سیاسی

مزیت‌های انتخاب نماینده‌ حزبی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: کاندید معرفی شده حزب از پشتوانه قوی اتاق فکر و کارشناسان زبده برخوردار است. دست کاندید معرفی شده برای مجلس پر است
احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما با اشاره به مزیت‌های انتخاب نماینده‌ حزبی، گفت: کمتر از یک هفته به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فاصله داریم و بار دیگر مردم عزیز کشورمان در معرض آزمونی بزرگ برای برگزیدن بهترین انتخاب قرار‌ دارند و همه باید کمک کنیم تا بهترین انتخاب صورت گیرد، تا کشور که در شرایط حساسی قرار دارد، بازوی توانمند یک مجلس قوی پیشران حرکت دولت برای تحقق گام دوم انقلاب شود و این مستلزم بهترین انتخاب است که به اعتقاد شخصی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان یکی از احزاب با سابقه و پشتوانه نزدیک به شصت ساله‌ می‌‌تواند افراد لایق را در معرض رأی مردم قرار دهد.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی با ریشه در اعماق بدنه انقلاب در زمان شکل‌‌گیری انقلاب یعنی در سال 1342 پا‌ به عرصه سیاسی کشور گذاشت و با تقدیم شهدای زیادی در راه آرمان‌‌های والای امام راحل (ره) و انقلاب پایندی خود را‌ به موازین اسلامی و انقلابی عملاً‌ به اثبات رساند و پس از انقلاب نیز‌ به عنوان تشکلی که هیچ‌گاه از مسیر راستین انقلاب عدول نکرد،‌ به عنوان یاوران راستین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در برهه‌‌های مختلف انقلاب همواره در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داشته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: این حزب در مقاطع گوناگون تاریخ انقلاب همواره وفاداری خود را‌ به اصل مترقی ولایت‌فقیه نشان داده است، از بدنه تشکل حزب مؤتلفه اسلامی همواره افراد کاردان و کارآزمود‌ه‌ای‌ به نظام برای تصدی پست‌‌‌ها و مسؤولیت‌‌‌ها معرفی شده‌اند. این تشکل همواره بنای خود را در راستای کادرسازی برای انقلاب قرار داده و برای دغدغه مسائل کشور هیچ‌گاه خود را از مسائل کشور دور نگه نداشته است و بر تارک پیشانی این حزب افتخارات درخشند‌ه‌ای در عرصه‌‌های گوناگون‌ می‌‌درخشد.

مقدم گفت: با توجه به اینکه تحزب ریشه قرآنی دارد و در اصل 26 قانون اساسی بر فعالیت احزاب تصریح شده، یکی از شرایط تحقق جمهوریت نظام وجود احزاب مؤثر است و به اعتقاد بنده حزب مؤتلفه چون دارای یک اساسنامه و مرامنامه شفاف و همچنین برنامه است و‌ به عنوان چشم و گوش مسؤولان‌ می‌‌تواند خواسته‌‌های به حق مردم را‌ به گوش دولتمردان و مسؤولان برساند و توانایی آن را دارد که حاکمیت و مردم را‌ به یکدیگر متصل کند، در این راستا نماینده برخواسته از چنین حزبی بهترین گزینه برای انتخابات مجلس است.

وی تصریح کرد: برآمدن نماینده از درون یک حزب با برنامه و مؤثر آن‌‌‌ شخص را دارای پشتوانه سیاسی قدرتمندتری‌ می‌‌کند و مجلس برآمده از یک حزب، طبعاً در زمان بروز بحران‌‌‌ها و چالش‌‌‌ها از طرف حزب متبوع یاری‌ می‌‌شود و زیرا چنین مجلسی برخاسته و ریشه گرفته از قشر عظیمی از جامعه در قالب یک حزب است. طبیعتاً مجلسی که از احزاب تشکیل شده باشد موجبات زمینه‌سازی شفافیت فضای سیاسی و پاسخگو بودن حزب در قبال عملکرد نماینده خود را دارد، زیرا مجلس برآمده از حزب است و حزب خود را پاسخگو‌ می‌‌داند.

مقدم تأکید کرد: طبیعی است بعد از تشکیل مجلسی برآمده از احزاب، من بعد شاهد خواهیم بود، مهار قدرت اجرایی دولت نیز در دست احزاب قرار‌ می‌‌گیرد و‌ به تعبیری دیگر توفیق و یا عدم توفیق مجلس در زمینه‌‌های مختلف تنها به نمایندگان مربوط نیست، بلکه حزب باید درقبال عملکرد مجلس برآمده از خود پاسخگو باشد که در این صورت حزب تمام بازوی فکری و اجرایی و توان خود را برای موفقیت مجلس بکار‌ می‌‌گیرد تا احیاناً مهر ناتوانی در اجرایی کردن برنامه‌‌‌های مجلس بر پیشانی آن مجلس نخورد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: وقتی فردی در انتخابات مجلس شرکت‌ می‌‌کند، حزبی نباشد طبعاً تعهدی به حزب و تشکیلات ندارد، ضمن اینکه از پشتیبانی قوی برخوردار نیست در برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور هم موفق‌ نمی‌‌شود .

