سیاسی

معرفی نامزد مستقل منافاتی با وحدت اصولگرایان ندارد

موتلفه یک تشکیلات دولت فرموده نیست.یک تشکیلات مرجع فرموده است. امام فرمود راه بیندازید و تا آخر هم از موتلفه راضی بود.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در رابطه با برنامه این حزب در معرفی کاندیدای مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: ما تا الان هیچ دلیلی نمی یابیم که برنامه ما منافاتی با وحدت اصولگرایان داشته باشد. حالا ممکن است شما بگویید ممکن است عده ای از نامزد موتلفه حمایت کنند و عده ای هم تک تک بیایند. خب این در هر انتخاباتی بوده است.بالاخره کسانی هم هستند که خودشان را نامزد می کنند. تلاش ما این است کاندیدای اصلح را معرفی کنیم و نظر اصولگرایان را جلب کنیم اما اگر افراد دیگری هم آمدند نمی شود مانع شد.این حق قانونی آنهاست.
اسدالله بادامچیان که با سایت خبری سیاست نامه سخن می گفت درباره چرایی این تصمیم گفت: این تصمیم موتلفه را خواست عمومی جامعه می دانم.جامعه احساس می کند که کشور نیازمند یک حزب قوی است.احساس می کند که بسیاری از چهره های انقلاب پیر شده اند.الان ملت احساس می کند که چهره ای را باید انتخاب کند که پشتوانه حزبی قوی داشته باشد. لذا شما در همه این بحثهای مربوط به تحزب می بینید که آقای لاریجانی، آقای حداد، آقایان دیگر هم می گویند که کشور نیازمند تحزب است.نیاز به حزب برای چی؟ برای اینکه در مدیریت کشور بتواند جمعی،برنامه ای و تشکیلاتی عمل کند.تیم داشته باشد و با مطالعه ورود کرده باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا موتلفه قابلیت این را دارد که ورود پیدا کندیا خیر افزود:از نظر تشکیلاتی موتلفه یک تشکیلات دولت فرموده نیست.یک تشکیلات مرجع فرموده است. امام فرمود راه بیندازید و تا آخر هم از موتلفه راضی بود. دوم اینکه مردمی است. از توده های مردم برخاسته. تاکنون دولتی به غیر از دولت کوتاه شهید رجایی و شهید باهنر با نام موتلفه نداریم.شاید یکی از دلایل موفقیت این دو شهید بزرگوار هم همین پشتوانه عظیم مردمی و بودن در تشکیلات قوی و پر سابقه است .البته این را بگویم که موتلفه در پی قدرت گیری برای خود هم نیست بلکه در پی انجام وظیفه است.
https://shoma-weekly.ir/pV5DWk