سیاسی

مرحوم حبیبی هیچ صحنه‌ای از انقلاب نبود که در آن فعال نباشد

آقای مرحوم حبیبی بسیار فعال و با نشاط و پرکار در کرمان ظاهر شده بودند و هیچ صحنه‌ای از صحنه‌های انقلاب نبود که آقای حبیبی در آن فعال نبوده باشد.

اوایل انقلاب در آن فضایی که یک جنگ تمام عیار بر کشور تحمیل شده بود و از سوی دیگر ضد انقلاب داخلی در تلاش بود تا برای فروپاشی نظام اسلامی نوپا اقدامات ضد امنیتی انجام دهد. حضور در مناطق محروم برای بسیاری از انقلابی‌ها در این برهه تاریخی جهاد بزرگ به شمار می‌رفت. سید حسین مرعشی از سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گپ و گفتی کوتاه با هفته‌نامه شما از روزهای آشنایی خود در کرمان با مهندس محمد نبی حبیبی دبیر کل فقید حزب مؤتلفه اسلامی گفت:من در دوره نوجوانی با مرحوم مهندس حبیبی آشنا شدم، ایشان معاون استانداری کرمان بودند و در آنجا یکی دو سالی دورادور می‌شناختمشان ولی بعد از آن ارتباطمان قطع شد.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره‌ای کوتاه به معاونت مرحوم حبیبی در استانداری کرمان ارزیابی خود از شخصیت وی را این‌طور بیان کرد: در آن زمان آقای حبیبی معاون آقای ملک‌آباد دومین استاندار کرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودند من در آن مقطع در جهاد سازندگی حضور داشتم، جناب آقای مرحوم حبیبی بسیار فعال و با نشاط و پرکار در کرمان ظاهر شده بودند و هیچ صحنه‌ای از صحنه‌های انقلاب نبود که آقای حبیبی در آن فعال نبوده باشد.

مرعشی در پایان این گفتگوی کوتاه تلفنی تصریح کرد: ایشان با نشاط و فعال و جا افتاده و درخشان در این مقاطع و در زمانی که جنگ تحمیلی شرایط را برای کشور دشوار کرده بود ظاهر شدند.

https://shoma-weekly.ir/r7WPZh