سیاسی

مواضع انقلابی رهبری الگوی سیاست خارجه قرار گیرد

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر آمریکا بخواهد در خلیج فارس بماند به سرنوشتی مشابه گرفتاری در گرداب خلیج خوک ها مواجه خواهد شد،مسئولین باید رفتاری تحقیر آمیز در قبال زیاده خواهی های آمریکا از خود نشان دهند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "آرمان کرمان" حمیدرضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی ضمن حمایت از سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان گفت: به گفته رهبر انقلاب ما در سیاست خارجی خصوصا در مثل آمریکا اگر از موضع انقلابی و قاطع برخوردار نباشیم هر روز باید منتظر رفتارهای تحقیر آمیز ،غیر قابل قبول، قلدر مآبانه و زورگویانه آمریکا علیه خود باشیم.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای جلوگیری از وقوع این امر با این موضع گیری یک شیوه صحیح در برخورد با موضع گیری های بیگانگان و دشمنان را تبیین کردند و بیان نمودند که این گونه باید با استکبار جهانی برخورد کرد.

وی افزود: نوع برخورد ایشان بیشتر یک جنبه الگو سازی برای سیاست های وزارت خارجه محسوب می شود ، به جای انتقادی برخورد کردن ، سکوت کردن یا پذیرش سیاست ها زورگویانه دشمن ، توجیح آن ها و به شکلی موضع منفعلانه با ادبیات آرام و ضد انقلابی گرفتن با یک موضع انقلابی از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

ترقی بیان کرد: در خصوص موضوع خلیج فارس به عنوان مثال مقام معظم رهبری در واقع این موضوع را ارائه دادند که اولا آمریکایی ها حقی برای حضور در خلیج فارس ندارند و چه کسی اجازه حضور در منطقه دریایی که متعلق به ماست را صادر کرده تاآن ها با استقرار نیروهای خود در این منطقه باعث برهم زدن امنیت شوند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در حالی که نیمی از آب ها مال ماست و حضور در آنجا حق ماست ما نمی توانیم با اجرای رزمایش توان نظامی خود را محک بزنیم و از امنیت خود دفاع کنیم.

وی مطرح کرد: هر منطقی این حرف را می پذیرد که آمریکا استعمار گر است و با گذر از فاصله بسیار زیادی به خلیج فارس آمده و برای خود حق قائل است اما برای ما که در آب های خود حضور داریم مجاز نیست.

ترقی یادآور شد: نکته دوم نوع برخورد است که اصولا این گونه حرف های آمریکا باید غلط تلقی شود ، باید برخورد تحقیرآمیز از سوی مسئولین وزارت خارجه با آمریکا صورت گیرد و با صراحت اعلام کند شما غلط می کنید که اظهار نظر می کنید که چرا ایران در آب های خود رزمایش دارد ، این حق آمریکا نیست که برای ما تعیین تکلیف کند.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نکته سوم این است که مقام معظم رهبری فرمودند به خلیج خوک های خود بروید ، این خلیج وابسته به کوبا بود و آمریکا در آن جا ضربه سنگینی خورد و آبرویشان رفت ، مثال رهبری این معنی را به دنبال دارد که اگر آمریکا بخواهد در خلیج فارس بماند به سرنوشتی مشابه گرفتاری در گرداب خلیج خوک ها مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: خلیج فارس مانند خانه ای شیشه ای برای آمریکا می ماند و به سادگی نمی توانند از این جا بیرون روند اگر مقابله ای با ایران صورت گیرد.

ترقی در خاتمه خاطر نشان کرد: این مشی و موضع گیری در قبال زیاده خواهی آمریکا و رفتارهای قلدر مآبانه آن ها به نظر می رسد که روشی صحیحی است که باید مورد توجه همه مسئولین وزارت خارجه قرار گیرد و آن را سرلوحه کارشان قرار دهند.

https://shoma-weekly.ir/vWQPVp