سیاسی

مصرف کالای خارجی در ایران ریشه فرهنگی دارد

بسیاری از محصولات داخلی قابلیت رقابت با کالای مشابه خارجی را دارند اما باید توجه داشت که مصرف کالای خارجی در ایران ریشه فرهنگی دارد.
حجت الاسلام خرسند با بیان این که افزایش اشتغال در هر جامعهای در گرو افزایش تولید در آن جامعه است، گفت: تولید ملی زمانی شکوفا خواهد شد که آحاد مردم ایران به مصرف کالای ایرانی رو آورند.

حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: اولویت اصلی امروز جمهوری اسلامی ایران مسئله اقتصاد است و رونق اقتصادی نیز با افزایش تولید امکانپذیر خواهد بود؛ افزایش تولید میتواند به بازارها رونق بخشد، اقتصاد کشور را از رکود خارج ساخته و به افزایش اشتغال کمک کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که افزایش اشتغال در هر جامعهای در گرو افزایش تولید در آن جامعه است، اظهار داشت: تولید ملی زمانی شکوفا خواهد شد که آحاد مردم ایران به مصرف کالای ایرانی رو آورند.

وی با اشاره به ضرورت رقابت پذیر بودن محصولات داخلی، ابراز داشت: بسیاری از محصولات داخلی قابلیت رقابت با کالای مشابه خارجی را دارند اما باید توجه داشت که مصرف کالای خارجی در ایران ریشه فرهنگی دارد.

حجت الاسلام خرسند افزود: فرهنگ استفاده از کالای خارجی از دوران طاغوت در کشور ما به جا مانده است. در آن دوران در اذهان مردم ایران فرو کرده بودند که ایرانی چیزی نمیفهمد و استعدادی ندارد، از این رو باید تمام کالاهای مصرفی خود را از خارج وارد کند.

وی با تأکید بر این که نامگذاری سال به نام «حمایت از تولیدات ایرانی» بر اساس کارشناسی صورت گرفته است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از 10 سال گذشته سالها را بر محوریت مباحث اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی پی ریزی کردهاند که این مسئله خود نشان دهنده اهمیت بالای این امر در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان ایرانی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و با نام کالای ایرانی در کشور به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: مفهومی ندارد که برند خارجی بر روی کالاهای ایرانی نصب شود، این کار نتیجه فکر و اندیشه دوران طاغوتی است.

حجت الاسلام خرسند عنوان کرد: دولت باید با ابزارهای تشویقی و ایجاد شرایط مناسب از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند تا کیفیت کالاهای تولید داخل ارتقا یابد.

همچنین به گزارش فارس محمد خرسند در یک سخنرانی با اشاره به التهاباتی که در مسائل اقتصادی در کشور بهویژه در بحث دلار و سکه اتفاق افتاد گفت: مقداری از این التهابات و شیطنتها خارجی است و در برخی کشورهای منطقه از جمله امارات ریشه دارد که این کشور با پول ایرانیها آباد شده و امروز مرکز توطئه علیه اقتصاد کشور ما شده است.

خرسند فضای مجازی بهویژه تلگرام را دلیل دیگر التهابات اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد ما قوی باشد، یک پیام رسان نباید با اقتصاد ما بازی و ارزش پول را پایین بیاورد؛ این کار به سوء مدیریت و منفعل بودن برمیگردید.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه پس از چندروز التهاب آقایان تازه جلسه و ستاد برگزار کردند گفت: ما از تصمیمات خوب و قاطع دولت استقبال میکنیم، اما این وسط چرا برخی غنی و دیگری بدبخت شود.

وی افزود: دلاری که دولت عرضه میکرد 3 هزار و 700 تومان بود اما چه شد که به 4 هزار و 200 تومان رسید.

خرسند گفت: چندبار باید ما غافلگیر شویم و در هر مسئلهای اخلالگران با وقت و اعصاب مردم بازی کنند؟ امیدواریم حالا که میخواهند دلار را تک نرخی کنند به عرضه و تقاضا توجه کرده تا باز بازار سیاه و چند نرخی بهوجود نیاید.

خطیب جمعه کازرون افزود: با این شرایط هیچ تاجر و تولید کنندهای درست نمیتواند عمل کند و صدمه به اقتصاد کشور میخورد.

خرسند گفت: طی روزهای گذشته وقایع مهمی در سوریه اتفاق افتاد، مثل استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق که به این بهانه اسرائیل به یک پایگاه نظامی در سوریه حمله کرد.

وی ادامه داد: این حادثه کاملاً محرز است که کار دشمنان غربی بوده و بهانهای برای شعلهورتر کردن جنگ در سوریه است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل موج جدیدی از تنش در منطقه بهوجود آمده است، چرا که آنها از پیروزی جبهه مقاومت و ارتش سوریه ناراحتند و برای ایجاد انگیزه در روحیه تروریستهاست.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه هروقت تروریستها در جنگ شکست میخورند از بیرون از آنها حمایت میشود تصریحکرد: این نشان میدهد آمریکا و غربیها در مبارزه با تروریست دروغ میگویند.

وی افزود: همه اینشیطنتها که با دلار نفتی آلسعود شکل گرفته، عملاً مواضع
عقب نشینی را می
بینیم.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه آلسعود گاو بیعقل و شیرده خوبی برای ترامپ و اروپاییها است گفت: ولیعهد مغرور این رژیم هر روز به یک کشور غربی میرود و خوب آن را میدوشند و خیلی هم غلطهای بزرگتر از دهانش میکند.

وی خطاب به رژیم آلسعود گفت: شما بیچارهها توسط مردم گرسنه و فقیر یمن به ستوه آمدهاید و اگر عرضه دارید آن قضیه را حل کنید.

خرسند با بیان اینکه ما نیز از کمک به مردم یمن افتخار میکنیم افزود: موشکها را یمنیها میسازند و احتیاج به کمک ما ندارند.

امام جمعه کازرون یادآور شد: وقتی ولیعهد سعودی در حال رجزخوانی بود شهر ریاض مورد حمله موشکی یمن قرار گرفت پس غلطهای بزرگتر از دهانتان نکنید و اگر بنا باشد جمهوری اسلامی با کسی درگیر شود که البته اهل جنگ نیستیم، پشت اربابت را به زمین میزند.

https://shoma-weekly.ir/1iy5tT