سیاسی

مرحوم کرمی ‌راد مصداق بارز جندالله و حزب‌الله بود

چوبینی گفت: ایشان علاوه بر اینکه جزو جندالله بود بعد از فصل خدمت با سپاه و حضور در فعالیت‌های سیاسی انقلابی به جرگه حزب‌الله پیوست و مصداق بارز هم الغالبون و هم المفلحون شد.

جلسات دبیران استانهای حزب آغاز آشناییشان با یکدیگر است؛ دکتر غلامحسین چوبینی؛ دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان فارس با ابراز تأسف از درگذشت مرحوم دکتر کرمیراد دبیر استان کرمانشاه در خصوص مهمترین ویژگیهای آن مرحوم گفت: ادای تکلیف مهمترین ویژگی مرحوم دکتر کرمی راد است و همین امر سبب شد پس از بازنشستگی از سپاه به فعالیتهای سیاسی روی بیاورد و مؤتلفه را انتخاب کرده و بهعنوان دبیر استان منصوب شد و خدمات خستگیناپذیری را ارائه داد.

وی با اشاره به حضور مداوم و مؤثر مرحوم کرمیراد در جلسات حزبی خاطرنشان کرد: ایشان باانگیزه فعالیت حزبی را دنبال میکرد و مایل بود حزب به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و به دلیل شناخت از مؤتلفه اسلامی بهعنوان یک حزب خوشسابقه و ولایی، قصد داشت دین خود را ادا کند.

چوبینی افزود: مرحوم کرمی راد انسان دوستداشتنی و با شور و حرارت وصفناپذیری در عرصه خدمت و در جمع دوستان بود. ما معمولاً یک روز قبل از جلسات دبیران استانها در تهران، جلساتی را برای تبادلنظر پیرامون جلسه روز بعد تشکیل میدادیم و عموماً ایشان محور آن جلسه بود و تا دیرهنگام وقت میگذاشتند و متواضعانه در برخورد با دوستان رفتار میکردند و مؤتلفه را خانه خود میدانست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی صراحت بیان، دلسوزی و قاطعیت و شجاعت را از ویژگیهای برجسته مرحوم کرمیراد برشمرد و تأکید کرد: بهندرت پیش میآمد که ایشان در جلسات دبیران حضور نداشته باشد و این عدم حضور کاملاً احساس میشد، همواره دغدغه انقلاب، نظام و مردم را داشت و همین باعث میشد در جلسات با حضور ذهن کامل حاضر شود و به دنبال این بود که مؤتلفه اسلامی را به جایگاه مطلوب برساند.

وی ادامه داد: ایشان در هشت سال دفاع مقدس فرمانده لشگر و همچنین در سپاه قدس از مشاوران شهید حاج قاسم سلیمانی در جایگاه بالایی قرار داشت ولی بااینوجود خود را مثل یک سرباز ساده برای خدمت میدانست چنانچه در جریان سیل کرمانشاه انرژی زیادی برای کمک به مردم صرف کرد و یک شخصیت انقلابی و ولایتمدار بهتماممعنا بود.

چوبینی در پایان تصریح کرد: ایشان علاوه بر اینکه جزو جندالله بود بعد از فصل خدمت با سپاه و حضور در فعالیتهای سیاسی انقلابی به جرگه حزبالله پیوست و مصداق بارز هم الغالبون و هم المفلحون شد. وی همانند یک پاسدار واقعی در جایگاه سیاست عمل میکرد، گرامیداشت مشی این نیروها بهویژه با انتخابهای خوب در این ایام، آرزوی دیرینه شهدا و نیروهای انقلابی نظیر مرحوم کرمی راد است.

https://shoma-weekly.ir/uGUtRJ