سیاسی

مسئولیت حامیان فتنه مشروعیت ندارد

اعتدال اولین شاخصه اش پایبندی به نظام، اصول نظام و ولایت فقیه است و تندرویی نکردن است. در هر دو جریان هم آدم‌های دلسوز هستند و تندرو هم هستند؛ اما دولتی که شعارش اعتدال است، باید در عمل این را نشان بدهد و پایبندی اش به سیاست‌های کلان نظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را به نمایش بگذارد.
حجت الاسلام محمدخرسند- انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و مردمی با محوریت مرجعیت بود ، اما امام راحل رضوان‌الله تعالی علیه می‌فرمایند: انقلاب ما یک حرکت تمام شده نیست، کسی تصور نکند ما یک انقلابی کردیم و یک رژیم شاهنشاهی ساقط شد و دیگر تمام. انقلاب ما در میانه راه است، آن حرکت ادامه دارد و ما همه وظیفه حراست از این انقلاب، حفظ آرمان‌ها، دوری از انحراف از اهداف و آرمان‌های انقلاب را داریم. این موضوع بسیار مهمی است. زیرا انقلاب ریزش و رویش دارد. زمان پیامبر(ص) هم این چنین بود؛ خیلی‌ها اوایل با پیغمبر بودند و بعد جدا شدند؛ خیلی‌ها با امیرالمومنین(ع) بودند، بعد جدا شدند. ملاک برای حق و باطل بودن یک جریان یک انقلاب به افراد نیست. ما نباید فقط به ریزش ها و به انقلابیون نادم و پشیمان نگاه کنیم. باید به رویش‌ها هم نگاه کنیم، انقلاب چه رویش‌هایی داشت. درختان تنومند ، چهره‌های ارزشمند ، جوانان ارزشمند به بار آورد. این را باید مراقبت کنیم، ما می‌بینیم در بعضی محافل سیاسی بعضاً شعارهایی به گوش می‌رسد که دین را از سیاست جدا کنند. همان موقع هم خیلی‌ها می‌گفتند امام(ره) با چه قدرتی می‌خواهد انقلاب کند امام (ره) با چه قدرتی می‌خواهد شاه را از این مملکت بیرون کند؟ مگر می‌شود ، همین آقایان جبهه ملی و نهضت آزادی مسخره می‌کردند می‌گفتند یک پیرمرد در نجف نشسته و می‌گوید شاه باید برود؟ یا می‌گوید آمریکا باید برود، مگر می‌شود آمریکا از این کشور برود ، حالا دیدید که رفت.

یا اینکه دنیا عوض شده حالا ما سال 57 یک شعاری‌ دادیم، بیاییم این شعار را تغییر بدهیم. مگر اوضاع دنیا عوض شده است؟ یا در بحث عدالت اجتماعی یا بحث سلطه‌ستیزی ، استکبارستیزی هی می‌گویند تا کی می خواهید با دنیا بد حرف بزنید؟ تا کی می‌خواهید به دنیا مرگ بگویید؟ ما به دنیا مرگ نمی‌گوییم ما به چند کشور قلدر مرگ می‌گوییم و پشیمان هم نیستیم و نظرمان هم این است که با گفتگو مشکلمان با اینها حل نمی‌شود؛ نمونه‌اش را هم دارید می‌بینید.

این گفتگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی که چند سال است ادامه دارد و تجربه نشان داده است که این گفتگوها به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید و بعد هرچه ما کوتاه می آییم آنها پرروتر می‌شوند. چطور آنها از اهداف نامقدسشان دست نمی‌کشند؟ ما هم از آرمانها دست نمی‌کشیم. اهدافمان مقدس است ، الهی است برایش خون داده‌ایم ، شهید داده‌ایم نمی‌توانیم به راحتی از این‌ها بگذریم؛ البته تاکتیکها عوض می‌شود روشها عوض می‌شود اما استراتژی و اهداف و آرمان‌ها خیر.

اعتدال اولین شاخصه اش پایبندی به نظام، اصول نظام و ولایت فقیه است و تندرویی نکردن است. در هر دو جریان هم آدم‌های دلسوز هستند و تندرو هم هستند؛ اما دولتی که شعارش اعتدال است، باید در عمل این را نشان بدهد و پایبندی اش به سیاست‌های کلان نظام و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را به نمایش بگذارد.

به عنوان نمونه مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) فرمودند که فتنه 88 خط قرمز نظام است.اگر مسئولی در هر رده از مسئولیت در یک دهداری در یک روستا گرفته تا بخشداری تا فرمانداری تا استانداری تا وزارت تا بالاترین اگر کسی در جمهوری اسلامی در نظام ولایی و ارزشی ما مسئولیتی داشته باشد و از جریان فتنه حمایت کند؛ آن مسئولیت مشروعیت ندارد.

https://shoma-weekly.ir/8oFJ5a