سیاسی

ملت با همدیگر اختلاف ندارند که دنبال وحدت ملی باشیم

محمد نبی حبیبی گفت: ما دنبال آشتی ملی به معنای آقای جهانگیری نیستیم ، ملت که با همدیگر قهر نیستند و اختلاف ندارند که دنبال وحدت ملی باشیم. مرز انقلابی و ضد انقلابی مشخص است اما دنبال نگه داشتن افراد زیر خیمه انقلاب بودیم که تلاشمان به نتیجه نرسید.
محمد نبی حبیبی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: حوادث سال 88 حقیقتا و به معنای واقعی، فتنه بود. دشمن در بیرون می گفت تقلب و در داخل هم بعضی افراد کمیته صیانت از آرا تشکیل می دادند.حصر ارفاق نظام به سران فتنه بوده است و اگر محاکمه شوند که نظر شخصی من هم همین است، باید جوابگوی خون شهدا باشند.

به گزارش "دانشجونیوز" ، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست سیاسی با عنوان "فتنه 98" در دانشگاه خلیج فارس بوشهر حضور یافت.

محمد نبی حبیبی با اشاره به مدیریت عوامل خارجی در فتنه 88 گفت: حوادث سال 88 حقیقتا و به معنای واقعی، فتنه بود. سیاستمداران غربی و روسای جمهورشان در صحبت ها و مواضعشان در اوایل شروع تجمعات با اعلام حمایت و موضع موافق با اغتشاشگران، پرده از نیت شوم و مدیریت فتنه توسط خودشان را برداشتند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: رئیس میز ایران در CIA آمریکا در مورد حوادث فتنه 88 گفته که اقداماتی انجام دادیم که فعلا نمی توانیم بگوییم. حمایت از سران فتنه و نماینده اسرائیل خواندن آن ها نشان ازحرکت رهبران فتنه در مسیر اهداف سران استکباری بود.

حبیبی بیان کرد: وقتی رسانه ها را قبل از شروع انتخابات 88 رصد می کنیم به برنامه عملیات براندازی نظام به بهانه انتخابات می رسیم و پس از اغتشاشات بود که تصمیم به تصویب قطعنامه و تحریم ایران گرفتند.

استاندار دهه اول انقلاب ادمه داد: آمریکایی ها اگر در عرصه نظامی حمله نمی کنند چون نمی توانند و اگر می توانستند درنگ نمی کردند ولی چون نتوانستند به سراغ گزینه سیاسی و فتنه 88 رفتند. در داخل بعضی افراد پازل نقشه دشمن را تکمیل می کردند. دشمن در بیرون می گفت تقلب و در این جا هم بعضی افراد کمیته صیانت از آرا تشکیل می دادند. در واقع کلمه تقلب رمز فتنه برای براندازی بود.

محمد نبی حبیبی اظهار داشت: ما در جلساتمان با آقایان موسوی و کروبی به نتایج خوبی برای بازشماری آرا و ختم قائله رسیدیم اما زمانی که می رفتیم رای آنان را می زدند و تحت تاثیر افراد دیگری بودند. در جلسه با کروبی گفتم شما در مجلس ششم که حامی ولایت در مقابل زیاده خواهان بودید، چرا از ولایت فقیه عدول کرده اید؟ گفت که اگر من عدول کنم آدم معلقی هستم.

دبیر کل حزب موتلفه گفت: تا انقلاب اسلامی است فتنه هم هست و با 9 دی فتنه ها تمام شدنی نیست. طراحی فتنه در خارج از کشور بود اما سوال ما این است، چرا کسانی که بعدا دانستند از کجا بازی می خورند، از آمریکا و عمل خلاف منافع دین و کشور اغتشاشگران تبری نجستند و محکوم نکردند؟

حبیبی افزود: در سال 88 شرایط فتنه برای خواص قابل تفکیک نبود اما نمی توان آرا میر حسین موسوی را رای علیه نظام دانست چون خیلی از رای دهندگان از نظر خود برگشتند. سیاست حزب موتلفه و آقای عسکراولادی این بود که ریشه فتنه را در خارج از مرزها معرفی کند تا شاید سران فتنه به آغوش نظام برگردند و از آمریکا و اغتشاشات اعلام برائت کنند.

محمد نبی حبیبی ادامه داد: ما دنبال آشتی ملی به معنای آقای جهانگیری نیستیم ، ملت که با همدیگر قهر نیستند و اختلاف ندارند که دنبال وحدت ملی باشیم. مرز انقلابی و ضد انقلابی مشخص است اما دنبال نگه داشتن افراد زیر خیمه انقلاب بودیم که تلاشمان به نتیجه نرسید. در حال حاضر بیش از 90 درصد پست های دولتی در اختیار اصلاح طلبان است. در چهار سال آخر عمر هاشمی رفسنجانی ارتباطی با مرحوم نداشتیم .

وی بیان کرد: حصر ارفاق نظام به سران فتنه بوده است و اگر محاکمه شوند که نظر شخصی من هم همین است، باید جوابگوی خون شهدا باشند.
https://shoma-weekly.ir/SW8UBJ