سیاسی

مقاومت مقابل دشمن جهاد کبیر است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: انقلاب جهاد اصغر و مبارزه با نفس جهاد اکبر است که در حد فاصل بین این دو جهاد کبیر قرار دارد.
 لاله افتخاری مسؤول شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، غروب روز سه‌شنبه 16 شهریور در دومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جامعه بسیج زنان برگزار شد، با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد کبیر، گفت: ابتدای سال رهبر معظم انقلاب مساله جهاد کبیر را خطاب به عموم مردم، جوانان، حوزویان و خبرگان مطرح کردند.

وی افزود: معنا و مفهوم جهاد کبیر، این است که انسان مجاهد در امر جهاد نهایت تلاش خود را به کار ‌گیرد چراکه جهاد صرفا یک حرکت و امر عادی نیست بلکه حرکتی خارق العاده است که باید از همه ظرفیت‌های وجودی استفاده شود تا به هدف عالیه برسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نمونه بارز مقاومت و ایستادگی است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان به استقامت در مقابل بیگانگان تاکید داشتند چراکه افراد با استقامت، پایداری و مقاومت و عدم اطاعت از دشمنان می‌توانند جهاد کبیر را عملی کنند.

افتخاری درباره تفاوت جهاد کبیر با جهاد اکبر و اصغر، ابراز کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی در ابتدای راه است، در حقیقت انقلاب جهاد اصغر و مبارزه با نفس جهاد اکبر است که در حد فاصل بین این دو جهاد کبیر قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطرح کردن جهاد کبیر توسط رهبر معظم انقلاب، عمق بصیرت ایشان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی را نشان می‌دهد.

https://shoma-weekly.ir/2nF1yN