سیاسی

منکر نهادینه شده نیازمند برخورد اجتماعی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر امر به معروف به درستی در جامعه اجرایی شود، جامعه احساس امنیت کرده و با نشاط بیشتری به فعالیت می‌پردازند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی بنایی در گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان قم گفت: در آیات و روایات مختلف در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید بسیاری شده است که باید به آن توجه شود. آیات قرآن و روایات وارده نشان می‌دهند که بحث امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه‌های اسلام و راه‌ ایجاد مصونیت در شاکله نظام اسلامی است.

وی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مصونیت نظام است و موجب ایجاد امنیت جامعه خواهد شد.

وی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اجتماعی اسلام را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوع شخصی نیست و نباید کسی از آن ناراحت شود، بلکه یک موضوع اجتماعی است که باید در احیای آن تلاش شود.

حجت‌الاسلام بنایی خاطرنشان کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در نظام پویا باشد و همه مسلمانان نسبت به آن اهتمام داشته باشند قطعا جامعه اسلامی جامعه‌ای سالم و شاداب خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به اجتماعی بودن آن توجه ویژه‌ای داشت، چرا که انجام این دو فریضه یک مسؤولیت فردی و شخصی نیست. اگر منکر اجتماعی در جامعه رخ دهد باید برخورد با آن نیز اجتماعی باشد؛ به میزانی که یک موضوع نیاز به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد باید همه افراد وظیفه خود را انجام دهند؛ چرا که اگر همکاری نباشد منکر از جامعه رخت بر نمی‌کند.

وی افزود: برخورد با جرائم با اجتماعی کردن آنها اثر بخش خواهد بود و برخورد اجتماعی اثرات بسیار مطلوبی خواهد داشت و سبب رفع مشکلات می‌شود. اگر منکری جنبه اجتماعی پیدا کند و هر فردی مسؤولیت خود را انجام دهد فاعل منکر خیال نمی‌کند در جامعه می‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر توسط دستگاه‌ها گفت: باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و باید در این زمینه الگو باشیم.

بنایی تاکید کرد: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید جنبه اجتماعی آن اجرا و بیان شود و باید بدانیم که همه در این امر مهم سهیم هستیم و باید جلوی منکر گرفته شود.

وی گفت: باید با الگوگیری از مکتب اهل بیت (ع) در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم و ادامه دهنده مکتب امام حسین(ع) باشیم.

https://shoma-weekly.ir/7DkYTE