سیاسی

مرحوم شجونی سردار مقابله با فتنه 88 بود

حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی دارای ویژگی های بارزی بود که مهمترین آن را می توان در عدم معامله گری وی با مبانی مرتبط با مسائل دینی و اسلامی نام برد و ایشان هرآنچه را که حق می دانست با صراحت و شفافیت بیان میکرد و هیچ گاه از مسیر مبارزه برای دفاع از اسلام و ولایت دست برنداشت.
محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شیخ جعفر شجونی در شهر رشت گفت: حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی دارای ویژگی های بارزی بود که مهمترین آن را می توان در عدم معامله گری وی با مبانی مرتبط با مسائل دینی و اسلامی نام برد و ایشان هرآنچه را که حق می دانست با صراحت و شفافیت بیان میکرد و هیچ گاه از مسیر مبارزه برای دفاع از اسلام و ولایت دست برنداشت.

وی ضمن برشمردن برخی از صفات مرحوم شیخ جعفر شجونی به عنوان الگوی مبارزه در قبل و بعد از انقلاب اظهارداشت : بنا به شواهد، ایشان 25 بار در دوران طاغوت زندانی شدند و هر بار زیر شکنجه های مرگبار تحمل می کردند تا جایی که حتی برخی از زندان بانان رژیم از چنین شکنجه هایی متاثر می شدند ولی این مرحوم که از یاران شهید نواب صفوی و یاران انقلاب اسلامی بود لحظه ای از ارزش های خود منصرف و کوتاه نیامد .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: از آنجایی که ایشان یکی از سرداران مقابله با فتنه 88 می باشند بهتر است برخی از ابعاد فتنه 88 را در این مراسم بازخوانی کنیم تا شاید برخی از افرادی که به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند آگاه شوند و بدانند در انتخابات 88 ، رقابت از نوع انتخاباتی نبود بلکه هدف براندازی نظام و هدف قرار دادن جایگاه ولایت بود که می توان به استناد شواهد و اسنادی که وجود دارد به آن دست یافت.

محمد نبی حبیبی با اشاره به اینکه در دوران انتخابات 88 حزب موتلفه اسلامی از 6 ماه قبل در جریان بررسی ابعاد مختلف انتخابات بصورت پژوهشی گام برداشت و نتایج آن به 200 صفحه می رسد که به خوبی نشان می دهد انتخابات 88 یک رقابت انتخاباتی نخواهد بود و عوامل پشت پرده با تبیین برنامه های هدفمند در صدد براندازی نظام بوده اند

وی همچنین به اعترافات برخی از فتنه گران در دادگاه اشاره کرد و گفت : آقای ابطحی خودشان اعتراف کرده اند که تقلب در انتخابات 88 رمز شورش فتنه بوده است.

حبیبی در خصوص همراهی کشور های دیگر و افراد ضد انقلاب با سران فتنه افزود : در آن ایام در ملاقاتی که با وزیر امور خارجه عراق داشتم ایشان به صراحت گفت انگلیس کار را تمام شده می داند و بنده به ایشان گفتم چنین چیزی نیست و نخواهد بود.

وی افزود: آمریکا و انگلیس نه تنها از فتنه حمایت کردند بلکه با تشکیل گروه های ساختار شکن در داخل کشور در تشدید خرابکاری ها نقش داشتند و مسبب این اغتشاشات و فتنه گری ها ، سران فتنه هستند که به نظر من در مورد سران فتنه ارفاق شده است .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که بیان داشت « تا کی باید در مورد فتنه سخن گفت» بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در مورد فتنه 88 سفارش و تاکید کرده اند که فتنه 88 خط قرمز انقلاب اسلامی است ، پس چرا برخی تکرار می کنند تا کی باید در مورد فتنه سخن گفت؟

حبیبی در پایان با اشاراه به اینکه فتنه 88 فراتر از رقابت انتخاباتی بوده و بر اصل نظام و ولایت نشانه رفته است پس قابل فراموشی نیست و حجت الاسلام جعفر شجونی بنا بر چنین استدلالهایی پیشگام بوده و امیدواریم ما بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم و بدانیم تا زمانی که انقلاب اسلامی هست دشمنان انقلاب هم هستند و نباید خیال کنیم دشمنان ما توبه کردهاند.

https://shoma-weekly.ir/IIBKYw