سیاسی

مردم در اقتصاد مقاومتی سهیم در تولید هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهی است که ما را از تنگناها خارج می کند، چراکه در این نوع اقتصاد مردم به صحنه می آیند و در تولید سهیم می شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حسین انواری در جشن خودکفایی 1600 خانوار استان البرز با اشاره به حماسه آفرینی ملت همیشه در صحنه ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه، افزود: مردم ما، با حضور مثال زدنی و یکپارچه خود در راهپیمایی اعلام کردند ما ملتی توانمند هستیم وعلی رغم وجود مشکلات ناشی از اقتصاد و تحریم ها، که از جانب قدرتهای استکباری ایجاد کرده شده تا نتوانیم از ظرفیتهایمان استفاده کنیم، همواره پای آرمانهای انقلاب ایستاده ایم و هیچگاه سر خم نکرده و نمی کنیم و این را از امام عزیزمان آموخته ایم.

وی یوم الله 22 بهمن را امیدبخش یک آینده روشن و سعادتمند دانست و گفت: این روز برای ملت ایران تداعی کننده رهایی از احساس ذلت و خواری و احیای هویت انسانی و دینی است .

سرپرست کمیته امداد امام(ره) یادآور شد: دولتهای استکباری از ابتدای انقلاب با ما دچار چالش شدند و از ما می خواهند که به جای فکر کردن، پیشرفت علمی و روی پای خود ایستادن، متکی و وابسته آنان شویم؛ دست از ارزشها برداریم و سبک زندگی آنان را الگوی خود قرار دهیم؛ زنان و فرزندانمان از فرهنگ غربی تبعیت کنند و از حکومت مردم سالاری دینی، تنها اسم مردم سالاری را حفظ کنیم.

انواری افزود: ملت ما با حضور یکپارچه خود به درخواست مستکبران پاسخ منفی دادند وثابت کردند که ما مسلمان هستیم و معتقد به توحید، کاری که با رضایت و خوشنودی خداوند در تضاد باشد انجام نمی دهیم ، چراکه همواره حضور و نظارت خدا را احساس می کنیم؛ آزاد هستیم اما پذیرفته ایم در چهار چوب اسلام حرکت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه توان ما برگرفته از عنایات الهی است، تصریح کرد: ما در شیوه تفکر الهی معتقدیم چیزی از خود نداریم، همه سرمایه مان هدیه خداوند است و با او معامله کرده ایم، از او یاری می طلبیم و سی و پنج سال است که حرف ما همین است.

وی در ادامه ضمن تبریک به خانواده های خودکفا شده کمیته امداد امام(ره) استان البرز افزود: همین عمل شما، نشان داد که علی رغم سختی ها و مشکلات مختلف، با همت خود یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی، که رهبری معظم تاکید فراوانی به توجه بر آن دارند را تحقق بخشیدید.

انواری اضافه کرد: کار امروز شما از انفاس قدسی امام (ره) است، چرا که به ما خوداتکایی و خودباوری را آموخت، البته شما موجب شادی دل حضرت ولی عصر(عج) نیز شده اید چون ایشان از انسانهای ناکارآمد، تنبل و ناشکر بیزار هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال موجب سامان دادن به مسائل عاطفی خانواده ها می شود، گفت: یک جنبه توانمند شدن خانواده های تحت حمایت، اقتصادی است و گرمابخشی به کانون خانواده را نیز می توان جنبه مهمتری دانست.

انواری افزود: مشکلات اقتصادی نمی گذارد تفکر، اندیشه، اعتقاد و فرهنگ ما شکل صحیح بگیرد و کسانی که قصد ضربه زدن به ما را دارند، درست همین نقطه را هدف گرفته اند تا فرهنگ و سبک زندگی اسلامی مخدوش گردد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) کاستیها و تنگناها در عرصه های مختلف کشور را ناشی از توطئه دشمنان دانست و افزود: تمام اقدامات و توان این نهاد مقدس برگرفته از خط رهبری است و در راستای اصول و مبانی اسلام و انقلاب است.

وی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات محدود سال گذشته یکصد هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد امام(ره) بوجود آمد، که کمک بسزایی در ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور داشت.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تاکید بر اینکه باید روی استعدادها سرمایه گذاری کرد تا نتایج خوبی به بار آورد، بیان کرد: ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت یکی از اصول بسیار مهم کمیته امداد امام(ره) است و فعالیتهای زیادی در این راستا صورت گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: این نهاد به طرح هایی که به مرز کارآفرینی برسد و نیروی کار جدید و بیشتری جذب کند، تسهیلات ویژه ارائه می دهد .

https://shoma-weekly.ir/txt5h2