سیاسی

مرحوم عسگراولادی روحیه تحول‌خواهی و نوآوری در حل مشکلات محرومان داشت

ترقی با اشاره به روحیه تحول‌خواهی و نوآوری در حل مشکلات محرومان را ویژگی منحصربه‌فرد مرحوم عسگراولادی دانست و گفت: حضور مستمر در سطح استان‌ها و روستا و نقاط دو دست از بشاگرد تا عمق روستاهای خراسان و کرمان و... مؤید این است که علیرغم اینکه حاج‌آقا به لحاظ جسمی مشکل داشت اما لحظه‌ای از توجه و پیگیری مسائل محرومان غفلت نداشت.
حمیدرضا ترقی نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص فعالیتهای مرحوم استاد حبیبالله عسگراولادی در کمیته امداد امام خمینی(ع) گفت: مرحوم آقای عسگراولادی در واقع مأموریت کمیته امداد را قبل از انقلاب و در دوران مبارزه شروع کرد و از جانب حضرت امام به دنبال رسیدگی به امور خانوادههای زندانیان سیاسی بود و طبیعتاً سابقه امدادی در روح و روان ایشان وجود داشت و حضرت امام بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان مأمور تشکیل کمیته امداد و ایجاد این نهاد انقلابی را به ایشان داد.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد حضرت امام در ادامه گفت: روحیه آقای عسگراولادی روحیه مردمدار و علاقهمند به حل مشکلات مرم و گرهگشایی از آنها بود و ایشان یک امدادگر بهتماممعنا بود که این منش او از سنت و سیره امیرالمؤمنین(ع) و دیگر ائمه(ع) نشئتگرفته بود و تماموقت خود را صرف خدمت به این قشر میکرد.

ترقی با اشاره به روحیه تحولخواهی و نوآوری در حل مشکلات محرومان را ویژگی منحصربهفرد مرحوم عسگراولادی دانست و تأکید کرد: حضور مستمر در سطح استانها و روستا و نقاط دو دست از بشاگرد تا عمق روستاهای خراسان و کرمان و... مؤید این است که علیرغم اینکه حاجآقا به لحاظ جسمی مشکل داشت اما لحظهای از توجه و پیگیری مسائل محرومان غفلت نداشت.

نائب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: غیر از مقاطعی که ایشان در دولت مسئولیت داشت در بقیه عمر شریفشان یکی از شخصیتهایی بود که اولاً تمامروزهای جمعه خود را برای ملاقات با نیازمندان و محرومان اختصاص میداد و با سرکشی به نقاط مختلف کشور از نزدیک گزارش فقر و محرومیت مردم را به شورای مرکزی میآورد و در آنجا با مشورت اعضاء شورا چارهاندیشی میکرد. تمام فعالیتها و خدمات را به محرومین ارائه میداد دارای نظرات صائب ، نوآوری اتکال بود.

وی همچنین به دیگر خدمات مرحوم استاد عسگراولادی در کمیته امداد پرداخت و گفت: در زمینه خدمات فرهنگی، خودکفایی و اشتغال نیازمندان، تأمین مسکن و جهیزیه و خدمات درمانی به نیازمندان اهل نظر بود و همه آنها را به روایات اهلبیت مستند میکرد و خود این نقش که به مبانی نظری کمیته امداد امام (ره) ازنظر فقه و قرآن و روایات آشنا بود ،کمک میکرد تا این مبانی دینی را برای ایجاد انگیزه دینی در پرسنل و کارکنان کمیته امداد تعمیق نماید و بر اساس این توانمندی ایشان کمیته امداد توانست خدمات ارزندهای را در دهه اول و دوم انقلاب با هدایتهای ایشان داشته باشد و بتواند ضمن مبارزه با فقر و محرومیت، چهره فقر را در کشور تغییر دهد و مشکلات خانوادهها را مرتفع سازد.

https://shoma-weekly.ir/qzaUzi