سیاسی

معلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم پیش قدم باشند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: معلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مثل گذشته پیش قدم باشند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نسبت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری با انقلاب اسلامی در زمره سرفصل های شاخص های پژوهشی در زندگی آن استاد بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی دکتر اسدالله بادامچیان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری افزود: همراهی ایشان با حزب موتلفه اسلامی و حضور در شورای تصمیم گیری و شورای روحانیت موتلفه اسلامی از جمله سرفصل های مهم زندگی این رجل بزرگ الهی بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: شهید مطهری نیز نگاه ویژه ای در این راستا و برای ساختن تمدن نوین اسلامی داشت که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان فداکار و فرهیخته این مرز و بوم گفت: مطابق فرمایش امیرالمونین (ع) که می فرماید من علمنی حرفا قد صیرنی عبدا، معلم جایگاه والایی دارد و این قشر بر گردن جامعه حق دارند که باید این حق ادا شود و ضرورت دارد مسئولان در حفظ کرامت اسلامی معلمان بکوشند.

وی همچنین یادآور شد: معلمان در تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مثل گذشته پیش قدم باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با تبریک روز کارگر به کارگران و خانواده آنان اظهار داشت: همانطور که رهبری فرموده اند ارزش کارگر در یک جامعه، علاوه‌ی بر این معنای الهی و اسلامی و معنوی، در یک امر بسیار مهم دیگری هم نهفته است و آن این است که استقلال یک کشور، وابسته‌ی به کار است.

بادامچیان گفت: مسئله معیشتی کارگران با حل مسائل تولید و پرداخت مشوق های صادراتی به تولید کنندگان حل خواهد شد و در این راستا از دولت و مجلس می خواهیم به این امر توجه شود که کارگران ستون فقرات تولید کشور و حرکت به سمت شکوفایی اقتصاد هستند و ضرورت دارد در برنامه ریزی ها و تصمیمات، رابطه کارفرما و کارگر را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه کارگر در دین اسلام و روایات درباره ارزشی که پیامبر اعظم (ص) برای کارگر قائل بودند تصریح کرد: به برکت ارزش کار، کارگر ارزش والایی در جامعه دارد و بر این اساس مسئولان اجرایی باید با تاسی به رسول اکرم (ص) جایگاه کارگر را حفظ کنند.

بادامچیان تأکید کرد: حزب موتلفه اسلامی همراه با تمام کارگران عزیز در پیگیری دغدغه های معیشتی، بیمه، امنیت شغلی، مسکن و رابطه آنها با کارفرما بوده و خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو با تجلیل از حضور گسترده و فعال مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ایستادگی مردم مظلوم فلسطین دربرابر اشغالگران صیهونیست منجر به نابودی رژیم جعلی اسرائیل خواهد شد و سرانجام ملت فلسطین بر سرزمین خود مسلط خواهند شد.

بادامچیان تأکید کرد : دفاع از قدس شریف به یک روز محدود نمی شود و یک برنامه ریزی فرهنگی جدی و مردمی می طلبد.

وی با اشاره به این تاکید امیرالمؤمنین علی(ع) که"کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً" گفت: بر این اساس همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود و یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همین است که در برابر ستمگران بایستیم و به حمایت مظلومان بپا خیزیم.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس فرصتی مهم برای اقدام در راستای جهاد تبیین و حرکت در مسیر وحدت مسلمانان جهان است.

بادامچیان با اشاره به اینکه روز قدس عرصه حضور مردم برای زمینه سازی ظهور است گفت: روز قدس روز آزمایش بزرگ ملت های مسلمان است و همواره باید به یاد داشته باشیم که این روز فقط روز فلسطین نیست بلکه روز امت اسلامی و روز اسلام است برای فریاد علیه سرطان صیهونیستی و بی اعتبار کردن حامیان این غده سرطانی در دنیا.

وی تصریح کرد:‌ روز قدس را امام خمینی (ره)بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردم مسلمان جهان از ستمی که بر بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می شود غافل نمانند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل و صف بندی عدل در برابر ظلم است» که با نمایش اتحاد در روز قدس، تلاش تفرقه افکنی و جنایات مستکبران دنیا بی نتیجه می ماند و این روز اجازه نمی دهد تاریخ مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارد.

بادامچیان به برخی کشورهای همسایه عربی که در پی عادی سازی روابط با رژیم کودک کش و جنایتکار صیهونیستی هستند هشدار داد به خواسته ملت خود تن دهید، در فریب کشورهای سلطه گر اروپایی ارمغانی جز سقوط نخواهید دید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو از دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواست با کمک گرفتن از مراجع عظام تقلید برای صدور فتوا علیه جنایات در افغانستان، نسبت به جنایات و کشتار در این کشور موضع جدی بگیرد و اجازه ندهند گروههای داعش، تکفیری ها، تندروها و جریان های افراطی نبض کار را به دست بگیرند و مردم مظلوم افغانستان را به خاک و خون بکشانند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم گفت: متأسفانه اجرای این طرح با وعده ای که به مردم داده شده است فاصله دارد و در وزارت راه و شهرسازی کمیته های تشکیل شده باید با جدیت به اختصاص زمین ها در نزدیک ترین محل به زیر ساخت ها و نیز توسعه بافت های فرسوده بپردازد‌ و وزارت صمت هم تمام توان خود را در تأمین مصالح ارزان قیمت در دستور کار قرار دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران در ضیافت الله رمضان گفت: روز عید سعید فطر روز متبرک به ضیافت خداوند و مناجات و راز و نیاز، روز بازگشتن به فطرت درونی و پاک انسانی و روز آغوش گشودن برای پرواز است و وظیفه هر مسلمانی است که برای زدودن زنگارهای گناه و انحراف و جهالت از دل ها و جان ها تلاش کند.

وی افزود: عید فطر عید پایان ضیافت خدا نیست بلکه عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است که باید آن را قدر بدانیم و بغض و کینه ها به دوستی و همدلی تبدیل شود و مومنان در یک صف واحد اتحاد و انسجام در مبارزه علیه استکبار و شیاطین دنیا داشته باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان درگذشت حاج مصطفی حائری زاده عضو با سابقه حزب موتلفه اسلامی و از پیشکسوتان نهضت انقلاب اسلامی و یار دیرین انقلاب، امام و رهبری را به رهبرمعظم انقلاب، خانواده آن مرحوم و دوستان و همرزمانش در موتلفه اسلامی تسلیت گفت.

https://shoma-weekly.ir/J3R23R