سیاسی

ممکن است بدتر از سلفی حقارت در عدم حضور خبرنگاران رخ دهد

لاله افتخاری گفت: این اتفاق با مقابل دوربین ها صورت گرفت اما ممکن است بدتر از آن در دیدارها، ملاقات ها و سفرهای خارجی نمایندگان رخ دهد که هزینه های بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کند، از این رو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت بیشتری وارد عمل شود و کنترل بیشتری بر دیدارها و مسافرت های نمایندگان داشته باشد.
لاله افتخاری با اشاره به اقدام نمایندگان در برابر حضور موگرینی در مجلس گفت: این کار بسیار زشت، غیرعرفی و خارج از شئونات نمایندگی بوده است.

وی با بیان اینکه اقدام صورت گرفته برای هر ایرانی حتی برای کسانی که با انقلاب اسلامی هم چندان سنخیتی نداشته باشند، باعث شرمندگی شده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انداختن عکس با مهمانان و مسئولین کشورهای خارجی زمانی عرفی می شود که توجه داشته باشیم با چه کسی عکس یادگاری می گیرم و در این عکس با حفظ شئونات نمایندگی حاضر شویم، گفت: عکس ها و لبخندها و هر کنشی که از سوی نمایندگان نسبت به افراد خارجی صورت می گیرد بازتاب و پیام خاصی دارد.

وی عکس انداختن با نمایندگان و افرادی که با کشور آنها تعاملات سازنده داریم را عرفی دانست و گفت: اما در مسئله سلفی با خانم "موگرینی" نوعی هیجان زدگی و کسب فرصت طلایی به نظر می رسد که از نظر هیچ جناح سیاسی پسندیده نیست.

افتخاری با اشاره به اینکه عکس انداختن با نماینده کسانی که تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران تدارک دیده و هر روز بر تنگ شدن این تحریم ها می افزایند باعث جریحه دار شدن و لگد مال شدن غرور ملی مردم کشور ما شده است، افزود: هیچ عاقلی این کار را انجام نمی دهد!.

وی حضور مهمان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور را وزنه ای برای کشور ما دانست و افزود: حضور موگرینی با توجه به مسائل پیش آمده در خصوص برجام فرصتی بود تا اقتدار ملت و مجلس شورای اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود که متأسفانه از دست رفت .

این نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مجلس جای مهمی است و نمایندگان باید در تمام وجوهات رفتارهای خود منش و شأن نمایندگی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: این اتفاق با مقابل دوربین ها صورت گرفت اما ممکن است بدتر از آن در دیدارها، ملاقات ها و سفرهای خارجی نمایندگان رخ دهد که هزینه های بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کند، از این رو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت بیشتری وارد عمل شود و کنترل بیشتری بر دیدارها و مسافرت های نمایندگان داشته باشد.

افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما باید در رأی دادن به کاندیداهای خود برای ورود به مجلس دقت بیشتری داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/q5dPy0