سیاسی

منشاء گرانی‌ها عدم توجه مسئولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته کشور، گفت: منشاء گرانی‌های اخیرعدم توجه و یا ناقص عمل کردن مسئولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب بوده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به گرانیهای افسارگسیخته کشور، گفت: منشاء گرانیهای اخیرعدم توجه و یا ناقص عمل کردن مسئولان به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب بوده است.

احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره گرانیهای افسارگسیخته در کشور اظهار داشت: گرانی در ابعاد مختلف چون مسکن، خودرو، سکه، ارز و بالاخص ارزاق عمومی بیداد میکند، بر این اساس لازم است با مفسدان دانه درشت و آقازادهها برخورد جدی شود، چراکه اشرافیگری سم مهلکی برای جامعه است و مردم سختیها را تحمل میکنند اما تبعیض را تحمل نخواهند کرد.

وی افزود: اصطلاح «اقتصاد مقاومتی» اولین بار توسط مقام معظم رهبری در شهریور سال ۸۹ و در پی شدت یافتن تحریمهای ظالمانه و یکجانبه و غیرانسانی غرب علیه ایران، بکار برده شد که روشی برای مقابله با تحریمهای اقتصادی بینالمللی است اما منشاء گرانیهای اخیر، عدم توجه و یا ناقص عمل کردن مسئولان به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری بوده است.

مقدم ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر توان داخلی و مقاومت در مقابل تهدیدها و تحریم ها با ایجاد کمترین بحران در زندگی مردم و اثبات این معنا که فشارها و ضربههای اقتصادی از سوی دشمن نمیتواند سد راه پیشرفت جامعه ما باشد؛ لذا لازم است قوای کشور بیدرنگ اقدام به اجرای آن کنند تا زمینه و فرصت مناسب برای نقشآفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم شود چراکه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن زمینه تحقق آن میتوان به بهبود معیشت مردم و غلبه بر گرانیها نائل آمد.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر نقش سازمانهای نظارتی بر تنظیم نرخها در بازار گفت: بیتوجهی به تنظیم نرخها در بازار، سخت شدن معیشت مردم را رقم زده است و کسانی مقصر گرانی و مشکلات اقتصادی هستند که اقتصاد مقاومتی را اجرا نمیکنند و واردات بیرویه را ادامه میدهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه که بخشی از گرانیها جنبه جهانی دارد اما بخش اعظم و مهم آن بیتدبیری مسئولان و بیبرنامگی آنان است، تصریح کرد: بیکاری و گرانی آستانه تحمل مردم را به سر آورده و انتظار مردم از مجلس انقلابی آن است که سریعا در این زمینه ورود کند، زیرا مردم از مجلس انقلابی، عمل انقلابی انتظار دارند. طرح سؤال از رئیسجمهور در شرایط کنونی اقتصادی کشور حاکی از کم کاری، بی توجهی و عدم تحقق شعارهای آقای روحانی و عدم اقدام جدی دولت طی هفت سال گذشته است.


https://shoma-weekly.ir/9vrO7n