سیاسی

مصلحت دولت عدم مخفی کاری در قراردادهای نفتی است

ما مخالف این هستیم که دولت پشت درهای بسته اتاق های خودش تصمیم بگیرید ، این خصوصی بودن موضوع قرار داد های سی ساله نفتی ایراد دارد ، دولت باید نظر خودش را با مجلس در میان بگذارد ، الان دولت و مجلس در تقابل با هم هستند و باید از این تقابل جلوگیری کرد . مصلحت دولت هم همین است که صریح و بی پرده جمع بندی شان را به مجلس بدهند .
در حاشیه هفدهمین نشست سالیانه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با دکتر محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت و گوی اختصاصی داشته ایم که مشروح آن را در زیر می خوانید :

یزد فردا : در سفر اقای احمدی نژاد به بافق از ایشان راجع به رفع حصر سوال کردیم که پاسخ دادند« من همان سال بخشیده ام و صاحب اصلی ملت ایران هستند» نظر شما در مورد این موضع اقای احمدی نژاد چیست ؟

محمد نبی حبیبی :بنده معتقدم موضوع حصر مربوط به آقای احمدی نژاد نیست و ما معتقدیم در سال هشتاد و هشت یک جریان براندازی اتفاق افتاد که مربوط به کل نظام است و اعتقاد داریم بزرگترین لطف نظام به محصورین همین حصر است چون یقین دارم که اگر بر اساس قانون سران فتنه محاکمه شوند محکومیت ایشان خیلی سنگین تر از حصر خواهد بود و بهتر است اقای احمدی نژاد از طرف خودش صحبت کند ، او حق ندارد از طرف نظام صحبت کند .

یزد فردا :در سال نود و دو اصولگرایان یک ائتلاف بی جان را تجربه کردند که هیچ کدام از نامزد های متعدد اصولگرا به آن پایبند نبودند برای جلوگیری از این آسیب چه برنامه ای دارید ؟

محمد نبی حبیبی : در انتخابات مجلس دهم ما با استفاده از تجربیات انتخابات سال نود و دو ائتلاف اصولگرایان را شکل دادیم که نتیجه را همه دیدند و امروز یک مجلس غالبا اصولگرا داریم و اون خواب تشکیل مجلس ششم در کشور خنثی شد .

یزد فردا : با بررسی پیشینه سبد رای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری این سوال پیش می آید که چه کسی توان رقابت با حسن روحانی به عنوان کاندید مورد حمایت اعتدالیون و قاطبه اصلاح طلبان را دارد؟ آیا چهره جدیدی در میان اصولگریان مطرح خواهد شد ؟

محمد نبی حبیبی: من بنا بر تصمیم تشکیلات حزب فعلا له یا علیه هیچ شخصی در مورد انتخابات نود و شش صحبت نکنیم لذا این سوال شما فعلا بی پاسخ می ماند اما من امیدواریم به ائتلاف اصولگرایان در نود و شش کمتر از انتخابات نود وشش نیست ، همه اصولگرایان به این نتیجه رسیده اند که وحدت راه حل اصلی است . اصلا از نگاه من این که فردی را رد کنیم یا وی را مطرح کنیم در این شرایط نه به نفع فرد است نه به نفع تشکل ها .

یزد فردا : نظر شما راجع به جنجالی که برای ارسال پیام باهنر به میر حسین موسوی برپاشد چیست ؟و چقدر این کار شائبه انتخاباتی دارد ؟

محمد نبی حبیبی: من شناسایی که از اقای باهنر دارم ، ایشان نسبت به جناب میرحسین موسوی از سال هشتاد و هشت منتقد نیست بلکه باهنر از زمان نخست وزیری موسوی به وی انتقاد داشته است . من اقای باهنر را یک اصولگرای کامل می دانم و نظر ایشان را با نظر بدنه نظام یکی میدانم ، حساسیت اقای باهنر در برابر فتنه با حساسیت تمام اصولگرایان برابری می کند.

یزد فردا : شما در موضوع قرار داد های نفتی موضع سفت وسختی بر علیه دولت داشتید علت چیست ؟

محمد نبی حبیبی: اولا معتقدم مصلحت دولت فعلی این است که حالا که این همه سوال ایجاد شده در مورد این قرار داد ها بیایند در مجلس حتی غیر علنی با نمایندگان مردم در میان بگذارند ، ما مخالف این هستیم که دولت پشت درهای بسته اتاق های خودش تصمیم بگیرید ، این خصوصی بودن موضوع قرار داد های سی ساله نفتی ایراد دارد ، دولت باید نظر خودش را با مجلس در میان بگذارد ، الان دولت و مجلس در تقابل با هم هستند و باید از این تقابل جلوگیری کرد . مصلحت دولت هم همین است که صریح و بی پرده جمع بندی شان را به مجلس بدهند .

یزد فردا : نظر شما راجع به تلورانس رفتار سیاسی اقای لاریجانی چیست ؟ مجلس در زمان دولت دهم حتی به عزل و نصب های سازمان ها ایراد می گرفت وحساس بود اما در دولت حسن روحانی معاهده ای مثل برجام هم از نگاه اقای لاریجانی نیاز به تصویب در مجلس نداشته است . علت این نوع چرخش رفتار در چیست ؟

محمد نبی حبیبی : من راجع به اقای لاریجانی معتقدم که آنجایی که بین رای شخصی لاریجانی و نظر رهبری اختلاف پیش بیاید ایشان با تیب خاطر نظر رهبری را اجرا می کند اما برخی اتفاقات هم می افتد که اینگونه نیست اما این به معنی نیست که تمام موضع گیری های اقای لاریجانی با هماهنگی رهبری انجام شود . رهبری هم اوصلا علاقه ندارند که وارد موضوعات اجرایی شوند . ما هم در برخی موارد با ایشان اختلاف نظر داریم خود ایشان هم میدانند .

یزد فردا : اگر اقای احمدی نژاد در انتخابات آینده شرکت کنند حزب موتلفه پشت ایشان خواهد بود ؟

محمد نبی حبیبی : اگر ده بار دیگر هم بپرسی همان پاسخ اول را خواهم داد ما فعلا راجع به هیچ کس حتی احمدی نژاد اظهار نظر نمیکنیم

https://shoma-weekly.ir/VfRuqq