سیاسی

معادن ایران از تکنولوژی جهانی برای استخراج عقب هستند

ما نعمات خدا دادی مانند معادن را داریم و برای استفاده از آنها به ماشین آلات نیازمندیم، ولی برداشت تنها هدف بخش معدن نیست. معادن ایران از تکنولوژی جهانی برای استخراج عقب است.
به گزارش «ابتکار» دستور العمل اعطای وام های احیاگر صنایع کوچک و متوسط که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شده است از از اول اردیبهشت امسال به بانک ها ابلاغ شد که بر اساس آن 16 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی طرح ها و رونق صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در نظر گرفته شده است.

با توجه به مسایل مطروحه از سوی معاون وزیر صنعت، طرح پرداخت تسهیلات در مرحله اول ممکن است تا پایان سال به طول انجامد، با این حساب شروع مرحله دوم و اضافه شدن مبلغ دو تا سه هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به دو بخش واحد های صنفی و معادن نامشخص باقی ماند.

علاء میرمحمد صادقی، عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «ابتکار» درباره تسهیلات احیاگر 16 هزار میلیاردی گفت: این مصوبه از ابتدا برای تولید بود و قرار شد با اختصاص به تمامی بخش های تولید راه چاره ای برای خروج از وضعیت کنونی شود.

نماینده بخش معادن در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، بخش معدن را مستحق ترین و بهترین مورد برای کمک دانست و تاکید کرد مشکلات زیادی در بخش معدن وجود دارد که مهمترین آنها کمبود نقدینگی است.

وی با اشاره به مستهلک بودن ماشین آلات بخش معدن گفت: ما نعمات خدا دادی مانند معادن را داریم و برای استفاده از آنها به ماشین آلات نیازمندیم، ولی برداشت تنها هدف بخش معدن نیست. معادن ایران از تکنولوژی جهانی برای استخراج عقب است.

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه عقب افتادگی های بخش معدن تنها از طریق تزریق نقدینگی حل می شود افزود: حفظ بازار های خارجی و تلاش برای رشد بیشتر در این بازار ها برنامه معادن کشور هستند که برای دستیابی به آنها باید نقدینگی مورد نیاز معادن برای ترمیم و تجهیز ماشین آلات تامین شود.

وی در پایان با اشاره به تصور اشتباه برخی از مسئولین در مورد اصناف گفت: اینکه بعضی تصور می کنند که کار اصناف خرید و فروش است و به همین دلیل مشکلات مالی زیادی ندارند اشتباه است. ما باید به تقویت اصناف بپردازیم زیرا در مقوله صادرات واقعا نیازمند کمک آنها هستیم.

https://shoma-weekly.ir/jzfyHy