سیاسی

مهم‌ترین انتظار از دولت دوازدهم هماهنگ بودن تیم اقتصادی است

غفوری فرد گفت: حداقل انتظار از دولت دوازدهم این است که تیم اقتصادی هماهنگ‌تر باشند. یکی از مشکلات دولت یازدهم عدم هماهنگی تیم اقتصادی بود. یک تیم ضعیف هماهنگ بهتر از تیم قوی ناهماهنگ است.

دکتر حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با فرهیختگان افزود: تیم اقتصادی چند سرتیپ بودند ولی سرلشکر نداشتند. بالاخره باید ژنرال‌ها یک ژنرال چهار ستاره داشته باشند. نمی‌خواهم نمره قبولی یا رد بدهم اما برخی از وزرا را خود روحانی هم به این نتیجه رسیده است که باید تغییر کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کار مساله یکدست بودن و هماهنگ بودن تیم اقتصادی کشور است. سازمان برنامه نوبخت می‌ماند و نهاوندیان و بانک مرکزی و معاون اول اگر هماهنگ باشند حداقل قدری مسائل راحت‌تر جلو خواهد رفت.

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: کسی در مسئولان نیست که بگوید مساله اقتصادی اولویت کشور نیست. بیکاری منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است و کسی منکر آن نمی‌شود. به‌عنوان مثال بخشی از اعتیاد و بالا رفتن سن ازدواج نشات‌گرفته از بیکاری است. شاید ریشه مشکل اینجاست که ما مسائل را ملی نمی‌بینیم و مسائل صرفا سیاسی قضاوت می‌شوند. برای این که چهارساله دولت خود را توجیه کنیم از برخی مسائل عبور می‌کنیم.

وی افزود: این مسائل را همه می‌دانند ولی برخی نمی‌خواهند قبول کنند. اینکه زاینده‌رود خشک شده است قابل انکار نیست، اینکه ریزگردها از خوزستان تا همدان می‌رسد امر قابل انکاری نیست، اینکه اعتیاد وجود دارد قابل انکار نیست ولی ممکن است کسی بگوید دومیلیون و دیگری بگوید سه‌میلیون معتاد وجود دارد. اینکه اعتیاد مشکل اساسی مملکت است و بسیاری از فجایع رخ می‌دهد قابل انکار نیست. شاید برخی بگویند ما در حال حل آن هستیم و برخی خدمات دولت را نادیده بگیرند یا در خدمات غلو کنند ولی کسی اصل را منکر نمی‌شود.

وزیر اسبق نیرو گفت: آن زمان که من وزیر نیرو بودم، می‌گفتند بارش ایران در حد ۲۷۰ میلیون میلی‌متر است و الان می‌گویند به ۲۲۰ میلی‌متر رسیده است. مشکل و بحران آب مشکلی است که روزبه‌روز بد‌تر می‌شود. بعید می‌دانم کسی این امر را منکر شود.

وی خاطر نشان کرد: بالاخره برای حل این مسائل که بعد ملی دارد باید یک انگیزه ملی و بسیج ملی تدارک دید. بسیج ملی استفاده از تمام نیروهاست. باید از تمام نیروهای متخصص که به انقلاب، رهبری و قانون اساسی اعتقاد دارند و در انتخابات شرکت دارند استفاده شود. اگر بخواهیم برخی از این افراد را کنار بگذاریم حتما مشکل بزرگ‌تر خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/vV3f30