سیاسی

مرحوم حبیبی نماد وحدت و همگرایی در بین نیروهای اصولگرا بود

مرحوم حبیبی در مقطعی برای شکل گیری ائتلاف در انتخابات رایزنی هایی را با احزاب انجام داده بود، با توجه به تلاش ها و تحرکاتی که از سوی او صورت گرفته بود می توان دبیرکل فقید حزب موتلفه را به عنوان نمادی برای وحدت و همگرایی در بین نیروهای اصولگرا معرفی کرد، بخصوص در مقطع کنونی که نیروهای اصولگرا ذیل جامعتین نیاز به وحدت دارند.

سید محمد حسینی این روزها فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی را هم با قوت ادامه می دهد، از نحوه آشنایی خود با مرحوم محمد نبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی و پایبندی او به اخلاق و اصول سخن گفت و تاکید کرد: حقیقتا مرحوم حبیبی در عرصه نقش ارزنده‌ای در دلگرم ساختن نیروهای انقلاب و پاسخ دادن به القاءات معاندان و همراهان داخلی آنان داشت.

آنچه پیش رو دارید گفتگو با سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل کانون دانشگاهیان است:

در آستانه دومین سالگرد درگذشت مهندس حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی هستیم، شما در چه مقطعی با او آشنا شدید؟

مرحوم محمد نبی حبیبی را از سال‌های اول پیروزی انقلاب می شناسم، انسانی متدین،صادق، کوشا، منضبط، دلسوز، ولایتمدار،انقلابی، ساده‌زیست و اخلاق مدار بود.

با توجه به شناختی که از مرحوم حبیبی داشتید، بفرمایید مهمترین ویژگی بارز او بخصوص در عرصه سیاسی چه بود؟

خدمت به مردم، پیشرفت کشور، اعتلای نظام اسلامی دغدغه وی تا آخرین لحظات حیات دنیوی وی بود، برای پیشبرد اهداف انقلاب و حاکم شدن اندیشه امام راحل و منویات مقام معظم رهبری آرام و قرار نداشت، برای روشنگری و ارتقاء بینش سیاسی جامعه دائما در حال انجام وظیفه در تهران و شهرهای سراسر کشور بود و با سخنرانی، مصاحبه و اعلام مواضع صریح، شفاف و به هنگام، نقش ارزنده‌ای در دلگرم ساختن نیروهای انقلاب و پاسخ دادن به القاءات معاندان و همراهان داخلی آنان داشت.

در عرصه تشکیلاتی پیابندی او به اصول را چگونه دیدید، به عبارت دیگر تفاوت مرحوم حبیبی با سایرین در این حوزه[سیاسی] چه بود؟

مهمترین ویژگی او التزام و پایبندی به مبانی،اصول، احکام و اخلاق اسلامی بود، متاسفانه برخی دچار سیاست زدگی می‌شوند و برای نیل به قدرت، به هر ابزار مشروع و نامشروعی چنگ می زنند، و عالم سیاست را عالم فریب، نیرنگ و دروغ برای رسیدن به هدف می دانند، این نگرش نه فقط در اصلاح‌طلبان که مع الاسف در بعضی نیروهای موسوم به انقلابی هم کم و بیش مشاهده می‌شود و این رفتارها موجب کاهش اعتماد مردم و ضربه به جریان وفادار به نظام می شود.

یعنی به اعتقاد شما آنچه برای مرحوم حبیبی مهم بود اخلاق، اصول و حرکت در مسیر گفتمان انقلاب بود؟

افراد منزهی چون مرحوم حبیبی با ایمان و اعتقاد راسخ حاضر نبودند برای رسیدن به هدف از وسایل نامشروع و غیر قانونی استفاده کنند و این نقطه تمایز بندگان صالح خدا است؛ آنان که به تعبیر شهید بزرگوار آیت الله بهشتی شیفتگان خدمت و نه تشنگان قدرت هستند.

مرحوم حبیبی در مقطعی برای شکل گیری ائتلاف در انتخابات رایزنی هایی را با احزاب انجام داده بود، با توجه به تلاش ها و تحرکاتی که از سوی او صورت گرفته بود می توان دبیرکل فقید حزب موتلفه را به عنوان نمادی برای وحدت و همگرایی در بین نیروهای اصولگرا معرفی کرد، بخصوص در مقطع کنونی که نیروهای اصولگرا ذیل جامعتین نیاز به وحدت دارند.

اگر این روحیه در همه فعالان سیاسی جریان ارزشی وجود داشت قطعا در انتخابات سال ۹۲ دچار انشقاق نمی شدیم و دولت اعتدال و اصلاحات روی کار نمی آمد و کشور دچار این همه اسیب و خسارت نمی شد. چون طبق نص قرآن نتیجه تنازع چیزی جز فشل شدن و از دست دادن اقتدار و شوکت نیست. امید است مشی منصفانه امثال مرحوم حبیبی الگوی سیاسیون قرار گیرد تا در انتخابات ۱۴۰۰ دوباره گل به خودی نزنیم و به دست خودمان کشور را تقدیم غربگرایان نکنیم.

https://shoma-weekly.ir/bkPJUm