سیاسی

مرحوم حبیبی معتقد به محوریت روحانیت بود

موسی‌پور با بیان اینکه مهمترین ویژگی مرحوم حبیبی از جنبه سیاسی و تشکیلاتی این بود که وی در کار جمعی و تشکیلاتی بسیار پر تلاش، منظم و منضبط بود،گفت: همچنین در مسیر فعالیت نیروهای ولایی و انقلابی، معتقد به محوریت روحانیت و نقش آن در جریان کلی نظام اسلامی بود.

حجتالاسلام و المسلمین محمدحسین موسیپور عضو شورای مرکزی و معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار هفته نامه شما، یاد و خاطره مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل فقید حزب موتلفه اسلامی را گرامی داشت و به تشریح مهمترین ویژگی های او در عرصه سیاسی،تشکیلاتی پرداخت و گفت: به نظر بنده، اولین خصلت او این بود که او واقعا یک فرد متشرع و پایبند به اصول دینی و باورمند به آرمانهای انقلابی بود. چه در جایگاه یک فعال سیاسی و دبیر کل یک حزب با سابقه سیاسی و چه در مقام یک فرد و شخصیت مستقل.

وی با بیان اینکه مرحوم حبیبی، شخصی ولایت مدار و اخلاق گرا بود و در مسیر فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود تبعیت محض و همه جانبه از ولایت را سرلوحه گفتار و رفتار خود قرار داده بود،افزود: از این حیث نیز شاخص و بسیار مبرز بود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در مجموع می توان گفت مرحوم حبیبی از نظر قاطعیت و صراحت کلام در بیان حق و حقیقت و تعهد و تقید به اصول دینی و اخلاقی و بیان مواضع انقلابی و اصولی ،خود یک شخصیت و سیاستمدار در تراز نظام اسلامی بود.

مرحوم حبیبی معتقد به محوریت روحانیت بود

موسیپور با بیان اینکه مهمترین ویژگی مرحوم حبیبی از جنبه سیاسی و تشکیلاتی این بود که وی در کار جمعی و تشکیلاتی بسیار پر تلاش، منظم و منضبط بود،گفت: همچنین در مسیر فعالیت نیروهای ولایی و انقلابی، معتقد به محوریت روحانیت و نقش آن در جریان کلی نظام اسلامی بود.

وی اظهار داشت: اخلاق گرایی نیز ویژگی دیگری بود که از منظر مرحوم حبیبی باید در همه شئون سیاسی و تشکیلاتی رعایت شود به ویژه در مقاطع حساسی همچون انتخابات، که مرحوم حبیبی هیچگاه از اخلاق و انصاف عدول نمی کرد و حتی حاضر بود برای منافع و مصالح ملی نظام و انقلاب و تجمیع نیروهای انقلابی از مصالح و خواستههای حزبی خود نیز صرف نظر کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وحدت گرایی و تلاش برای انسجام تمام نیروهای ولایی و ارزشی هم اولویت اساسی دیگری بود که در منش و مرام سیاسی وی همیشه به چشم می خورد.

دغدغه «محمد نبی حبیبی» همگرایی نیروهای ارزشی بود

موسیپور در پاسخ به این سوال که«مرحوم حبیبی در مقطعی برای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات رایزنی ها و تلاش هایی را در قالب ائتلاف با احزاب و شخصیت ها انجام داده بود، از این رو آیا می شود او را در عرصه تحزب گرایی یک الگو برای وحدت و همگرایی معرفی کرد؟ تصریح کرد:بله دقیقا همین طور است. مرحوم حبیبی برای وحدت و همگرایی و یکپارچگی نیروهای ارزشی و انقلابی دغدغه مند بود.

وی تاکید کرد: از این حیث شخصیت، رفتار و گفتار سیاسی و تشکیلاتی او می تواند الهام بخش و الگو باشد و اگر سیاسیون ما چنین رویه ای در فعالیت های سیاسی خود اتخاذ کنند دستیابی به وحدت و انسجام نیروهای انقلابی و ارزشی بسیار سهل تر خواهد شد.

عضو شورای مرکزی و معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز گفت: ما معتقدیم ادعای وحدت گرا بودن و انقلابی بودن را خیلی ها ممکن است داشته باشند اما در مواقع خطیر و حساس است که عیار حق و حقیقت نمود پیدا می کند.

https://shoma-weekly.ir/HwoYmf