سیاسی

مسلمانان اروپا مظلوم واقع شده اند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره اهداف اقدام نشریه «شارلی ابدو» در انتشار میلیونی نسخه اخیر خود با کاریکاتور موهنی از پیامبر(ص) گفت: قضایایی که در روزهای اخیر در فرانسه اتفاق افتاد کاملا مشکوک است و حاکی از یک سناریوی از قبل طراحی‌شده برای گسترش اسلام‌ستیزی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهداف توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» در فرانسه به ویژه با وجود محکومیت اقدام تروریستی روی داده در دفتر این نشریه از سوی مسلمانان گفت: قضایایی که در روزهای اخیر در فرانسه اتفاق افتاد کاملا مشکوک است، هم وقوع این اتفاق و هم عکس العمل دولت فرانسه در قبال آن، و حاکی از یک سناریوی از قبل طراحی شده برای گسترش اسلام‌ستیزی است.

اتفاق تروریستی فرانسه مشکوک و 11 سپتامبر دوم بود

وی با بیان اینکه می‌توان این حادثه را 11 سپتامبر دوم نامگذاری کرد، گفت: زیرا اولا اعلام کردند عاملان این اقدام تروریستی مسلمان بودند در حالی که این مسئله واضح نیست. ثانیا همه این عاملان کشته شدند و هیچ یک دستگیر نشدند و این بر ابهامات مسئله می‌افزاید.

خرسند اظهار کرد: چرا این افراد نباید زنده دستگیر شوند تا محاکمه شده و پشت پرده این اتفاقات مشخص شوند؟ از طرفی در حالی که مسلمانان مقیم اروپا و سایر کشورهای اسلامی قاطعانه این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند اما اینکه حال بخواهند مسلمانان را مسبب این قضیه بدانند نشانگر اهداف و برنامه‌های دیگری است.

غرب نتیجه رویکرد دوگانه خود به تروریسم را می‌بیند

عضو حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: غربی‌ها باید در قبال عملکرد خود نسبت به تروریسم شفاف‌سازی کنند و بپذیرند در برخورد با تروریسم دوگانه عمل کردند.

وی تأکید کرد: غربی‌ها وقتی در سوریه از تروریست‌ها با عنوان «تروریست‌ خوب» حمایت می‌کنند، انواع و اقسام سلاح‌ها را در اختیار آنها می گذارند، کمک‌های مالی می‌کنند و اجازه می‌دهند نیرو از کشورهای‌شان به سوریه و عراق برود تا آدمکشی کنند قطعا تجربه تاریخی و مشیت الهی به ما می‌گوید این خطرات روزی متوجه غرب هم خواهد شد.

امام جمعه کازرون ادامه داد: وقتی غرب چاقو و اسلحه را در اختیار زنگی مست می‌دهد باید روزی منتظر باشد که این چاقو در شکم خودش فرو رود. لذا امروز اروپا و غرب نتیجه عملکرد و برخورد دوگانه خود با تروریسم را مشاهده می‌کند.

وی درباره راهکار غرب برای حل این معضل گفت: غرب باید ابتدا به جای اینکه دیگران را به عنوان مقصر معرفی کند، خودش را مقصر بداند و از مردم خود عذرخواهی کند و بگوید ما بودیم که تروریسم را تقویت کردیم و ترویج دادیم.

تفاوت برخورد غرب با تروریسم در کشتار مردم در سوریه با حمله به دفتر یک نشریه

حجت‌الاسلام خرسند افزود: امروز می‌بینیم که حدود 12 نفر در فرانسه کشته می‌شوند وچنین جوی بوجود می‌آید، اما در سوریه حدود 4 سال است که هزاران انسان بی‌گناه مانند حیوان و بلکه بدتر، سر بریده شدند، به نوامیس مسلمانان تجاوز شده است و جنایات بشری و نسل‌کشی رخ داده است اما غربی‌ها سکوت کردند و از تروریست‌ها حمایت کردند.

وی تصریح کرد: آیا انسان‌هایی که در سوریه و عراق کشته شدند انسان نبودند؟ چرا تا وقتی این جنایات در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد تروریسم محسوب نمی‌شود اما زمانی که در یک کشور اروپایی چنین اتفاقی رخ می‌دهد، که آن هم محکوم است، تروریسم شمرده می‌شود؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه عنوان کرد: قطعا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب و به ویژه موساد در پشت چنین قضیه‌ای در فرانسه بودند و این نقشه‌ از قبل طراحی شده به هدف ضربه زدن به روند بیداری اسلامی و مقابله با رشد چشمگیر اسلام در کشورهای اروپایی بوده است.

