سیاسی

معضلات اجتماعی با همایش صرف برطرف نمی‌شود

معضلات اجتماعی مثل دانه‌های تسبیح به یکدیگر ارتباط دارند و فقط صرف گذاشتن همایش و جلسات این مسایل برطرف نمی‌شود. برخی اوقات دیده شده همایش‌هایی در هتل‌های مجلل گرفته می‌شود، هدایایی هم به مدعوین داده می‌شود و برخی مدیران هم حق مأموریت برای شرکت در این جلسات می‌گیرند. بعد از آن هم اوضاع بر همان منوال و بلکه بد‌تر ادامه می‌یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با بیان اینکه پیشرفت امور فرهنگی بستگی به همدلی، هم‌افزایی، وحدت و همزبانی دارد، اظهارکرد: «اگر توفیقات و موفقیت‌هایی در خارج یا داخل کشور حاصل شده، همگی از برکات و تلاش وحدت و انسجام بین مسئولان نظام بوده و این انقلاب به برکت وحدت ملی به وجود آمده است.»

امام جمعه کازرون هم با توجه به مراحل اصلاح جامعه از منظر قرآن کریم اظهار کرد:«چهار مرحله اصلاح جامعه عبارتند از، موعظه و اندرز، پاکسازی روح و دل از رذائل اخلاقی، هدایت و در نهایت مشمول رحمت الهی شدن. در واقع قرآن نسخه رهایی فرد از بیماری‌های فردی و اجتماعی را با رعایت این چهار مرحله بیان کرده است.»

حجت‌الاسلام محمد خرسند ادامه داد: «از آنجا که انجام هر کاری نیاز به نقشه و برنامه دارد، مباحث اخلاقی هم بر همین اساس است. در جامعه دینی هم باید بر اساس نسخه دینی عمل شود حال آن که با وجود اسلامی بودن جامعه ما، می‌خواهیم معضلات را با نسخه‌های غربی مرتفع کنیم که این امکان ندارد.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، معضلات زیاد اجتماعی جامعه را یادآور شد و گفت:« متاسفانه این معضلات کم و قابل انکار نیست. همین که در کوچه و بازار نگاه کنیم، این معضلات را می‌بینیم و احتیاج به خرج مبالغی برای کشف آنها وجود ندارد. با مراجعه به زندان و راهروهای دادگستری خیلی چیز‌ها دست ما می‌آید. درمان این معضلات هم یک راه بیشتر ندارد و آن رعایت سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. متاسفانه عمل به موارد مختلف فرهنگی و... از سوی مسئولان به تأیید یا محکوم کردن خلاصه شده است.»

امام جمعه کازرون وضعیت آمار ازدواج و طلاق را نگران کننده خواند و تصریح کرد: «علاوه بر کم بودن ازدواج‌ها ۳۰درصد ازدواج‌ها نیز به طلاق منجر می‌شود و تعداد زیادی نیز منجر به طلاق عاطفی می‌شود. پرخاش‌گری و اختلافات خانوادگی، بیکاری و جرم و جنایت، کم کاری در انجام شغل و وظایف و بدقولی‌ها حتی در بین مسؤولان برای ایران که یک کشور اسلامی و با تمدن است زیبنده نیست.»

وی گفت: «معضلات اجتماعی مثل دانه‌های تسبیح به یکدیگر ارتباط دارند و فقط صرف گذاشتن همایش و جلسات این مسایل برطرف نمی‌شود. برخی اوقات دیده شده همایش‌هایی در هتل‌های مجلل گرفته می‌شود، هدایایی هم به مدعوین داده می‌شود و برخی مدیران هم حق مأموریت برای شرکت در این جلسات می‌گیرند. بعد از آن هم اوضاع بر همان منوال و بلکه بد‌تر ادامه می‌یابد.»

این مسئول تصریح کرد: «مشکلی که در این راه وجود دارد این است که اراده و برنامه‌ای برای حل این معضلات وجود ندارد. یک مشکل دیگر هم دیدگاه متفاوت دولت هاست که به عنوان مثال بدحجابی را معضل نمی‌دانند و علی رغم داشتن قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را اجرا نمی‌کنند.»

خرسند با تاکید بر اینکه با چنین وضعیتی امیدی به حل معضلات وجود ندارد، ادامه داد:« باید کار به جایی برسد که بیدار شویم آن وقت به فکر چاره بیفتیم. گاهی اوقات گرفتن جلسات هم اندیشی نیز برای آنکه وظایف خود را متوجه شویم هم خوب است، نباید در تهاجم فرهنگی دشمن چون قدرت مقابله نداریم، بنشینیم و نگاه کنیم.‌‌ همان طور که شهید محمد جهان‌آرا می‌گفت یک روز هم دیر‌تر خرمشهر به دست عراقی‌ها بیفتد، افتخار است و باید با دست خالی جنگید. در جنگ فرهنگی هم باید همین‌طور باشد. بالاخره معضلی مثل ماهواره هم به گونه‌ای نیست که نشود آن را مدیریت کرد.»

امام جمعه کازرون از اعطای وام‌های کلان به برخی افراد و شرکت‌های خودروسازی انتقاد و خاطرنشان کرد: «برای ازدواج جوانان به جز خواندن حدیث پیامبر چه کاری در جهت تسهیل آن انجام داده‌ایم؟ اگر دولت کاری که برای خودروساز‌ها انجام داد تا آنها ضرر نکنند و دغدغه سهام داران آنها را برطرف کنند برای ازواج جوان‌ها داده بود و تسهیلاتی برای خرید لوازم زندگی در نظر گرفته می‌شد، آن وقت می‌دیدید که برخی مشکلات حل می‌شد.»

https://shoma-weekly.ir/o86mic