سیاسی

مسیر مذاکرات به خوبی طی شده است

دکتر حسن لاسجردی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» عنوان کرد: همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم بسیاری از افراد منتقد کندی عملکرد در حوزه مذاکرات بودند و درصدد بودند تا نتایج مذاکرات به سبب اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مبرهن شود.

وی افزود: به طورحتم مجموع اقداماتی که در مسیر مذاکرات درحال شکل‌گیری است، شرایطی در راستای تحقق منافع کشور است. ازجمله این عوامل رفع تحریم‌ها، تضمین گری کافی و عدم خروج ایالات‌متحده از پیمان و مابه‌ازای خسارت‌های واردشده می‌باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مسیر طی شده مذاکرات، روند مناسبی به همراه داشته و به نظر می‌رسد که اگر طرف‌های مذاکره تعهدات خود را بپذیرند، موفقیت‌های بیشتری آشکار شود و نتایج مثبت برای جامعه ملموس شود.

کارشناس مسائل سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه تلاش دولت سیزدهم عدم ارتباط برجام با زندگی روزمره مردم است اما روند مذاکرات به‌ویژه در ابعاد اجتماعی و سیاسی در ارتباط با زندگی مردم است و به سبب هم‌گرایی‌های مشخص در جامعه این موضوع اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: علی‌رغم تمامی فشارها و سختی‌ها، مسیر مذاکرات به‌خوبی طی شده است. چنانچه در پایان این گفت‌وگوها، توافق حاصل شود، توفیقات خوب سیاسی و اقتصادی رخ خواهد داد و این نتایج مثبت در سطح منطقه و بین‌الملل نیز مبرهن خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/soObVQ