سیاسی

منتخبان مردم، مشکلات کشور را پیگیری کنند نه اهداف جناحی خود را

وظیفه نماینده ملّت است که به نمایندگی از ملّت در پی راهکارهای صحیح و دقیق حل مشکل باشد نه اینکه بخواهد افکار باندی و جناحی خودش را دنبال کند و سلطه گری و مقام طلبی مرسوم در غرب را در ایران اجرا بکند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وظیفه نماینده ملّت است که به نمایندگی از ملّت در پی راهکارهای صحیح و دقیق حل مشکل باشد نه اینکه بخواهد افکار باندی و جناحی خودش را دنبال کند و سلطه گری و مقام طلبی مرسوم در غرب را در ایران اجرا بکند.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی هفته نامه «شما»، در خصوص وظایف نماینده های راه یافته به مجلس گفت: نمایندگان ملّت از هر سلیقه ای که باشند باید خود را نماینده این ملّت بدانند. این ملّت هم یک اصول و عقاید و یک نظام دارد که مشخص است نظام جمهوری اسلامی است، با رویکرد خط امام و ولی امر. خب اگر نماینده ای خلاف آنها عمل بکند طبیعی است که از نمایندگی ملّت خودش را عزل کرده است. چنین کسی یا نماینده افکار و عقاید خودش است یا نماینده افکار و عقاید بیگانه از نظام. طبعاً چنین کسی نمی تواند در امر نمایندگی ملّت انجام وظیفه بکند و در نتیجه روز به روز عقب می رود و نتیجه ای که عایدشان می شود همان نتیجه ای است که عاید کسانی شد که خودشان را جدا کردند.

وی با بیان اینکه این مملکت و این ملّت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را می خواهند، اظهار داشت: نماینده ای که در چارچوب این نظام و این اهداف و این شعارهای بلند ملّت ایران اقدام بکند، طبیعی است که می تواند بگوید من نماینده ملّت هستم وگرنه به تدریج دستش و چهره اش و افکارش برای مردم رو می شود و مردم از او رویگردان می شوند. تجربه هم نشان داده که کسانی که این راه و روش را پیش بگیرند به صورت چهره های مخالف در می آیند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، یکی دیگر از وظایف منتخبان مردم را در ارتباط با مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: طبیعی است که کشور ما هم مشکلاتی دارد، هیچ جامعه ای هم بدون مشکل نخواهد بود. این وظیفه نماینده ملّت است که به نمایندگی از ملّت در پی راهکارهای صحیح و دقیق حل مشکل باشد نه اینکه بخواهد افکار باندی و جناحی خودش را دنبال کند و سلطه گری و مقام طلبی مرسوم در غرب را در ایران اجرا بکند. حل مشکلات مردم به راه صحیح و دقیق بر مبنای همان چارچوب مورد توجه ملّت. طبیعی است که راهکارها و رویکردهای خارجی و بیگانه؛ چه غربی باشد چه شرقی، به کار مردم ایران نمی آید، بلکه باید بر مبنای همان چارچوب و اصول مورد توجه ایران و اسلام حرکت کنند. بادامچیان ادامه داد: مسئله بعدی این است که نمایندگی ملّت یک مسئولیت عظیم است که در این مسئولیت باید به همه جوانب آن توجه شود و نباید یکطرفه و یکجانبه به این مسئولیت نگاه کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است مردم باید مراقب باشند که نماینده های همسو با اهداف امام و رهبری را انتخاب کنند، بیان کرد: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که بتوانند آن چیزی را که می خواهند توسط آنها برآورده بشود وگرنه طبق قانون هر کسی را انتخاب کنند طبق قانون، با آزادی انتخاباتی که در ایران وجود دارد، طبعاً به مجلس می رود و تا 4 سال هم از آن عواقب و نتایج خوب یا بد آن را پذیرفت.

بادامچیان با بیان اینکه مردم ما هیچوقت مجلس دولت ستیز نمی خواهند، گفت: البته مجلس تابع دولت هم نمی خواهند؛ این روشن است. مردم می خواهند مجلس طبق اصل 57 قانون اساسی مستقل باشد؛ همانند دو قوه دیگر که مستقل هستند امّا با هماهنگی ولی فقیه کار می کنند. مجلس ضمن اینکه نباید با دولت مقابله کند، استقلالش را نیز باید حفظ کند.

https://shoma-weekly.ir/51mPTW