سیاسی

مواضع متین و سوابق ولایتی سبب جلب حمایت روحانیت شده است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد وضعیت اصولگرایان در روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی، گفت: در مناظراتی که در صدا و سیما انجام شد اصولگرایان توانستند در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دیدگاه‌های خود را چه در حوزه اصلاح مشکلات چه در ارائه راهکار‌ها برای حل این مسایل به نحو مطلوبی ارائه دهند.
حمید رضا ترقی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر در نظر سنجی‌ها بیش از ۵۰ در صد آرا به مجموع اصول گرایان تعلق دارد، اظهار داشت: در بین اصول گرایان در رابطه با اجماع بر اصلح نتایج خوبی گرفته شده و جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه مدرسین از ولایتی اعلام حمایت کردند و نظر جامعه روحانیت مبارز هم احتمالا امروز اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا یک همبستگی در بین جامعه متدینین و گروه‌هایی که روحانیت را مرجع تصمیم گیری خود می‌دانند روی ولایتی به وجود آمده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این مساله موجب خواهد شد تا نامزد‌هایی که قبلا اعلام کردند تابع نظر روحانیت هستند تصمیم نهایی را اتخاذ کنند و تعداد کاندیداهای اصول گرایان کاهش پیدا کند و در نتیجه آرای آنان متمرکز‌تر شود.

این فعال سیاسی اصول گرا افزود: منتظریم در روزهای آینده مقبولیت اجتماعی نامزد‌ها مشخص شود تا کاندیدای نهایی اصولگرایان اعلام شود هر چند طبیعی است در دور اول به علت تکثر کاندیدا‌ها انتخابات به سرانجام نرسد ولی امیدواریم در دور دوم اصول گرایان به اجماع قطعی برسند.

ترقی در پاسخ به این سوال که دلیل اختلافاتی که بین اصول گرایان خصوصا در بحث سیاست خارجی دیده می‌شود، چیست؟ عنوان کرد: تنوع سلایق در بین اصول گرایان هم وجود دارد ولی اصل بر این است که رقابت درون گفتمان انقلاب شکل بگیرد و مردم با بررسی اختلاف نظر‌ها تصمیم بگیرند.

وی افزود: به عنوان مثال مردم بررسی می‌کنند که در بحث هسته‌ای کدام روش کم هزینه‌تر به مقصود می‌رسد تا‌‌ همان را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصول گرا با اشاره به دلایل حمایت اکثریت اصول گرایان از ولایتی در حالیکه قالیباف در نظر سنجی‌ها جایگاه بهتری دارد، گفت: به نظر می‌رسد ولایتی به خاطر مواضع متین و سوابق ۳۰ ساله‌اش برای روحانیت اطمینان بخش‌تر است.

ترقی اضافه کرد: به هر حال هر دوی آقایان از حمایت مجموعه اصول گرایی برخوردارند و به هر دوی آن‌ها اعتماد دارند ولی برنامه‌ها و نقاط مثبت و منفی کاندیدا‌ها را بررسی می‌کنند و بر مبنای آن تصمیم گیری خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/p3druK