اهداف افزایش تیراژ چند برابری نسخه اخیر نشریه «شارلی ابدو»

وی با اشاره به اینکه بد معرفی کردن اسلام بزرگترین ضربه به اسلام است، گفت: رسانه‌های غربی در این راستا سعی می‌کنند مسلمانان را جنایتکار، خشن و تروریست معرفی ‌کنند و حال می‌بینیم نشریه‌ای که حداکثر تیراژ آن 60 هزار نسخه بوده است، الان بنابر یک گفته 3 میلیون و براساس گفته دیگر 5 میلیون نسخه چاپ شده است و این در حالی است که به علت حمله به دفتر این نشریه، کارکنان آن اکنون در یک مکان دیگری مستقر هستند.

حجت‌الاسلام خرسند اظهار کرد: سؤال این است ‌هزینه این افزایش چند برابری تیراژ چگونه تأمین شده است؟ توزیع نسخه‌ اخیر در کشورهای مختلف به سایر زبان‌ها صورت گرفته است و حتی یکی از وزرای دولت فرانسه این نسخه را در مقابل دوربین‌ها نشان ‌می‌دهد. این نشان می‌دهد با پول خود دولت چنین کاری انجام شده است.

وی ابراز کرد: کشوری که خودش را مهد آزادی می‌داند ادعا می‌کند توهین به پیامبر اسلام(ص) آزادی است و ما نمی‌توانیم جلوی این کار را بگیریم. اگر اینها در ادعای خود صادق هستند اجازه دهند یک کاریکاتور یا مطلبی علیه هولوکاست در نشریات آنها چاپ شود.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه ما برخورد دولت فرانسه با آقای روژه گارودی را فراموش نکرده‌ایم، افزود: این چه آزادی است که توهین به مقدسات را محترم می‌شمارد اما اجازه تحقیق درباره یک واقعه تاریخی را نمی‌دهد و با شدیدترین شکل ممکن پاسخ می‌دهد؟ این بیانگر آن است که غرب در مقوله حقوق بشر و آزادی بیان دروغ می‌گویند و سیاست دوگانه‌ای درباره این مسئله دارند.

وی تأکید کرد: ناامنی‌های اخیر در اروپا که قطعا در آینده هم بیشتر خواهد شد نتیجه همین سیاست مزورانه و دوگانه اروپایی‌ها در قبال تروریسم است.

مسلمانان اروپا در قضیه اخیر در فرانسه مظلوم واقع شدند

حجت‌الاسلام خرسند درباره واکنش رحمانی، هوشمندانه و به دور از افراط و خشونت مسلمانان که هم حادثه تروریستی را محکوم کردند و هم در قبال توهین به پیامبر(ص) برای انجام اقدامی مشابه تحریک نشدند و اعتراض مسالمت‌آمیزانجام دادند، گفت: این حقیقت اسلام است زیرا اسلام دین رحمت است؛ «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْر».

وی تصریح کرد: قرآن کریم، پیامبر(ص) را نماد رحمت، محبت، حسن خلق، رأفت و گذشت نسبت به مردم و گناهکاران معرفی کرده است. پیامبری که وقتی مکه را فتح می‌کند اعلام می‌کند که «الیوم، یوم المرحمه»؛ امروز روز عفو و گذشت است نه روز انتقام و کینه‌جویی.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اضافه کرد: این اسلام هرگونه آدم‌کشی و حرکت تروریستی را متوجه هر کسی که باشد محکوم می‌کند. اما غرب اسلام را نماد خشونت معرفی می‌کند و این برای مسلمانان گران است و مسلمانان اروپا در این قضیه مظلوم واقع شدند.

حجت‌الاسلام خرسند خاطرنشان کرد: زیرا آنها این اقدام تروریستی را محکوم کردند اما متاسفانه مقامات فرانسه و اروپایی به جای اصلاح سیاست‌های خود، این اتفاقات را متوجه اسلام و مسلمانان می‌کنند. قطعا این حقایق روزی برای مردم غرب مشخص خواهد شد و ننگ و نفرین ابدی برای رهبران غربی ماندگار می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/woRVm3