و عضو باسابقه هیات نمایندگان اتاق تهران در خصوص تبعات تحریم نفتی ایران در گفت‌وگو با «پانا» افزود: روزانه 27 میلیون بشکه نفت از خلیج‌فارس خارج می‌شود که بیش از 2 میلیون آن، متعلق به ایران است. وقتی نفت ایران تحریم شود، روسیه که روزانه 10 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و امروز به قیمت 100 دلار می‌فروشد، نفت خود را به 3 برابر قیمت افزایش می‌دهد که اروپا قدرت و تحمل این فشار را ندارد.
وی  ادامه داد: اروپا باید با ایران برای حفاظت از خلیج‌فارس و خروج نفت تفاهم کند و در واقع اگر غرب عاقل باشد، به‌دنبال تحریم نفت ایران نمی‌رود.

محمد جواد آرین منش:
امیدواریم تغییر مدیریت دانشگاه آزاد فصل جدیدی در ارتقا کیفی این دانشگاه باشد
عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد گفت:امیدواریم مدیریت جدید عامل وحدت و صمصمیت باشد.
محمد جواد آرین منش در گفت و گو با خبرگزاری نسیم افزود: امیدواریم تغییر مدیریت دانشگاه آزاد فصل جدیدی در ارتقا کیفی این دانشگاه به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی غیر دولتی ایران باشد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیازمند بازنگری در عملکرد و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت است اظهار داشت: مدیریت جدید باید تمام آسیب های گذشته این دانشگاه را بررسی و به حل و فصل آنها اقدام کند.

حجت الاسلام محمد ذاکری:
اختلاف نظرها طبیعی است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وحدت الزام آور نیست، گفت: کسی که دلش برای نظام و آرمان های آن می سوزد، درک می کند که نیروهای انقلاب و وفاداران به ولایت فقیه باید در یک مجموعه جمع شوند و منافع شخصی و گروهی خود را کنار بگذارند و دنبال این باشند مجلسی تشکیل دهند که نیروهای اصیل انقلاب و متدین در آن حضور داشته باشند و لذا وحدت در این شرایط توسط نیروهای اصولگرا مطلوب و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ذاکری در گفت وگو با خبرگزاری پانا، در تحلیل خود از وحدت اصولگرایان با بیان اینکه وحدت امری پسندیده است، گفت: در شرایط فعلی ما دوره ای از فتنه را پشت سر گذاشته ایم و با توجه به اطلاعی که از جبهه دشمن و عناصر فریب خورده داخلی آنها و هم مباحثی که در اردوگاه خارج از کشور مطرح می شود، داریم؛ نشان می دهد که برای انتخابات آتی دسیسه هایی تدارک دیدند و به دنبال احیای بخشی از فتنه هستند.
وی تاکید کرد: با رصد شرایط داخلی و منطقه ای و موج بیداری اسلامی که در اطراف خود داریم وحدت حداکثری مطلوب است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: جبهه پایداری به عنوان ظرفیتی در بدنه اصولگرایی کشور مطرح است و نیروهای آن معتقد به نظام هستند و طبیعی است که اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، ولی امیدواریم با توجه به ضرورتی که بزرگان این جبهه احساس می کنند بین آنها و جبهه متحد وحدت ایجاد شود.
https://shoma-weekly.ir/ypdJEd