سیاسی

مزار حافظ نباید آغشته به ابتذال گردد

شعرای بزرگی مانند حافظ و سعدی پیش از هنر شاعری عارف و عالم دینی و حافظ قرآن بودند، بنابراین نباید مزار این بزرگواران به گناه و امور مبتذل آغشته شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نحوه برگزاری یادروز حافظ گفت: مسئولان فرهنگی مراقب کارهای ضدفرهنگی باشند.
حجت‌الاسلام محمد خرسند در سخنانی اظهار داشت: فارس شناسنامه‌ای دارد و مرکز آن حضرت
شاه‌چراغ(ع
) است، بنابراین مسئولان فرهنگی این استان بدانند مسائلی که در حاشیه جشن بزرگداشت حافظ غزل‌سرای کشورمان اتفاق افتاد، در شأن فارس نبود و مراقب رفتار خود باشند.

وی ادامه داد: شعرای بزرگی مانند حافظ و سعدی پیش از هنر شاعری عارف و عالم دینی و حافظ قرآن بودند، بنابراین نباید مزار این بزرگواران به گناه و امور مبتذل آغشته شود.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: کسانی که می‌خواهند حافظ را بشناسند، بهتر است به فرمایشات مقام معظم رهبری در 30 سال پیش در یادروز این شاعر توانا مراجعه کنند.

خرسند از مسئولان فرهنگی این استان خواست مراقب رفتار غیرفرهنگی خود باشند، چنانچه این‌گونه رفتارها تکرار شود جامعه روحانیت، خانواده معظم شهدا و بسیجیان به وظایف خود عمل کرده و اجازه نخواهند داد که فارس محل جولان افراد ناباب شود.

وی فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشت و از جوانان و هیئت‌های مذهبی خواست به اسم شور حسینی کاری نکنند که دل امام حسین(ع) به درد بیاید.

امام‌جمعه کازرون بر عزاداری باشکوه توأم با حزن و اندوه و اشک و ماتم تأکید کرد و افزود: امروزه یزیدیان دوران با افکار سال 61 هجری و نیز با همان قیافه و شکل و شمایل ظاهر شده و به مبارزه اسلام ناب محمدی اقدام می‌کنند، بنابراین باید بسیار مواظب بود.

https://shoma-weekly.ir/WfGYvH