سیاسی

مقاومت وارد مرحله پیروزی‌ها شده‌ است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ایجاد تردید درباره بقای رژیم صهیونیستی را از مهمترین نتایج جنگ 33 روزه دانست و گفت: آمریکا بعد از شکست از مقاومت تکفیری‌ها را برای جنگ نیابتی با محور مقاومت گرد آورد زیرا اسرائیل توان چنین مقابله‌ای را نداشت.
دبیرکل حزبالله لبنان ایجاد تردید درباره بقای رژیم صهیونیستی را از مهمترین نتایج جنگ 33 روزه دانست و گفت: آمریکا بعد از شکست از مقاومت تکفیریها را برای جنگ نیابتی با محور مقاومت گرد آورد زیرا اسرائیل توان چنین مقابلهای را نداشت.

به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» شنبه 13 آگوست (23 مرداد) به مناسبت دهمین سالروز پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 سخنان مهمی ایراد کرد.

وی در بخشی از این مراسم که در بنت جبیل در جنوب لبنان برگزار شدکه به صورت زنده (ویدئو کنفرانس) از شبکه المنار لبنان پخش شد، ابتدا این مناسبت را تبریک گفت و یاد شهداء و جانبازان و خانوادههای آنان را گرامی داشت. او ضمن تشکر از رزمندگان و اعضای مقاومت، تشکری ویژه از ایران و سوریه به دلیل حمایت از مقاومت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود:من یکی از شبهای عاشوراء گفتهام.. که ما از کودکی در مجالس امام حسین (ع) شرکت کرده و این جمله را از خطیبان شنیدهایم که در ذهنمان نقش بسته.. که امام حسین در دهمین روز ماه محرم گفته که «ألا وإن الدعی بن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السله والذله وهیهات منا الذله یأبى الله لنا ذلک ، ورسوله والمؤمنون ، وحجور طابت وطهرت ، وأنوف حمیه ، ونفوس أبیه من أن نؤثر طاعه اللئام ، على مصارع الکرام..» ...هیهات منا الذله... این را ما حفظ هستیم. من قبل از 10 سال پیش در جنگ ژوئیه روح و جان این کلام را گفته ام. در روزهای نخست جنگ برخی میانجیگران آمدند و به ما گفتند که آمریکا و اسرائیل تصمیم بهنابودی شما گرفتهاند و تنها راهکار متوقف کردن جنگ، تحویل کل سلاح مقاومت، انحلال تشکیلات مقاومت، پذیرش استقرار نیروهای چند ملیتی در لبنان (نه فقط یونیفل) مثل آنچه در عراق بود، و تحویل دادن بیقید و شرط دو اسیر اسرائیل است. در روزهای نخست هزاران حمله هوایی به ما میشد.

وی ادامه داد:ببینید به ما چه پیشنهاد دادند. یا شما را میکشند یا شروط را میپذیرد. آنها میگفتند دوباره اسیر میدهید. کشور نابود میشود... از دید ما این بود که آنانکه مقابل امام حسین ایستادند و گفتند امروز کشته میشوید یا تسلیم شود، مقابل ما ایستادند و این حرفها را گفتند. هیهات منا الذله که چنین خواری را بپذیریم. ما را میان برگزیدن شروط ذلتبار و تسلیم کردن لبنان به آمریکا و متحدانش و برگزیدن مقاومت مخیر کردند، و ما مقاومت را برگزیدیم.

سیدحسن نصرالله در پایان گفت:ما اعلام میکنیم که ما را نه با تهدید، نه با کشتار، نه با ارعاب و ترور نمیتوانید به انتخاب گزینهای جز مقاومت مجبور کنید. ما راهمان را در لبنان و سوریه و نقاط دیگر ادامه میدهیم. من اینجا در این مراسم اعلام میکنم که همچنان که در جنگ ژوئیه پیروز شدیم، وارد مرحله پیروزیها شدهایم. آنچه در عراق و سوریه میگذرد، نسخه جدیدی از طرحهای آمریکاست که میلیونها دلار برای آن هزینه شده و بالاترین کاری که میکنند این است که فتنه مذهبی ایجاد میکنند. این طرح آمریکا هیچ آیندهای ندارد. آینده سوریه، لبنان، فلسطین و کل منطقه و مردمش فقط مقاومت است.

https://shoma-weekly.ir/o9Zchg