سیاسی

مسئولین فرهنگی دولت دغدغه حفظ ارزشها داشته باشند

دولت اسلامی باید دغدغه دین داشته باشد. این یکی از ضرورت های دولت اسلامی است. یعنی اگر دولت اسلامی دغدغه دین نداشته باشد و انحرافاتی که پیش می آ‌ید و جلوی سخنانی که بر خلاف‌های ارزشهای الهی گفته می ‌شود، گرفته نشود، بعدها شاهد گستاخی بیشتر این افراد می شویم و مسئولیت این امر با دولت است. درواقع مجوز این موارد را دولت می دهد. دولت است که مجوز نشریه و روزنامه و... می دهد اگر اینها را مجوز می دهد و ندانند که چه مطالبی را اینها در نظام ارزشی و الهی طرح می‌کند، این نقیصه برای دولت است.
جواد مقصودی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شما در ارتباط با تحرکاتی که بر ضد ارزشهای نظام اسلامی در میان برخی رسانه‌ها و نزدیکان دولت صورت می‌گیرد می‌شود، گفت:‌دولت اسلامی باید دغدغه دین داشته باشد. این یکی از ضرورت های دولت اسلامی است. یعنی اگر دولت اسلامی دغدغه دین نداشته باشد و انحرافاتی که پیش می آ‌ید و جلوی سخنانی که بر خلاف‌های ارزشهای الهی گفته می ‌شود، گرفته نشود، بعدها شاهد گستاخی بیشتر این افراد می شویم و مسئولیت این امر با دولت است. درواقع مجوز این موارد را دولت می دهد. دولت است که مجوز نشریه و روزنامه و... می دهد اگر اینها را مجوز می دهد و ندانند که چه مطالبی را اینها در نظام ارزشی و الهی طرح می‌کند، این نقیصه برای دولت است.

وی افزود: در خصوص این مطالب از دو حال خارج نیست یا نمی داند که این ها چه چیزهایی می نویسند که این خودش یک نقص است در دولت اسلامی که نمی داند چه در زمینه مسائل فرهنگی در کشور می گذرد و اگر بداند که این خود مشکل بیشتری است زیرا اگر بداند و حساسیت به خرج ندهد دولت زیر سئوال می رود.

این عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد:‌ مردم ایران مردمی مسلمان و شیعه و پیرو امام حسین و ارزشهای الهی هستند؛ بنابراین باید که تذکر داد به این موارد و در مقابل این موارد ایستاد. باید سئوال کنند که آیا اینها را می بیند یا نمی بیند؟ اگر نمی بیند که این خودش یک اشکال مهم است. یعنی اگر یک مقام و وزیری اشراف نداشته باشد به آنچه در زمینه در زیر مجموعه آن می گیرد این یک نقص بزرگ است.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولین فرهنگی کشور باید در زمینه مقابله با ضد ارزشها دغدغه داشته باشند اظهار داشت:‌ این مطالب که اگر می بیند این یک مقدار پیچیده تر است که آیا اینها موافق این مسائل هستند که در روزنامه‌ها انتشار می یابد و چیزی نمی گویند و مماشات می کنند و یا همراه هستند. امت اسلامی، امتی است که شهید داده و امتی است که صدها مشکل را تحمل کرده است. مشکل جنگ و اقتصادی و ... را تحمل کرده اما این موارد را نمی تواند تحمل کند و چشمش را بر این چنین مواردی ببیند.

مقصودی در پایان سخنان خود با تاکید بر برخورد ویژه با افرادی که به مقابله با ارزشهای نظام اسلامی می پردازند، خاطر نشان کرد:‌اگر نگوییم که اینها مقدمه کارهای بعدی است و خیلی ساده اتفاقی است که افتاده و امروز کسی جلودار این موارد نباشد، آنها قدم‌های بیشتری برمی‌دارند و مفسده بیشتری علیه نظام و ارزشهای الهی انجام می‌پذیرد. ملت ایران برای اسلام، نظام اسلامی خون داده است تا این ارزشها حفظ شوند و حکومت اسلامی ساری و جاری باشد. اگر به این مسائل دقت نشود و مقابله نکنند و دغدغه برای مقابله با این موارد دغدغه نداشته باشند، این موضوع به معضلی دامنه دار تبدیل می شود. ما باید در این زمینه تذکر لازم را بدهیم و اگر دیدیم که به این تذکرات توجه نمی‌شود آن وقت است که تصمیمات دیگری باید گرفته شود.

https://shoma-weekly.ir/HmfhfK