سیاسی

مشکل اول کشور مباحث فرهنگی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تجلی روحیه حاکم بر دفاع مقدس راهگشای مشکلات فرهنگی کشور است.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی امیر فارسی نژاد که به مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت اظهار داشت: در مسیر انقلاب اسلامی هر چه قدر از روحیه حاکم بر کشور در زمان دفاع مقدس فاصله گرفتیم، دچار آسیب های فرهنگی بیشتری شدیم.

وی در ادامه افزود: امروز مشکل اول کشور مباحث فرهنگی است، به گونه ای که در بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی نیز ناشی از اشکالات فرهنگی حل نشده است.

فارسی نژاد ادامه داد: هنگامی که آمار و ارقام رشد معضلات فرهنگی و اجتماعیرا طی دوران انقلاب ارزیابی می کنیم، نسبت مستقیمی را بین گسترش ناهنجاری های فرهنگ و فاصله زمانی تا دوران دفاع مقدس مشاهده می کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر چه قرار گرفتن در فضای آن دوران خود عامل مهم همراهی با ارزشهای انقلاب و احترام به آموزه های دینی بود اما نمی توانیم کوتاهی در تثبیت و حفظ ارزشهای آن دوران را منکر شویم.

وی در ادامه گفت: نیاز امروز جامعه فرهنگی کشور تجلی روحیه رزمندگان و شهدا در مردم و خصوصا مسئولیت کشور است چرا که هر چه مردم مسئولین اجرایی کشور را مخلص تر و معتقد تر و عاملتر به ارزشهای دینی و انقلابی ببینند، همراهی و همدلی شان بیشتر می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تاکید کرد: ساده زیستی و اعتقاد عملی به ارزشهای انقلاب در جامعه کنونی دچار رنگ باختگی شده است و همین معضل زمینه ساز هجوم اثر گذار استکبار در حوزه فرهنگ است.

https://shoma-weekly.ir/r8XMNd