وی بیان کرد: امروز اگر‌ می‌‌بینید حزب مؤتلفه اسلامی برای تشکیل یک مجلس قوی با تمام توان‌ به صحنه‌ می‌‌آید و نامزد معرفی‌ می‌‌کند، یقین بدانید این حزب توانمند و با برنامه و با قدمت بیش از نیم قرن با شناخت کامل مسائل و معضلات کشور و با برنامه چهارساله مجلس و با کادری انقلابی، معتقد، متخصص و توانمند پا به عرصه خدمت نهاده تا به ‌یاری خداوند و توان نیرو‌های انقلابی کشور نسبت‌ به رفع تمامی مشکلات و معضلات عدیده کشور اقدام کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌‌های کارشناسانه و نظر‌خواهی اعضای شورای مرکزی، دبیران استانی این حزب و هیأت اجرایی در جمع‌بندی نهایی‌ به این نتیجه رسیدند تا افرادی توانمند، شایسته، کاردان و از همه مهمتر ولایتمدار و معتقد‌ به موازین و مبانی اسلامی و در عین حال جوان برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: کاندیداهای این حزب برای انتخابات مجلس برای تمام سیاست‌‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که تاکنون بر زمین مانده است، دارای طرح و برنامه‌‌های عملی هستند و علاوه بر اینکه یکی از مهمترین ملاک‌‌های انتخاب حزب، ولایتمداری، تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام معظم رهبری، پایبندی‌ به موازین انقلاب اسلامی و قانون اساسی و از طرفی معرفی کاندیداهای امتحان پس داده و دارای مدیریت کلان موفق و روحیه انقلابی و با انگیزه بوده که در این راستا با جمع‌بندی که در حزب انجام شد، اشخاصی‌ به عنوان کاندید حزب مؤتلفه اسلامی معرفی شدند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: کاندید معرفی شده حزب از پشتوانه قوی اتاق فکر و کارشناسان زبده برخوردار است. دست کاندید معرفی شده برای مجلس پر است، ضمن اینکه در حزب مؤتلفه از دل همین کارگروه‌‌‌ها و کار کارشناسی ممتد، افرادی شایسته را پرورش داده که آمادگی هر‌گونه خدمت در هر حوز‌ه‌ای که نیاز باشد را دارند، تیم مجربی از دل این کار گروه‌‌‌ها بیرون آماده که خود امتیاز ویژه کاندید مؤتلفه است‌.

18مقدم با اشاره به هدف حزب از حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف بسیاری از جریانات مذهبی و سیاسی که بر اثر گذر زمان دچار افول و خاموشی می‌شوند، این حزب نه‌تنها رنگ سکون‌ به خود نگرفت بلکه روز‌ به روز بالنده‌تر شده، زیرا همواره بر مدار حق بوده است و ما‌ به دنبال سهم‌خواهی از نظام و پست و مقام نیستیم هدف ما تنها کمک به ‌نظام و حضور حداکثری مردم در انتخابات است. زیرا حضور مردم اقتدار نظام را نشان‌ می‌‌دهد و اعضاء مؤتلفه،‌ به عنوان یاوران راستین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در برهه‌‌های مختلف انقلاب همواره در خدمت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه با احساس خلأ از وجود تفکر انقلابی در بدنه مجلس شورای اسلامی و وضعیت نابسامان اقتصادی و فرهنگی کشور بر اساس مسؤولیت و تکلیف شرعی، تشکل حزب مؤتلفه اسلامی که خود را مدیون انقلاب‌ می‌‌داند، تصمیم گرفت، بهترین و شایسته‌ترین افراد را برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس معرفی کند. علاوه بر اینکه حزب مؤتلفه اسلامی دارای تشکیلاتی قوی و سازماندهی شده است و جلسات هفتگی و ماهانه آن هیچ زمانی تعطیل نگشته و همواره پویا و فعال بوده و با دخالت دادن همه اعضا‌ به مشارکت در مسائل سیاسی کشور، حضور فعال خود را در همه عرصه‌‌‌ها‌ به خوبی‌ به نمایش گذاشته است.

وی بیان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی همواره در دستور کار خود مشارکت در همه برهه‌‌های انقلاب را مدنظر داشته است، حزبی که یک ریشه آن در حزب جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تاکنون بر خلاف همه احزاب مشروع کشور در کارنامه عملکرد خود هیچ‌گاه زاویه‌ای با نظام نداشته و همواره سابقه درخشانی از خود در پیروی از ولایت مطلقه فقیه و منویات مقام معظم رهبری‌ به جای گذاشته است. حضور در انتخابات برای حزب مؤتلفه اسلامی نیز موجب ایجاد جنب و جوش و تحرکی در اعضا شده است و آنان‌ به دلیل تعلقات حزبی صادقانه پای کار آمدند و این موجب پویایی بیش از پیش حزب مؤتلفه اسلامی شده است و انتخابات در حقیقت تمرین و مانور کار تشکیلاتی درون حزبی برای اعضا محسوب‌ می‌‌شود تا بدین طریق‌ میزان شایستگی‌‌های افراد، توانایی، قدرت فکر و اندیشه آنان مشخص شود.

https://shoma-weekly.ir/lvxcrF