سیاسی

مردم؛ هدف تحریمهای دشمن

تحریم اقتصادی غرب علیه ملت ایران اگرچه نقض کامل قوانین بین‌المللی از جمله نقض حق تجارت آزاد میان ملتها و حتی نقض حق حاکمیت دولتها بر منابع طبیعی خودشان از جمله نفت است ولی روشن است که اهداف سیاسی مشخصی از سوی غرب پشت این اقدام نهفته است. تحریم اقتصادی غرب علیه ملت ایران اگرچه نقض کامل قوانین بین‌المللی از جمله نقض حق تجارت آزاد میان ملتها و حتی نقض حق حاکمیت دولتها بر منابع طبیعی خودشان از جمله نفت است ولی روشن است که اهداف سیاسی مشخصی از سوی غرب پشت این اقدام نهفته است.
حمیدرضا ترقی - به دروغ ادعا می‌کنند که هدف تحریمها، مردم نیستند؛ اتفاقاً هدف اصلی مردمند، فشارها برای این است که مردم را به ستوه بیاورند، مردم را دچار مشکلات کنند تا از نظام جمهوری اسلامی دل بریده و رابطه قلبی آنها با نظام جمهوری اسلامی قطع شود. البته به فضل الهی به حول و قوه الهی، در این میدان هم شکست خواهند خورد. (مقام معظم رهبری7/4/91)
تحریم اقتصادی غرب علیه ملت ایران اگرچه نقض کامل قوانین بین‌المللی از جمله نقض حق تجارت آزاد میان ملتها و حتی نقض حق حاکمیت دولتها بر منابع طبیعی خودشان از جمله نفت است ولی روشن است که اهداف سیاسی مشخصی از سوی غرب پشت این اقدام نهفته است.

هدف ظاهری غرب از تحریم
هدف ظاهری غرب از تحریم اقتصادی علیه ایران، تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع فعالیت هسته‌ای و متوقف کردن غنی‌سازی و تن دادن به خواسته‌های زورگویان جهان است. این خواسته‌ها مغایر با استقلال و آزادی ملت ایران و در تعارض با قانون اساسی و اندیشه و ایدئولوژی اسلامی حاکم بر نظام اسلامی است.
ملت ایران تمام راههای مسالمت‌آمیز را برای احقاق حق خود رفته و راهی جز مقاومت در برابر خواسته‌های غرب باقی نمانده است.

هدف پنهانی غرب
از سخنان و تحلیل‌های شخصیت‌های زیر می‌توان هدف اصلی غرب و آمریکا را در خصوص اجرای تحریم‌ها را استخراج کرد.
- رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا می‌گوید: آنچه از تحریم علیه ایران باید مورد توجه قرار گیرد، میزان اثرگذاری تحریم‌ها بر نارضایتی مردم ایران است.
ران پال، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید: این تحریم‌ها به مردم ایران آسیب می‌رساند. نباید به بهانه‌های مختلف کشور ایران را مورد تحریم قرارداد و به آنها آسیب رساند.
ریچارد گریو از اعضای گروه بروکلین برای صلح، در تظاهراتی که مردم آمریکا علیه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و مخالفت با تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران داشتند، گفت: تحریم اقتصادی علیه ایران غیر قانونی بوده و به مردم ایران آسیب می‌زند.
وزیر خارجه روسیه گفت: هدف از تحریم‌های یک جانبه آمریکا ایجاد نارضایتی عمومی در مردم ایران است.
اگر اسناد ویکی لیکس را ملاحظه کنید، کاملاً شفاف نشان می‌دهد که از همان ابتدا، هدف غرب و آمریکا از تحریم اقتصادی آسیب رساندن به مردم عادی ایران بوده است.
چه کسی می‌تواند جلوگیری غربی‌ها از تحویل رادیوداروهای مربوطه به سایت هسته‌ای تهران را که ویژه بیماریهای سخت است و هزاران نفر از مردم مبتلا به بیماریهای صعب‌العلاج را می‌تواند مداوا کند، اقدام غرب علیه دولت تصور کند و آن را اقدامی علیه حقوق قانونی مردم و نقض حقوق بشر تلقی نکند؟
چه کسی می‌تواند تحریم لوازم یدکی هواپیماها که حامل مردم کشور هستند را اقدامی علیه سلامت وامنیت پرواز مردم تلقی نکند، چه کسی می‌تواند جلوگیری از باز شدن ال سی برای خرید کالاهای مورد نیاز مردم از خارج را اقدامی علیه دولت تلقی کرده و آن را آسیب زدن به اقتصاد مردمی و نیازهای جامعه نداند؟
گرانی ناشی از تحریم‌ها چه قشری را در جامعه نشانه رفته است؟ جز مستضعفین و محرومین و دهک‌های پایین جامعه؟

