سیاسی

مسئولان حافظ وحدت باشند

ارزشهای انسانی و حجم قدرت ایمان برگ برنده انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب ها در دنیا است و آنچه تا به امروز موجب حفظ و ثبات انقلاب اسلامی شده است، حفظ وحدت کلمه بوده و هست، مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران بارها ثابت کرده اند که عملکرد مسولان و مدیران دولتی اثری در حمایت آنها از نظام اسلامی ندارد و تنها گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و این در حالی است که با توجه به برخی مشکلات موجود بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی به نظر می رسد مسولان بسیار عقب تر از مردم در اجرای فرامین مقام عظمای ولایت هستند
احمد جان نثاری -  انقلاب اسلامی ایران الگوی منحصر به فرد حکومت مردم سالار در دوران کنونی است، الگویی که پس از تشکیل، بلوک شرق و غرب را به دلیل استدلال قوی در ایدئولوژی در برابر خود دید. تقابل نظام لیبرالیسم و کمونسیم در برابر انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای اول انقلاب به چشم می خورد و در این میان برخی جیره خواران وابسته به غرب و شرق هم در داخل سنگ آنها را به سینه می زدند. این تقابل کمی بعد از آغاز انقلاب خود را در غالب 8 سال جنگ تحمیلی و ناآرامی های داخلی در برخی مناطق مرزی نشان داد. اما رمز عبور از گردنه های خطرناک انقلاب اسلامی چه بوده است؟
حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیام تبریک پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1360 می‌فرمایند: خوابهای شیرینی که مخالفان داخلی و پشتوانه‏های خارجی آنان دیده بودند و رؤیاهای امیدبخشی که کاخهای طلایی برایشان بنا نموده بودند یکی پس از دیگری با همت والای ملت عظیم‏الشأن و جوانان برومند اسلام فروریخت. این کوردلان که از نصرت خداوند غافل بودند و وعده‏های الهی را نمی‏توانند باور کنند و انقلاب اسلامی را چون سایر انقلابات بلکه ناچیزتر می‏دانند و با دید مادی و محاسبات غلط به این پدیدۀ الهی می‏نگرند و از ارزشهای انسانی و حجم قدرت ایمان و تحولی که به خواست خداوند قادر در ملت انقلابی ایران پیدا شده خبری ندارند و ارزشها را با دیدهای مادی خود، خلاصه در سلطه‏جویی و استضعاف ملتهای زیر ستم می‏کنند.
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در پیام پیروزی انقلاب در سال 1364 می فرماید: و هان! ای متصدیان و دولتمردان از ردۀ به اصطلاح بالا تا پایین، بهوش باشید که در دوراهی سعادت و شقاوت قرار دارید. طریق اعوجاجی، شیطان است و طریق مستقیم «اللّه‏»تبارک و تعالی. توجه کنید و بسیار توجه که همه وهمه در محضر مبارک حق هستید واعمال قلبیه وقالبیه و خاطرات روحیه و لغزشهای عملیه همه در حضور اوست. اگر به واسطۀ سوء مدیریت و ضعف فکرو عمل شما به اسلام و مسلمین ضرری و خللی واقع شود و خود می‏دانید و به تصدی ادامه می‏دهید،مرتکب گناه عظیمی و کبیرۀ مهلکی شده‏اید که عذاب بزرگ دامنگیرتان خواهد شد. هر یک در هر مقام احساس ضعف در خود می‏کند،چه ضعف مدیریت و چه ضعف اراده از مقاومت در راه هواهای نفسانی،بدون جوسازی، دلاورانه و با سرافرازی نزد صالحان از مقام خود استعفا کند که این عمل صالح و عبادت است. و هر کس خود را مدیر ومدبّر و خدمتگزار برای خلق خدا می‏داند کناره‏گیری او در این زمان پشت به خلق و خدای خلق است،مگر آنکه خدمتگزاری بهتر یا همطراز او جایگزین او معرفی شود. دولت بدون گزینش اشخاص متعهد و متخصص در رشته‏های مختلفه موفق نخواهد شد و دولتمردان در گزینش همکاران به کاردانی و تعهد آنان و بهتر خدمت کردن آنها به کشور و در منافع ملت بودن آنان تکیه کنند تا در پیش حق تعالی و ملت رو سفید باشند و در امور موفق باشند،نه بر دوستی و آشنایی و حرف شنوی بی‏تفکر و تأمل که این رویّه موجب ناکامی در خدمت به کشور است. دوست خوب برای دست اندر کاران آن است که در پیشرفت امور محوله به آنان مؤثر باشد و در خدمت ملت باشد، نه در خدمت آنان، هر که و هر چه خواهد بود. دولتمردان از دانشمندان و متخصصان متعهد استمداد کنند تا راز موفقیت را به دست آورند. دولتمردان با رویّه و فکر واحد برای رسیدن به آنچه صلاح اسلام و کشور است به پیش روند. و این سیاست