سیاسی

مواضع انقلابی میرسلیم

برخی از عزیزان فکر می‌کردند که ریشه مفاسد کشور به دولت یا قوه مجریه بر می‌گردد ولی من اکنون یقین پیدا کرده‌ام که ریشه مفاسد در مجلس است و اگر آنجا درست نشود، امید نداشته باشید که دولت درست شود


قرار نیست عده ای به جای نمایندگان گزینه ای انتخاب کنند

قرار نیست عده ای به جای نمایندگان گزینه ای انتخاب کنند؛ اگر تصمیمی هم اتخاذ می شود برای سنجش اولیۀ تمایل نمایندگان است. این تمایل قطعا در جلسۀ اکثریت معلوم خواهد شد و هر اظهار نظر دیگری قبل از آن فقط گمانه زنی است و اعتباری ندارد. افرادی که نامزد شده اند هرکدام از ویژگیهای مثبتی برخوردارند و قابل احترامند و تشخیص این که کدام فرد مطلوب اکثریت است به آراء آزادانۀ نمایندگان بر می گردد. رقیب من در این صحنه افراد نیستند بلکه روشهای بهکارگرفته شده است. تخلف و انحراف ، فساد ، زد وبند را من قبول ندارم.

مجلس نیازمند سخنگویی صادق و مدیری خدوم است نه آقا بالاسر

شاید تعجب کنید که من حتی نامزد نمایندگی هم نبوده ام و بنا به توصیۀ خیرخواهان این نظام مقدس وارد مجلس شده ام تا کمکی کنیم برای ارتقاء مجلس به جایگاه اصلی اش. اکنون هم بعضی از نمایندگان منتخب به این جانب حسن ظن دارند و مؤتلفه هم خواستار نامزدی این جانب برای ریاست مجلس شده اند. نظریۀ این جانب برای ادارۀ مجلس تجویز رویه های نامناسب گذشته نیست و من اعتقاد دارم مجلس باید در رأس امور قرار گیرد و هر کس را نمایندگان محترم برای ریاست انتخاب می کنند، به منظور فرماندهی و آقایی کردن بر آنها نیست بلکه برای خدمت کردن به نمایندگان است تا بتوانند وظائف مقدس خود را به بهترین وجه ایفا کنند. مجلس در درجۀ اول نیازمند سخنگویی صادق و مدیری خدوم با تجربۀ پاک و لایق است و نه آقا بالاسر.

ریشه مفاسد در مجلس چاره شود

برخی از عزیزان فکر میکردند که ریشه مفاسد کشور به دولت یا قوه مجریه بر میگردد ولی من اکنون یقین پیدا کردهام که ریشه مفاسد در مجلس است و اگر آنجا درست نشود، امید نداشته باشید که دولت درست شود ولی اگر مجلس درست شود میتوان امید داشت سایر قوا هم اصلاح شوند. « ماهی از سَر گَنده گردد نِی ز دُم» و امام(ره) فرمود «مجلس در راس امور است». نمیشود فردی مدعی مقابله با فساد باشد و خودش هم به نوعی با فساد مناسباتی داشته باشد، کسی که ادعای منزه بودن دارد زمانی به درد میخورد که با انحرافات اقتصادی و سیاسی در مجلس مقابله کند.

مقابل زد و بندها می ایستم

برای به نتیجه رسیدن بیانیه گام دوم باید مجلس منزه شود و اگر مجلس منزه نشود، این بیانیه امکان تحقق یافتن ندارد. امام فرمود برای شما کرسی وزارت، نمایندگی و ریاست جمهوری نباید فرقی داشته باشد و شما شاگردان همانی هستید که فرمود این ریاست ها به اندازه رطوبت بینی بز ارزش ندارد. اگر میخواهیم با فساد و ناهنجاری برخورد کنیم باید با زد و بند برخورد کنیم،. اگر خدا بخواهد و ما موفق شویم و در موضعی قرار بگیریم که بتوانیم خدمتی کنیم و اصلاحاتی انجام دهیم، کوتاه نخواهیم آمد ولی تمام منافعی که در آن زد و بندها وجود دارد، از ریز و درشت در مقابل ما ایستادهاند .

هیچ فرقی به لحاظ وظائف بین رئیس مجلس و سایر نمایندگان نیست

در قانون اساسی ، نمایندگان به لحاظ وظائف نمایندگی با هم برابرند و هیچ فرقی بین رئیس مجلس و سایر نمایندگان از این لحاظ وجود ندارد. اما در آیین نامۀ کنونی امتیازات ویژهای برای رئیس منظور شده که مانع ارتقاء نمایندگان و حفظ جایگاه رفیع مجلس می شود. ضمنا باید توجه کرد که در عمل برخی از نمایندگان از تجربه و دانش بیشتری برخوردارند اما هیچ روش علمی مناسبی برای انتقال و تبادل این تجربیات و همکاری متعهدانه بین نمایندگان و ارتقاء سطح کارشناسی نمایندگان مشتاقی که از تجربۀ کمتری برخوردارند، پیش بینی و به طریق اولی برای تحقق آن پیگیری نشده است.

مجلس مانع کاهش رسمی ارزش پول ملی شود

باید یادآوری کنم که ثبات ارزش پول ملی و رشد تولیدات به هم وابسته اند و و کارخانهها و تولیدات صنعتی و معدنی و کشاورزی ما در حقیقت پشتیبان اصلی ارزش پول ملی اند. درایت دولت و اشراف مجلس باید در این باشد که مانع کاهش رسمی ارزش پول ملی شوند و آشفتگی اقتصادی را که مانع تولید و جهش آن میشود دامن نزنند. امروز ما به این نتیجه رسیده ایم که باید زنجیرۀ تولید را از وابستگی انحصاری به عوامل خارجی نجات دهیم تا قدرت مقاومت در مقابل تکانه های مختلف را داشته باشیم و الا عواملی نظیر کاهش ارزش نفت و بروز سوانح طبیعی و بلایایی همچون کرونا به ما آسیب خواهد رساند. در سال رونق تولید الحمدلله در بعضی از زمینه ها به موفقیت دست یافتیم.

باید مانع خسارت بر سرنوشت جمعیت شد

اگر جوانان ما امروز آیندۀ روشنی برای خود در میان سالی و کهنسالی خود نبینند و نمونه های ارزشمندی از رفتار سالم و متعالی اجتماعی و خانوادگی با سالمندان مشاهده نکنند، چه امیدی می توانند به زندگی و تشکیل خانواده ببندند در حالی که نتیجۀ مبهم آن را در نوع برخورد غیر عاطفی و غیر اخلاقی و غیر محترمانه با بزرگان خانوادۀ خود می بینند که به آسایشگاهها سپرده شده و هیچ علامتی از احسان و نیکرفتاری نسبت به آنها مشاهده نمی شود. اینها علامت تشدید انقطاع بین نسلها است و اثر آن به لحاظ روانی در بهترین شرائط موجب محدود شدن خانواده به هستۀ اولیه و در نتیجه بروز شکاف بین نسلها و بنابراین خسارت بر سرنوشت جمعیت می شود. اقدام اصلاحی آن نیازمند رشد فرهنگ عمومی و اخلاق اجتماعی و تبعیت از احکام متعالی اسلام است.

https://shoma-weekly.ir/fEOrWu