سیاسی

مرحوم عسکراولادی از نفوذ کلام بسیار بالایی برخوردار بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مرحوم عسکراولادی از نفوذ کلام بسیار بالایی برخوردار بود .
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی در تمام دوران زندگی خود معتقد بودند که عالم محضر خداست و این را با تمام وجود حس می کردند.

وی افزود: مرحوم عسکراولادی در دوران پیری خود از دل جوانی برخوردار بود و جالب بود که تمام افراد از سن و سال های مختلف را جذب صحبت های دلنشین خود می کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: تسلط ایشان به معارف اسلامی و تفسیر قرآن بسیار بالا بود و مرحوم عسکراولادی از قدرت حافظه بسیار بالایی برخوردار بود و در اواخر عمر خود از خاطراتشان که به سال 1342 باز می گشت برای ما می گفتند و در موقع نقل خاطراتی از امام خمینی(ره)؛ لحن امام(ره) و بلندی و کوتاهی صدای امام راحل و جملاتی که حضرت امام با تقطیع یا پشت سر هم با اعصبانیت میفرمودند را به صورت سمعی و نظری این خاطرات را تعریف می کرد.

باهنر بیان کرد: آخرین جلسه ای که با مرحوم عسکراولادی داشتم در ساختمان قدیم کمیته امداد بود و در این جلسه قرار بود که مشکلات پیش روی جبهه خط پیروان امام و رهبری بررسی و مرور شود و ایشان هم ریاست جبهه را برعهده داشتند و این جلسه حدود پنج ساعت به طول انجامید و مرحوم عسکراولادی در این جلسه طولانی تمام مباحث را با حوصله شنیدند و جمع بندی کردند و متأسفانه بعد از پایان جلسه ایشان به بیمارستان منتقل شدند و عمر پربرکتشان به پایان رسید.

وی با بیان این مطلب که مرحوم عسکراولادی از نفوذ کلام بسیار بالایی برخوردار بود، گفت: با وجود اینکه مرحوم عسکراولادی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بودند، اما خیلی بزرگتر از حزب موتلفه فکر میکردند و به عنوان چهره مطلوب در میان فعالان سیاسی تلقی می شدند و حتی احزاب رقیب هم مرحوم عسکراولادی را به خاطر رعایت ادب و انصاف می ستودند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مهمترین نگرانی مرحوم عسکراولادی نسبت به آینده انقلاب به موضوع انسجام و وحدت باز می گشت، خاطرنشان کرد: او شاکله و تیرک نظام را همواره رهبری می دانست و چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه توصیه می کرد که به این ریسمان محکم همیشه چنگ بیاندازید و این را رها نکنید.

باهنر گفت: پاشنه آشیل کشورمان این است که دشمن بتواند بین ملت، امت و امام تفرقه بیاندازد و این تفرقه می تواند خرابی بسیاری را به همراه داشته باشد و مرحوم عسکراولادی هم از این موضوع نگران بود.

https://shoma-weekly.ir/X7Bu9x