سیاسی

مردم به سه شاخص داشتن تیم، برنامه و ولایت‌پذیری توجه کنند

نامزد‌ها باید بپذیرند که در رأس نظام کشور ولایت فقیه تعریف شده که علاوه بر اینکه یک جایگاه معنوی است یک جایگاه قانونی نیز هست و همچنین بر اساس قانون اساسی، اصل تفکیک قوا از یکدیگر وجود دارد که این اصل برای پایان دادن به چندین هزار سال استبداد و تمرکز همه امور کشور در شخص پادشاه است و بر این اساس باید ضمن حفظ استقلال قوه مجریه، تعامل و وحدت با سایر قوا را پیشه کند.
عبد‌الرضا مصری در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: به نظر من مردم باید حول سه شاخص، رئیس جمهور آتی کشور را انتخاب کنند. نخست اینکه به فرد رأی ندهند بلکه به تیم رأی دهند چرا که مدیریت یک کار تیمی و جمعی است و به صورت یک مجموعه به هم پیوسته از وزرا و مسئولان است و بنابراین مردم باید از نامزد انتخابات بخواهند که تیم مورد نظر خود را معرفی کند که بتوان درباره اینکه آیا ترکیب این تیم توان تحقق شعار‌ها را دارد یا خیر، تصمیم‌گیری کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد:شاخص دوم این است که باید خارج از شعار‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزد‌ها، از آنان برنامه بخواهیم که برنامه‌های مشخص خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... را ارائه دهند تا بر اساس برنامه‌های آنان، مردم رأی دهند و در طول چهار سال ریاست جمهوری، هر سال حداقل ۲۵ درصد برنامه‌های مندرج در برنامه را از آنان مطالبه کنیم تا چنان نشود که در پایان ریاست جمهوری، رئیس جمهور بگوید مجلس نگذاشت، وزیر بگوید امام جمعه فلان شهر نگذاشت، مجلس بگوید فلان وزیر نگذاشت.

رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شاخص سوم این است که نامزد‌ها باید بپذیرند که در رأس نظام کشور ولایت فقیه تعریف شده که علاوه بر اینکه یک جایگاه معنوی است یک جایگاه قانونی نیز هست و همچنین بر اساس قانون اساسی، اصل تفکیک قوا از یکدیگر وجود دارد که این اصل برای پایان دادن به چندین هزار سال استبداد و تمرکز همه امور کشور در شخص پادشاه است و بر این اساس باید ضمن حفظ استقلال قوه مجریه، تعامل و وحدت با سایر قوا را پیشه کند.

https://shoma-weekly.ir/j8eJVM