صحیح اسلامی است. و خدای نخواسته در سیاست بازیهای گروهی وارد نشوند که با ناکامی مواجه می‏شوند. دولت چنانچه کراراً تذکر داده‏ام بی‏شرکت ملت و توسعۀ بخشهای خصوصی جوشیده از طبقات محرومِ مردم و همکاری با طبقات مختلف مردم با شکست مواجه خواهد شد. کشاندن امور به سوی مالکیت دولت و کنار گذاشتن ملت، بیماری مهلکی است که باید از آن احتراز شود و در این موضوع گزارشهای مختلفی می‏رسد و هیأت دولت موظف است این امر را به طور همگانی گزارش دهد و کیفیت عمل را در اختیار عموم گذارد و این امر را جدی تلقی کند. و تذکر این نکته مهم است که دخالت دادن کسانی که در امور تجارت واردند،از بازاریان محرومیت کشیده و درد اسلام و انقلاب چشیده تا متخصصان وارد و مسلمان و متعهد از امور ضروری است. دولت و این دوستان باید دقیقاً توجه کنند که آزادیِ بخش خصوصی به صورتی باشد تا هرچه بهتر بشود به نفع مردم محروم و مستضعف کارکرد؛ نه چون گذشته تعدادی از خدا بی‏خبر در تمام امور تجاری و مالی مردم سلطه پیدا کنند.
باز هم موضوع مهم خدمت به محرومان و دورافتادگان را تذکر می‏دهم. با آنکه می‏دانم در این سالهای محدود با گرفتاریهای بیشمار عظیمی که کشور و دولت خدمتگزار با آنها مواجه بود،حجم خدمتهایی که به روستاییان در تمام زمینه‏ها شده است چشمگیر و اعجاب‏آور است و دولت حقاً و انصافاً در این امر توفیق بسیار داشته است که با مقایسه با کارهای در طول رژیمهای سابق می‏توان یافت،لکن باز کافی نیست و حق محرومان به آن نحو که دلخواه است ادا نشده؛ البته نه از باب قصور[و]تقصیر، بلکه از جهت حجم احتیاجات و گسترش فوق‏العادۀ آن. و اشکال‏تراشان اگر معاند باشند حرفی نیست و اگر متعهد باشند و دلسوز باید گفت دستی از دور بر آتش دارند. امید است دولت با تمام توان خدمت خود را تعقیب و از خداوند تعالی توفیق خدمت طلب کند و تمام این امور مرهون آن است که دولت یکپارچه و بدون اختلاف درونی وبا تعهد اوقات خود را صرف در مسائل مهم کلیدی که مشکل گشای امور باشد نماید ؛ و در امور مهمه نیز مهمترین را بیشتر و سریعتر مورد توجه قرار دهد. و وزرای محترم هر یک با چشم برادری ایمانی به هم بنگرند و در مشکلات پشتیبان هم باشند.
ایشان در بخش دیگری از این پیام می فرمایند: پروردگان غرب و شرق و این وارثان رژیم ستمشاهی و این محروم شدگان از دسترنج ملت و ذخایر کشور در کمینند و در صدد اختلاف افکنی و با قلم و زبان خود از هیچ افترا و تهمت در راه شکست جمهوری اسلامی و رسیدن به مطامع کثیف خویش فروگذار نمی‏کنند و با شایعه افکنیها و دغلبازیها و دروغ پردازیها می‏خواهند در وحدت شما که وحدت الهی است خلل ایجاد کنند و از ساده دلی بعضیها استفاده کنند. هان!ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستمگران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّه‏اکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانه‏های موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیۀ الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقصها و کمبودها که لازمۀ هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح می‏شود.
ارزشهای انسانی و حجم قدرت ایمان برگ برنده انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر انقلاب ها در دنیا است و آنچه تا به امروز موجب حفظ و ثبات انقلاب اسلامی شده است، حفظ وحدت کلمه بوده و هست، مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران بارها ثابت کرده اند که عملکرد مسولان و مدیران دولتی اثری در حمایت آنها از نظام اسلامی ندارد و تنها گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و این در حالی است که با توجه به برخی مشکلات موجود بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی به نظر می رسد مسولان بسیار عقب تر از مردم در اجرای فرامین مقام  عظمای ولایت هستند چرا که مردم همیشه با ثبات قدم خود و قدرت ایمانی الهی خود را به رخ مستکبران کشیده اند و دست وحدت این ملت بعد از گذشت 34 سال از انقلاب سلامی از دست هم جدا نشده است اما متاسفانه مسولان هنوز در اول راهی که امام راحل سالهای پیش به آنها هشدار داده است مانده اند؛ همان دوراهی سعادت و شقاوت!

https://shoma-weekly.ir/USOcKi