سیاسی

مردم به زودی ثمر تحمل سختی ها را خواهند دید

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت نیروی کار بومی و تولید داخلی در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی گفت: حل مشکلات کارگران در بخش پرداخت حقوق و مسئله بیمه باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در جلسه کمیسیون کارگری استان قم، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه اشتغال تصریح کرد: فعالیت برخی کارخانجات و کارگاه‌ها، به محیط زیست استان آسیب می‌رسانند و تا جایی که امکان دارد باید فعالیت این بخش‌ها به دور از محیط زندگی مردم باشد و در این راستا باید مطالعات دقیق صورت گیرد و با هم‌فکری کارشناسان نسبت به جانمایی کارخانجات اقدام شود.

رئیس کمیسیون کارگری استان قم، فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان رئیس جمهور را در تمام عرصه‌های کشور بسیار کارگشا و دانست و افزود: راه پیشرفت کشور اقتصاد مقاومتی است و راه حل مشکلات را باید در درون کشور دنبال کنیم، مردم ما آمادگی تحمل شرایط سخت را دارند و به زودی ثمره تلاش و تحمل سختی‌ها را خواهند دید.

وی با اشاره به اهمیت نیروی کار بومی و تولید داخلی در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی افزود: حل مشکلات کارگران که بیشتر از ناحیه تاخیر در پرداخت حقوق و مسئله بیمه آنها است از مهم‌ترین علل تشکیل این جلسات است و در کنار حل این مهم، رسیدگی به خواسته‌های کارفرمایان و مالکین کارخانجات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که استانداری با تمام امکانات در راستای رفع موانع اقدام می‌کند.

بنایی ضمن توجه به ساختار مذهبی و زیارتی استان قم اضافه کرد: باید در استان قم سمت و سوی فعالیت‌ کارخانجات مشخص شود تا با شرایط اقلیمی و مذهبی قم سازگار باشد و در این زمینه می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اشاره کرد که می‌توانند از ظرفیت‌های بالقوه استان قم به نحو احسن استفاده کرده و به تولیدات حائز اهمیت و مفیدی دست یابند.

وی هدایت کارها به سمت بخش خصوصی را بسیار مفید دانست و ایجاد شرایط واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف را شایان توجه دانست و اضافه کرد: با برداشتن نخستین قدم مثبت در راستای حل مشکلات، تولیدکنندگان و کارآفرینان با انگیزه و رغبت مضاعف به تولید می‌پردازند و این موضوع در روحیه نیروی کار و در نتیجه سلامت عمومی شهر سهم بسزایی دارد.

https://shoma-weekly.ir/svvog6