سیاسی

مشارکت بالا تضمین شد

در روز پایانی ثبت نام سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افراد برجسته و مطرحی حضور داشتند.
در روز پایانی ثبت نام سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افراد برجسته و مطرحی حضور داشتند.

ابتدا «محسن هاشمی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی اظهار کرد: جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، معیشت و تبعیض زندگی بخش مهمی از مردم را مختل کرده است در حالی که ایران برخوردار از منابع خدادادی است و سرمایه‌های انسانی زیادی دارد.

هاشمی گفت: ملت ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرد و خوشبختانه با تمام فشارها و رنج‌هایی که متحمل شدند، امیدهایی برای پایان این جنگ اقتصادی ایجاد شده است.

سپس «علی لاریجانی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

لاریجانی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سوال مهم این است که مسئله اصلی در کشور چیست؟ پیش از آنکه به پاسخ این سوال بپردازم، باید عرض کنم به دلیل پیچیدگی موضوع و چند بعدی بودن آن ساده لوحی است که فکر شود، با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی مسئله قابل حل است و یا کلید جادویی برای آن وجود دارد و یا اینکه با سوپرمن بازی و دار و درفش می‌توان به راه حلی رسید.

داوطلب انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: علت این است که عده‌ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کرده‌اند و با سوار شدن بر موج احساسات و با پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی از آرمان‌های امام هزینه‌های گزافی را برای زندگی مردم ایجاد کرده‌اند و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش کرده‌اند و به تعبیر شهید مطهری فرصت طلبان آنقدر تند و افراطی شعار می‌دهند تا انقلابیون را کنار بزنند.

نامزد بعدی «مسعود پزشکیان» بود که دراین باره گفت: اینکه من نامزد پوششی هستم و به نفع جهانگیری کنار می‌روم تصور نادرستی است.

همچنین «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

رئیسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم ایران که از جای جای کشور از من برای حضور در انتخابات دعوت کردند تشکر می‌کنم. برخی از عزیزان و دغدغه مندان به دلیل حساسیت و مهم بودن قوه قضائیه می‌گفتند کار تحول در قوه قضائیه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه این را داشتند که وضعیت دستگاه قضائی چه می‌شود؟ باید از همه شما بابت دغدغه‌هایتان تقدیر کنم اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائیه، ما با یک امر اهم و اولویت دار مواجهیم و آن مساله قوه مجریه است.

وی افزود: دیدن وضعیت معیشت مردم، مساله بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند. برخی ناامیدی‌هایی که از بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود. حضور بنده در انتخابات مستقل است و نافی حضور کسی نیست. آنهایی که ناامید هستند در انتخابات شرکت کنند. من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم. رقیب گروه‌های سیاسی نیستم.

افرادی همچون «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، «سید شمس الدین حسینی» نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق اقتصاد و امور دارایی، «سید عباس آخوندی» وزیر دولت روحانی، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، «سید عزت الله ضرغامی» ، مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در دولت دهم ، محمد خوش چهره نماینده مجلس هفتم و ... امروز ثبت نام کردند و روز شلوغی را رقم زدند.

https://shoma-weekly.ir/ZCXrfu