سیاسی

مطالبه اصلی از دوره جدید موتلفه بهبود کیفیت خروجی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما روزی می‌رسد که دبیرکل حزب مؤتلفه یک جوان باشد، گفت: نفس جوانتر شدن ارزش نیست و به نظر من مطالبه بهبود کیفیت خروجی حزب اولویت بیشتری دارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: شعار پوسته شکنی 15 سال پیش در مجمع عمومی حزب مطرح گردید و از آن تاریخ در یک حرکت رو به کمال، مداوم مورد رصد چهره های ارشد حزب قرار گرفته است.

محمد مهدی اسلامی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این تغییرات چند مرحله را طی کرده است، افزود: به دلیل بروز و ظهور چهره های شاخص و ملی در افکار عمومی، تغییرات تشکیلاتی و حضور نسلهای بعد در مراکز تصمیم گیری و اجرایی حزب کمتر دیده شده است.

وی یادآور شد: یکی از موثر ترین چهره ها در گردش نخبگان و جوانگرایی مرحوم حبیب الله عسگراولادی بود که در روزگاری که تمامی اعضای شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی در سنین جوانی بوده اند، با چشم خویش تاثیر اعتماد امام به جوانان در آغاز نهضت را دیده بود و با اشاره به آن و نیز برکات ایفای نقش جوانان در هشت سال دفاع مقدس را که حاصل تدبیر امام در سپردن فرماندهی جنگ به "نسل گهواره خوابهای 15 خرداد 42" بود و نیز توصیه های امام به مؤتلفه اسلامی در هنگام کسب اجازه برای فعالیت مجدد پس از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی در باب چگونگی حضور جوانان در شورای مرکزی در کنار السابقون ، مطالبه گر اصلی این جوانگرایی بود.

اسلامی افزود: این خط مشی را آقای حبیبی نیز در سالهای گذشته دنبال کرده است و در سطوح بسیار راهبردی حزب، شاهد حضور نسل سومی ها بوده ایم. تأکید این روزهای برخی بزرگان به نظر می رسد بیشتر از آنکه به دنبال ایجاد مشی جدیدی باشد به دنبال مراقب از حفظ سرعت فعلی و نیز بهبود مسیر پویاتر کردن حزبی است که اینک 55 سال از آغاز فعالیتش گذشته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما روزی می‌رسد که دبیرکل حزب مؤتلفه یک جوان باشد، گفت: نفس جوانتر شدن ارزش نیست و به نظر من مطالبه بهبود کیفیت خروجی حزب اولویت بیشتری دارد. بخش عمده ای از تغییرات مورد انتظار از دوره جدید حزب مؤتلفه اسلامی، تغییرات رفتاری و ایفای نقش موثرتر در سپهر سیاسی است. شعار این دوره مجمع عمومی که «احیای مدیریت جهادی، حل مشکلات کشور با مسئولیت پذیری حزبی» بود، ناظر به همین نوع تغییرات است.

وی افزود: میانگین سال تولد اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه در دوره قبل 1336 هجری شمسی بود که در این دوره به 1342 تغییر یافته است و بعد از 55 سال از تاسیس، با حضور برخی از اعضای موسس اولیه، نسل های بعدی نیز حضور پررنگی دارند که منجر به تطبیق این میانگین، با سال تأسیس حزب در سال 1342 شده است. طبیعی است که این رویکرد مجمع عمومی در دوره سه ساله آتی بر عملکرد حزب نیز باید اثر گذار باشد.

اسلامی با اشاره به رابطه برادرانه و هم افزایانه میان احزاب اصولگرا، اظهار داشت: از جمله نقاط قوت حزب مؤتلفه نسبت به دیگر احزاب اصولگرا و اصلاح طلب، قوت حضور در شهرستانها است. یکی از ویژگی‌های این دوره حضور پررنگ شهرستان‌ها و استان‌های مؤتلفه در شورای مرکزی است که یک جنبه ملی‌تر را به شورا می‌دهد، چون به هر حال نمایندگانی از سراسر کشور حضور دارند و این کمک می‌کند که درک ما در زمان تصمیم‌گیری‌ها به یک نگاه ملی نزدیک‌تر باشد. این اتفاق موجب می شود که آفت مرکزگرایی که امروز در بسیاری از نهادها دیده می‌شود در مؤتلفه کم‌تر رخ دهد.

https://shoma-weekly.ir/sqwr5F