سیاسی

مسجد محلی برای ایجاد تمدن اسلامی است

حجت الاسلام خرسند گفت: در زمان صدر اسلام نیز مسجد پیامبر مرکز تصمیم گیری، تفکر و برنامه ریزی و سرآغاز تحول دنیا بود. مسجد جایی برای ایجاد تمدن اسلامی است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسجد محل خودسازی و انسان سازی است و به عبارتی تعمیرگاه دل است. سعی کنیم در مسجد مشکل گشایی کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرون، نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد کازرون به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مکتب الزهرا کازرون برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون با تاکید بر اینکه مسجد باید مرکز امور باشد گفت: در زمان صدر اسلام نیز مسجد پیامبر مرکز تصمیم گیری، تفکر و برنامه ریزی و سرآغاز تحول دنیا بود. مسجد جایی برای ایجاد تمدن اسلامی است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه خدمت کردن در مسجد یک توفیق است و باید به فرهنگ تبدیل شود خاطر نشان کرد: مسجد محل خودسازی و انسان سازی است و به عبارتی تعمیرگاه دل است. سعی کنیم در مسجد مشکل گشایی کنیم.

وی مرتب و تمیز باشد بودن را یکی از ویژگی های یک مسجد نمونه در بعد ظاهری دانست و افزود: صدای اذان باید در هر نوبت طنین انداز شود. در این ایام نماز جماعات در سه وعده برگزار شود و در مساجد منبر سخنرانی برپا باشد.

حجت الاسلام خرسند اظهار کرد: جلسه هماهنگی بین ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج هر مسجد با محوریت امام جماعت مرتب برگزار شود.

وی افزود: نظم و مدیریت در اجرای مراسمات از جمله ترحیم و موارد مالی وجود داشته باشد. در هیئت امناها مقداری جوانگرایی شده و شورایی اداره شوند. ماه مبارک رمضان فرصتی برای بهره برداری معنوی است.

در پایان این جلسه، ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد به بیان مشکلات و نیازهای مسجد مربوطه خود پرداختند.

https://shoma-weekly.ir/YB4NH1