بین الملل

مردم ما اجازه مصالحه با آمریکا رابه نامزدهای ریاست جمهوری نمی دهند

مردم ما اجازه مصالحه با آمریکا را به نامزدهای ریاست جمهوری نمی دهند. مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر لزوم ایستادگی بر مواضع هسته ای کشورمان تاکید داشته اند."
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  نیویورک تایمز ،"توماس اردبرینک" نویسنده مقاله  در ابتدا با اذعان به شور و نشاط انتخاباتی در کشورمان و دفاع از حق هسته ای می افزاید "گروهی از بانوان ایرانی در حالیکه ازیکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حمایت می کردند با صدای بلند در دانشگاه تهران فریاد می زدند "ما بر سر موضوع هسته ای مصالحه نمی کنیم و تسلیم نمی شویم. ما هرگز با شیطان بزرگ مذاکره نمی کنیم."

نویسنده با اذعان به نتیجه معکوس تحریم های ضد ایرانی وضع شده از سوی دولت آمریکا می افزاید "دولت " باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا امید داشت تا با تشدید تحریم های ضد ایرانی غنی سازی اورانیوم از سوی ایران متوقف شود. دولت اوباما تحریم های اقتصادی ضد ایرانی را تشدید کرده است. با این وجود شواهد نشان می دهند که تحریم ها بی تاثیر بوده اند و نتیجه معکوس داشته اند. تحریم های ضد ایرانی کشورهای غربی تنها سبب شده اند که موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد برنامه هسته ای آن کشور قاطعانه تر گردد و ملت ایران بیشتر بر لزوم "مقاومت" تاکید نمایند."

خبرنگار نیویورک تایمز در ادامه مقاله با یکی از خبرنگاران ایرانی مصاحبه کرده است و در این باره می افزاید "نادر کریمی یکی از خبرنگاران ایرانی با انتقاد از تحریم های وضع شده از سوی دولت آمریکا به من گفت "سالها و سالهاست که دولت آمریکا تحریم های شدیدی را علیه ما وضع کرده است. ما تبعات تحریم ها را می بینیم اما سبب نشده تا ملت و دولت ایران از موضع خود در قبال برنامه هسته ای عقب نشینی کنند."

روزنامه نگار "نیویورک تایمز" در ادامه با اذعان به پافشاری ملت ایران بر حق مسلم هسته ای شان می افزاید "افزایش تحریم های ضد ایرانی دولت آمریکا نشان داده اند که آسیبی جدی به احتمال مذاکره جمهوری اسلامی ایران و آمریکا وارد می شود.زیرا آمریکا سیاست دوگانه ای در این خصوص دارد .  تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که تا زمانی که دولت آمریکا "منطق" خود در ارعاب و تهدید به حمله نظامی علیه ایران و یا جنگ اقتصادی علیه آن کشور را کنار نگذارد امکان مذاکره فراهم نخواهد شد. از دیدگاه ایرانیان "منطق" به معنای لزوم پذیرش حقوق هسته ای ایران از جمله حق مسلم "غنی سازی اورانیوم" توسط آن کشور است."

وی در بخش پایانی مقاله خود اذعان می کند که ملت ایران در مقابل غرب تسلیم نمی شود و در این باره می افزاید "اکثر تحلیلگران با این نظر موافق اند که حمایت افکار عمومی ایران از برنامه هسته ای آن کشور بسیار زیاد شده است. در این میان " حمیدرضا ترقی " یکی از سیاستمداران ایرانی در این باره افزوده است "مردم ما اجازه مصالحه با آمریکا را به نامزدهای ریاست جمهوری نمی دهند. مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر لزوم ایستادگی بر مواضع هسته ای کشورمان تاکید داشته اند."

https://shoma-weekly.ir/hLMduD