سیاسی

مصری: 5+1 حق دخالت در حریم نظامی کشورمان را ندارد

ملت ایران در مورد مسائلی که قابل طرح در مذاکرات نیست، هرگز کوتاه نمی‌آید و طرف مقابل باید بداند حق دخالت در حریم نظامی کشورمان را ندارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بازرسی از مراکز نظامی را بهانه‌ای برای جاسوسی توصیف کرد و گفت: پشتوانه ما در مذاکرات هسته‌ای قدرت نظامی و دفاعی ایران اسلامی است.

عبدالرضا مصری در سخنرانی پیش از خطبه‌های کرمانشاه اظهار کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای به جهانیان نشان دادیم تبلیغات منفی علیه ایران اسلامی نادرست است.

مصری مشخص شدن ظالمانه بودن تحریم‌ها علیه مردم ایران را از دیگر موضوعاتی بیان کرد که در روند مذاکرات برای تمام دنیا مشخص شده است و گفت: بنا بر فتوای مقام معظم رهبری، هرگز به‌دنبال دستیابی به بمب اتم و سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما همواره به‌دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بوده‌ایم تا جایگزینی برای سوخت فسیلی و نفت باشد.

وی با اشاره به اینکه دانش هسته‌ای در موضوعات مختلفی همچون انرژی، پزشکی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: غرب مذاکرات را برای تحمیل اهداف خود به ما دنبال می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه ملت ایران 35 سال است که زیر بار ذلت نرفته و با اقتدار به حرکت و پیشرفت خود ادامه می‌دهد، گفت: اگر جنگ باشد ما فرزند عاشوراییم و اگر تحریم باشد ما فرزند رمضان هستیم.

سخنگوی پیشین هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مذاکرات هسته‌ای باید برای دفاع از حقوق ملت ایران و منافع ملی دنبال شود.

مصری با بیان اینکه هزینه انرژی هسته‌ای پرداخت شده و شهدای هسته‌ای و ایثار مردم شاهد این معنا است، افزود: دشمنان با ترور دانشمندان هسته‌ای به‌دنبال مخدوش کردن اهداف ما بودند و ملت ایران با تکیه بر ایمان و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری، سربلند خواهند بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی چرخیدن سانتریفیوژها و غنی‌سازی را حاصل تلاش دانشمندان ایرانی بیان کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای باید بر محور منافع ملی، عزت و اقتدار باشد.

وی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را مورد تایید رهبر معظم انقلاب دانست و متذکر شد: ملت ایران همواره از مذاکره‌کنندگان کشورمان حمایت می‌کنند و مذاکره ما فقط در موضوع هسته‌ای است.

این مسئول به بهانه‌جویی آمریکا در روند مذاکرات هسته‌ای و صحبت کردن در مورد موضوعات غیرهسته‌ای را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت: ما ثابت کردیم به‌دنبال دستیابی به بمب اتم نیستیم.

مصری خوش قول بودن ملت ایران و رسوایی پیش آمده برای طرف مقابل به‌دلیل وارد کردن اتهام به ایران، مبنی بر استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: اکنون آمریکا نباید به‌دنبال به حاشیه بردن مذاکرات باشد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی و دفاعی ایران اسلامی هر روز بهتر می‌شود، عنوان کرد: ملت ایران در مورد مسائلی که قابل طرح در مذاکرات نیست، هرگز کوتاه نمی‌آید و طرف مقابل باید بداند حق دخالت در حریم نظامی کشورمان را ندارد.

مصری بازرسی از مراکز نظامی را بهانه‌ای برای جاسوسی توصیف کرد و گفت: پشتوانه ما در مذاکرات هسته‌ای قدرت نظامی و دفاعی ایران اسلامی است.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ما در مذاکرات هسته‌ای باید به‌دنبال حفظ عزت ملی و مذاکرات برد ـ برد باشیم.

https://shoma-weekly.ir/hwwc2R