سیاسی

مرحوم عسکراولادی با دقت و حوصله با جوانان مناظره و مکاتبه می کرد

رای من جالب بود که ما هشت نفر وقتی می خواستیم نامه ای را به ایشان بنویسیم حدود 10 تا 15 روز به طول می انجامید و بین ما هشت نفر اختلاف نظر وجود داشت، اما مرحوم عسکراولادی در عرض 24 ساعت پاسخ نامه ما هشت نفر را می‌داد؛ یعنی پاسخ مرحوم عسکراولادی به این نامه ها خیلی سریع انجام می‌شد و مشخص بود که بادقت نامه را خوانده اند و درباره تمامی بندهای نامه توضیح می‌داد؛ لذا من کمتر افرادی را با این سابقه انقلابی می شناسم که با حوصله بسیار با افرادی که در سطح فرزندانشان هستند، با حوصله و همانند مناظره مکاتبه داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مرحوم عسکراولادی تا آخر عمرشان به حاکمیت دین و خصلت های مومنانه اعتقاد داشت.

الیاس حضرتی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: آنچه که مرحوم عسکراولادی را از سایر شخصیت های همتراز خودش در اردوگاه اصولگرایی و اصلاح طلبی ممتاز کرده، ریشه مبارزاتی صادقانه و سوابق تلاش انقلابی مومنانه ایشان بود.

خصلت های مومنانه انقلابی

وی افزود: آقای عسکراولادی تا آخرین لحظات عمرشان بر اصول و خصلت های مومنانه انقلابی یعنی اعتقاد به حاکمیت دین، اصلاح و تلاش برای این حاکمیت، تلاش برای کاهش اختلافات سلیقه ای در بین نیروهای انقلابی و تلاش برای رفع محرومیتها و کمک مومنانه به محرومان تأکید داشتند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زبان مرحوم عسکراولادی در خیلی از موارد بیان حق بود، یادآور شد: او همیشه سعی می کرد که حقیقت و حقایق را مطرح کند و انصاف را رعایت کند.

نگاه به وحدت تمامی جامعه مومنان

حضرتی بیان کرد: منصف بودن و نگاه به وحدت تمامی جامعه مومنان و جامعه اسلامی ما از ویژگی های ایشان بود که تا لحظات آخر عمر در این مسیر حرکت کرد.

وی با بیان خاطره ای از مرحوم عسکراولادی گفت: بعد از قضیه 88 با جمعی از دوستان در خصوص موضوع حصر جلسات مشترکی را برگزار کردیم و در این رابطه مکاتباتی را هم با مرحوم عسکراولادی انجام می دادیم و هشت نامه میان ما با مرحوم عسکراولادی رد و بدل شد و ایشان خطاب به من پاسخ این هشت نامه را میداد؛ در حالی که هشت نفر نامه ها را امضا می کردند، اما مرحوم عسکراولادی خطاب به من پاسخ نامه ها را میداد و در تمام پاسخ هایی که به این نامه ها میداد همیشه در یک اصولی حرکت می کرد و ما احساس میکردیم یک گفتگوی فوق العاده صادقانه بین ما که به جای فرزندانشان بودیم، برقرار است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: برای من جالب بود که ما هشت نفر وقتی می خواستیم نامه ای را به ایشان بنویسیم حدود 10 تا 15 روز به طول می انجامید و بین ما هشت نفر اختلاف نظر وجود داشت، اما مرحوم عسکراولادی در عرض 24 ساعت پاسخ نامه ما هشت نفر را میداد؛ یعنی پاسخ مرحوم عسکراولادی به این نامه ها خیلی سریع انجام میشد و مشخص بود که بادقت نامه را خوانده اند و درباره تمامی بندهای نامه توضیح میداد؛ لذا من کمتر افرادی را با این سابقه انقلابی می شناسم که با حوصله بسیار با افرادی که در سطح فرزندانشان هستند، با حوصله و همانند مناظره مکاتبه داشته باشند.

حضرتی معتقد است که مرحوم عسکراولادی همانند لنگری برای اردوگاه اصولگرایی بود و گفت: علیرغم اینکه برخی از افراد وابسته به جریان های تند سیاسی نظرات سیاسی مرحوم عسکراولادی را برنمیتابیدند، اما ایشان تا آخر عمر خود برروی مواضع محکم ایستاد.

https://shoma-weekly.ir/jG7bj0