بین الملل

مشکل غرب غنی‌سازی نیست بلکه امنیت اسرائیل است

ایران [جدای از حل شدن یا نشدن مسئله هسته‌ای] هرچقدر هم امتیاز بدهد در نظر کشورهای غربی نظامی غیرقابل اعتماد باقی خواهد ماند.

یک روزنامه روسی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران که غرب به بهانه آن به ایران اعتراض می‌کند، تاکید کرد، این مسئله علت اصلی اعتراض نیست، بلکه دلایلی دیگر از جمله به خطر افتادن امنیت اسرائیل دارد.
روزنامه روسی کامرسانت در تحلیلی از مسائل مربوط به مذاکرات گروه 1+5 با ایران در مسکو، اعلام کرد که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، مشکل، فراتر از مسئله‌ای به نام غنی‌سازی است.
کامرسانت اعلام کرد که ایران [جدای از حل شدن یا نشدن مسئله هسته‌ای] هرچقدر هم امتیاز بدهد در نظر کشورهای غربی نظامی غیرقابل اعتماد باقی خواهد ماند.
به نوشته این روزنامه، فهرست موارد اعتراضی غرب به ایران، به موضوع هسته‌ای محدود نمی‌شود. بلکه شامل حمایت ایران از جنبش‌های اسلامگرا، دوستی با سوریه و بشار اسد و تهدید امنیت اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس است.
این روزنامه با بیان اینکه ایران محور سیاست دفاعی و خارجی آمریکا شده است، تاکید کرد که دولت آمریکا تلاش می‌کند در توجه به این امر، کوتاهی نکند که این خود چند دلیل دارد.
کامرسانت افزود که آمریکا نیاز دارد که خطر ایران ادامه داشته باشد تا استقرار سپر موشکی خود در [شرق] اروپا را توجیه کند.


https://shoma-weekly.ir/FZF91q