جریان مرموز داخلی حامی تورم و تحریم
از ضد انقلاب خارج‌نشین مثل منافقین که بارها از تحریم اقتصادی ایران حمایت کرده و با سران رژیم صهیونیستی هم صدا هستند انتظاری غیر از این نیست، ولی جریان مرموز اقتصادی‌ای که در داخل کشور بلافاصله بعد از اجلاس مسکو، قیمت دلار را بالا می‌برد و یا در حالی که قیمت طلا و جواهر در بازار جهانی رو به کاهش است، بهای سکه را افزایش می‌دهند این جریان که به دنبال فشار اقتصادی و تنگی در معیشت مردم به ویژه قشر مستضعف و نیازمند و دهک‌های پایین جامعه است به عنوان ستون پنجم دشمن همان سیاست و هدف خارجی را در داخل دنبال می‌کند و تلاش دارد مردم ضعیف را از نظام و اسلام و انقلاب جدا کند.
این جریان تورم را پررنگ کرده و به گرانی‌ها دامن می‌زند و تلاش می‌کند آثار تحریم اقتصادی را به قدری جدی و وسیع و گسترده نشان دهد که مسئولان و مردم برای رفع این مشکل چاره‌ای جز مذاکره و رابطه با آمریکا نداشته باشند.

فتنه‌گران در برابر مردم
فتنه‌گران داخلی که در گذشته به رأی مردم تمکین نکرده و به بهانه واهی تقلب از قانون عبور کرده و ضمن خسارت وارد کردن به نظام و انقلاب به اموال مردم نیز آسیب رساندند،
اینک از طریق دادن پالس‌های مثبت برای تداوم تحریم و تشدید تحریم‌ها از داخل و تشدید جنگ روانی و ایجاد امیدواری در طرف غربی نسبت به تأثیرگذار بودن تحریم‌ها در مطبوعات زنجیره‌ای خود سعی بر تکرار الگوی عراق در ایران دارند و می‌خواهند با مستأصل کردن مردم در تأمین معیشت خود زمینه تهدیدات خارجی را فراهم سازند.
جریان فتنه و اصلاحات با اقدامات زیر عملاً علیه مردم و همگام با دشمن خارجی وارد عمل شده‌اند.

1- سیاه نمایی و القای بحران
با نگاهی به تیتر روزنامه‌های زنجیره‌ای جریان اصلاحات می‌توان این سیاه‌نمایی را کاملاً مشاهده کرد که چگونه ایده مقاومت و اصرار بر حقوق ملی را ناکارآمد و نارسا دانسته و لزوماً راه چاره ای جز هماهنگ شدن با غرب را نشان نمی‌دهند.

2- بزرگ نمایی تهدیدها
فتنه‌گران با بزرگ‌نمایی تهدیدها و تحریم‌ها سعی در مؤثر جلوه دادن آن داشته و مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از تحریم‌ها و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی در بعد خارجی جلوه می‌دهند و بعضاً القاء می‌کنند که چرا باید این همه هزینه را برای هسته‌ای شدن بپردازیم؟

3- ارائه چهره منجی از خود
فتنه‌گران اصلاح‌طلب سعی دارند عدم تحریم اینچینی در دوران اصلاحات را ناشی از سیاستهای خود دانسته و اینگونه القاء کنند سیاست تنش‌زدایی و سازگاری اصلاح‌طلبان با غرب مانع این فشارها و تحریم‌ها بوده بنابر این، این نمونه رفتارها نشان می‌دهد که دشمن مردم انقلابی ووفادار به آرمانهای انقلاب را هدف گرفته و فتنه‌گران داخلی نیز با او همسازند تا این فشار را به نقطه اوج برسانند ولی خداوند مکر آنها را نابود خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/MPbMy0