سیاسی

مردم از درگیری‌های جناحی خسته اند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم هم از این درگیری‌های جناحی خسته اند و اعتنای به دوقطبی ها و چنددستگی های سیاسی ندارند. شعارهای هم که نتوانستند در عمل برای مردم مفید واقع شوند کارایی خود را از دست داده اند.


همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

دکتر بادامچیان در این همایش با ایراد نطقی نکات مهمی را متذکر شد. متن پیش رو سخنان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در همایش احزاب در انتخابات ۱۴۰۰ است.

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین(ع) می فرماید: "المومنون هم الذین عرفوا امامهم" مومنان آینده نگرند. و فرموده اند: "العالم بزمانه لا یهجم علیه اللوابس" زمان شناس دچار هجوم ، اشتباهات و ناهمواری ها نمی شود.

زمان ما دوران گام دوم انقلاب اسلامی است. گام اول با موفقیت ها و سختی ها و اقتضائات آن ۴۰ سال گذشت و زیرساختها برای گام دوم مهیا شد. در این ۴0 سال، نگرشها و سلیقه ها و دیدگاه های مختلف مطرح شدند که هر کدام می خواستند با اندیشه و تفکر و نگرش های خود کشور و ملت را به اوج شکوفایی ، امنیت ، آرامش و رفاه عدالت محور برسانند.

این تفاوت و اختلاف ها گاه به خشونت و کوشش برای حذف سایر دیدگاه ها دچار شد. در یک ارزیابی منصفانه و واقعگرایانه همه خدماتی داشته اند و اشتباهات و خطاهایی که نیازی نیست در پی مقصر بگردیم. آنچه مهم و مفید است این است که در دوره گام دوم نگرش ها و جناحها و احزاب با هم چه باید بکنند و چه وظایفی دارند؟

به نظر اینجانب و حزب موتلفه اسلامی دوران جناح بندی ها گذشته است. تقسیم جامعه به اصلاح طلب و اصولگرا و سایر تقسیم بندی های سیاسی دیگر پذیرش مردمی ندارد.

نظام تثبیت شده است نظام جمهوری اسلامی ولایی. در طول ۴۳ سال گذشته مردمسالاری اسلامی برقرار بوده است. همه تفکرات و نگرش ها در جای جای این نظام به مسئولیت رسیده و آزمایش داده اند.

قانون اساسی منشور ملی است. رهبری و اصل ولایت فقیه کارآمدی و کارایی خود را ثابت کرده است. نیروی تحصیل کرده و تجربه آموخته و با نشاط به اندازه کافی در کشور رشد یافته اند. قدرت دفاعی و اقتدار نظام مانع شده که بیگانگان و استعمارگران بتوانند مقاصد استکباری و ضد منافع ملی ایران را بر ما دیکته کنند بلکه به ناچار باید برای ایران جایگاه ویژه در امور بین الملل و منطقه درنظر داشته باشند. در کنار این دستاوردها مشکلات به ویژه در امور اقتصادی و معیشت مردم و ناهمواری ها در مسائل جامعه و اداری نیز وجود دارند.

در گام دوم باید این مشکلات حل شوند.هیچ کدام از جناح ها و جریانات سیاسی نمی خواهند مردم در مشکلات اقتصادی رنج بکشند و دچار سوء استفادههای اختلاسی ، تورم ، گرانی و سختی ها باشند. پس در گام دوم باید طرحی نو در انداخت. مردم هم از این درگیریهای جناحی خسته اند و اعتنای به دوقطبی ها و چنددستگی های سیاسی ندارند. شعارهای هم که نتوانستند در عمل برای مردم مفید واقع شوند کارایی خود را از دست داده اند.

درگیریهای جناحی هم در این سالها ، کشور را از استفاده از بخشی از نیروهای علاقمند به نظام و پیشرفت ایران محروم کرده است زیرا جناح برسر کار دیگران را کنار زده و یک سویه به مدیریت و اداره امور پرداخته است و در نتیجه بخشی از ملت نتوانستند در خدمات سهیم باشند.

اگر در گام دوم باید تمدن نوین اسلامی را به جهانیان عرضه داریم. اگر میخواهیم جامعه نمونه اسلامی داشته باشیم. اگر در نظر است که دولت ، دولت کریمه اسلامی باشد که قرنهاست مسلمانان دعای انا نرغب الیک فی دوله کریمه را خوانده اند پس باید با هم در تعامل با یکدیگر و کنار گذاشتن موارد و نگرش ها و سیاستهای اختلاف انگیز و درگیریها کار کنیم و در انتخابات آینده حزبی و دولتی را انتخاب کنیم که به این تفکر و نگرش باور و تعهد دارد و با حفظ دیدگاههای خود با همه تعامل داشته و خواهد داشت.

خود احزاب هم به جای دسته بندی خود به اصلاح طلب از هر نوع آن از افراطی تا اعتدالی و اصولگرا از هر نوع آن به طراحی جدیدی رو بیاورند که در گام دوم چه وظایفی برای نظام و کشور و ملت و احزاب است و چگونه باید آن را به اجرا و عمل بیاورند تا در نظام مردم سالاری اسلامی همه با هم از سازندگی گام دوم سهیم و شریک باشند.انشاءالله

برای همه خوبان امید و آرزوی سالی پر برکت و سلامت و امنیت و موفقیت را دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله

https://shoma-weekly.ir/lEKjMO