سیاسی

منافع غربی ها و آمریکا در بی نتیجه ماندن اجلاس ژنو 2 است

مهمترین محورهای سخنان محمدحسن ذاکری، عضو شورسای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» بدین شرح است:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انتظار ما از دشمن، دشمنی است؛ آمریکا هیچگاه دوست ما نبوده و آن زمان هم که با رژیم پهلوی ارتباط داشت مبنای این ارتباط حفظ منافع خود و چپاول منابع ملت ما بود. امروز هم که با صراحت نقاب از چهره آنها برداشته شده است این باید برای همه دولتمردان ما و دیپلمات‌های ما یک هشدار باشد.

ذاکری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ اینها(دیپلمات‌های هسته‌ای) همه از فرزندان انقلاب هستند و من به آنها اعتماد دارم اما به آمریکا اعتماد ندارم، قطعا آمریکا به دنبال دست درازی به منافع ما و جمهوری اسلامی ایران است و این شجره طیبه که به دست حضرت امام(ره) بنا نهاده شده اساس آن مبارزه با سلطه گری است و البته آمریکا هیچگاه با ما از در دوستی وارد نمی‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکید کردند؛ پشت این دستکش مخملی دست چدنی است و آنها به دنبال آسیب زدن به ما هستند.

ذاکری در ادامه گفت:بهترین روشی که دیپلمات‌های ما باید در برابر این دست اظهارات داشته باشند همان روش عقل مدارانه است البته دیپلمات‌های ما هوشیار هستند و طبیعی است آمریکا سعی دارد در رسانه‌های خود مانور دهد. آمریکا طرف گفتگوی ماست و همه توجهات به مواضع آمریکا در برابرتوافق است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آنها خودشان به دنبال این هستند که خود را پیروز قلمداد کنند و زبان تهدید را متأسفانه انتخاب کردند که البته رئیس‌جمهور ما پاسخ آنها را داد و ملت ما با زبان احترام ثابت کرده‌اند که به دنبال مذاکره هستند اما زبان تهدید واکنش متقابل دارد.

وی گفت: دیپلمات‌های ما باید راهی را بروند که به جهان ثابت کنند ما به دنبال صلح هستیم و در برابر هیچ ابر قدرتی تسلیم نمی‌شویم.

ذاکری اظهار داشت:اقدام آقای "بان‌کی‌مون" فقط موضع قدرت ایران را به همه جهان و عرصه بین‌المللی نشان داد، طرف‌هایی که دستشان به خون مردم بیگناه سوریه آغشته است و کسانی که تأمین کننده لجستیکی و مادی تکفیریون در سوریه هستند وقتی می‌بینند قدرتی مانند ایران می‌تواند بساط آنها را جمع کند طبیعی است که هم پیمان می‌شوند تا همچین قدرت منطقه‌ای در این نشست ها حضور نداشته باشد تا کار به سرانجام نرسد.

قائم مقام دبیر حزب موتلفه استان قم افزود: منافع کشورهای غربی و آمریکا در بی نتیجه ماندن این نشست‌ها است و همه کارشناسان سیاسی و فعالان سیاسی به این امر اذعان دارند که بحران سوریه بدون حضور ایران حل نمی‌شود و البته آمریکا و شخص بان‌کی‌مون نیز این را می‌دانند و به آن اعتراف دارند.

وی افزود: اقدام دبیرکل سازمان ملل در باز پس‌گیری دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو 2 نشان داد که آنها هیچ اراده‌ای از خود ندارند و ضعف آنها در برابر قدرت ایران در مصاحبه‌هایشان مشهود است که به نقش محوری ایران در سوریه ایمان دارند.

ذاکری در پایان گفت:وقتی یک رئیس سازمانی بین المللی در این سطح که بنا است حافظ منافع ملت‌ها باشد و عهده‌دار نقشی کلیدی در روابط کشورها باشد اینگونه بی اراده و ضعیف است؛ این امر نشان می‌دهد قدرت‌های سلطه‌گر بر این ارگان‌ها تسلط دارند و طبق فرموده رهبری لازم است ساختار آنها دگرگون و اصلاح شود و ملت‌ها در تصمیم‌سازی و کنترل به عهده گرفتن مسؤلیت‌ها در سازمان ملل نقش آفرین باشند.

https://shoma-weekly.ir/Mvdu0n