سیاسی

مرحوم حبیبی یک پشت گرمی برای جریان انقلاب بود

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب گفت: برخی ها در عرصه سیاسی، مدعی انقلابی گری هستند اما در جایی که اقتضاء می کند می بینیم ارزش ها را زیر پا می گذارند اما مرحوم عزیز ما این گونه نبود و بسیار تلاش می کرد براساس مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب حرکت کند؛ مرحوم حبیبی یک پشت گرمی برای جریان انقلاب بود و فقدان وی کاملا مشهود است.

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، با اشاره به ویژگی های مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، گفت: یکی از شخصیت های سیاسی که نگاه جامع داشت مرحوم محمد نبی حبیبی بود؛ شاخص های بسیار مثبت در او دیدم، درحالی که دبیرکل یک حزب سیاسی بود اما نگاه وی به اسلام، انقلاب فراتر از نگاه به حزب و جریان بود و هرجا احساس می‌کرد انقلاب نیازی دارد با تمام توان، ایثار و از خود گذشتگی در آن جبهه حضور پیدا می کرد.

*«حبیبی» یکی از استوانه های وحدت بود

وی تاکید کر: او [حبیبی] در جریان انقلاب یکی از ستون های وحدت بود و اعتقاد داشت جریان انقلاب باید منسجم و هم افزا باشد تا بتواند با همگرایی، رهنمودهای رهبر انقلاب را در جامعه عملیاتی کند و حتی حاضر بود برای این کار هزینه بدهد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی، تلاش‌های فراوانی برای وحدت و همگرایی جریان انقلاب انجام داده بود، اظهار داشت: هرجا احساس می شد مشکلی پیش آمده او پیش قدم می شد و خالصانه برای پیشبرد اهداف انقلاب و پیروزی جریان انقلاب فعالیت می کرد.

سروری اضافه کرد: حقیقتا تلاش می کرد هم افزایی سیاسی و انقلابی شکل بگیرد و حتی یکی از پایه گذاران شورای ائتلاف به طور قطع و یقین مرحوم حبیبی است و در دوره حیات خود هم خدمات بسیار شایان توجه ای انجام داد.

وی همچنین به فعالیت های حزبی مرحوم حبیبی پرداخت و با بیان اینکه وی یک فعال سیاسی-حزبی بود اما هرگز حاضر نشد که اخلاق را سیاسی کند بلکه به دنبال آن بود که سیاست را اخلاقی کند، افزود: حاضر نبود برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده کند، او خیلی تلاش می کرد براساس ارزش ها و مبانی انقلاب فعالیت سیاسی کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب تصریح کرد: برخی ها در عرصه سیاسی، مدعی انقلابی گری هستند اما در جایی که اقتضاء می کند می بینیم ارزش ها را زیر پا می گذارند اما مرحوم عزیز ما این گونه نبود و بسیار تلاش می کرد براساس مبانی و ارزش های اسلام و انقلاب حرکت کند؛ مرحوم حبیبی یک پشت گرمی برای جریان انقلاب بود و فقدان وی کاملا مشهود است.

سروری گفت: محمد نبی حبیبی تشکیلات را برای اجرایی کردن دستورات دین، انقلاب و تحقق فرماییشات رهبر انقلاب می دانست از این رو تشکیلات را برای خود و هم حزبی هایش نمی خواست. نکته دیگر آنکه احساس می شود نگاه ابزاری به سیاست و تشکیلات، هر روز در جامعه ما پررنگ می شود اما مرحوم حبیبی نگاه ابزاری به سیاست و تشکیلات نداشت بلکه تلاش می کرد نگاه فراتر از آن را در فعالیت های سیاسی داشته باشد.

وی فتنه ۸۸ را یکی از آزمون های مهم برای خواص دانست و با بیان اینکه بعضی از فعالان سیاسی در آن مقطع سکوت کردند و یا دچار تردید شدند و با قاطعیت و اقتدار پشت رهبر انقلاب قرار نگرفتند، خاطرنشان کرد: خیلی از خواص در آن دوره [سال ۸۸]نمره قبولی کسب نکردند و به عبارتی مردود شدند اما مرحوم حبیبی جزء خواصی بود که شجاعانه در حمایت از رهبری و در مقابله با فتنه گران وارد میدان شد.

*«محمد نبی حبیبی» در فتنه ۸۸ سربلند بیرون آمد

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: افرادی با شعار تقلب یک فرصت بزرگ تاریخی را تبدیل به تهدید و یک رکورد بزرگ سیاسی را به نقطه ضعف برای ایران تبدیل کردند، در این فضا محمد نبی حبیبی جلوی این فرصت طلبان و دگر اندیشان که در اردوگاه غرب می خواستند انقلاب را مخدوش کنند، ایستاد.

سروری تصریح کرد: معتقدم یکی از شاخص های بزرگ انقلابیون در طول حرکت وفعالیت آنها، نحوه رفتارشان در فتنه ۸۸ است از این رو باید اذعان داشت که مرحوم حبیبی از این امتحان سربلند بیرون آمد.

https://shoma-weekly.ir/hEzzmS